http://playsense.nl/images/file/img_4f799dd6050e2.jpg

In plaats van Remote-play in orde te krijgen, HTML5 in de webbrowser en een Youtube-app, geeft Sony liever 1,5 miljoen pond aan advertenties uit. Zoals je hier al hebt kunnen lezen wachten we op nieuwe games en features voor de PS Vita, met name dat laatste is iets waar we al heel lang op wachten. Die 1,5 miljoen voor een campagne met Pasen had dan wellicht ook beter naar de ‘Research & Development’ afdeling gekund, misschien was die nieuwe firmware er dan inmiddels al geweest.

Sony kondigde hun campagne voor Pasen onlangs aan tegenover MCV en deze campagne is enkel en alleen voor de Engelse markt bedoeld. De manieren van reclame maken zijn onder andere outdoor en digitale advertenties. Deze reclame richt zich vooral op het eindigen van het schooljaar, wat volgens Sony een goede tijd is om de PS Vita te pushen.

Outdoor advertenties worden verspreid over meer dan 3600 locaties en kun je eigenlijk overal tegen gaan komen in Engeland. Ook is men van plan meer promotie te maken in de retail met nieuwe promoties, wellicht een prijsverlaging?

Of Sony hier in de Benelux ook zo grof in gaat zetten op reclame maken voor de PS Vita, dat moeten we nog zien.

“We have an always-on approach to Vita marketing, continually evolving and updating our campaigns to match the new and compelling entertainment experiences delivered by this uniquely powerful device,” Duncan added.