Tijdens een tentoonstelling van Borderlands samen met Gearbox’ president en oprichter Randy Pitchford zag een journalist van MTV Multiplayer een wel heel interessant detail. Terwijl Pitchford door de debug menu’s scrollde zag je bij één van de debug menu’s een database met wapen combinaties, er waren meer dan driemiljoen combinaties. Dit kon je onderaan het scherm zien, het precieze aantal is 3,166,880.

Pitchford was op zoek naar een wapen die hij kon laten zien, maar hij had waarschijnlijk niet door dat het aantal mogelijkheden onderin het beeldscherm stond. De wapens zijn allemaal verschillend, er zijn bijvoorbeeld Uzi’s en granaten. Of de wapens echt heel erg verschillend zijn, veel sites zijn er nogal synisch over.

Aangezien de game pas over een paar maanden uitkomt zal het aantal verschillende combinaties alleen maar groeien. Ieder wapen heeft ook een eigen effect, één wapen had bijvoorbeeld een ijs effect een ander wapen weer een vuur effect. Sinds 13 mei is het aantal dus van 250.000 naar 3,166,880 gegaan.

Een tijd geleden kwam Gearbox met de schokkende mededeling dat ze de grafische stijl compleet omgegooid hebben en dat ze zijn overgestapt naar cell-shaded. Hiermee volgt Borderlands de rage die Prince of Persia heeft gestart. Bijna niemand was er blij mee, totdat Gearbox een aantal screenshots online zette. Toen waren de meeste mensen gerustgesteld omdat het er toch wel heel vet eruit zag.

[nggallery id=34]