Bovenstaande video toont je de allernieuwste versie van Cry Engine 3.4 en als het goed is, zal Crysis 3 ook op deze engine gaan lopen. De engine die je ziet is ook mogelijk op consoles maar niet zo mooi als hierboven. Nieuw in 3.4 is onder andere support voor DirectX11, wat we helaas niet op de PS3 kunnen gebruiken.
Of de trailer ook beelden bevat van omgevingen die we straks in Crysis 3 zien, dat is nog moeilijk te zeggen. Maar de kans bestaat zo maar dat er stukjes Crysis 3 in de trailer zitten.
nee dit zijn beelden van de cryengine mod SDK, waarin je je eigen game kan ontwerpen of gwn custom maps kan maken voor crysis 2, ze hebben nu alleen DX11 eraan toegevoegt en allerlei andere verbeterde toepassingen
@86.85.101..xxx: DX11 zat er al in. Deze kwam enkele maanden na de release in Crysis 2. Dit is een vernieuwing van diezelfde engine (niet met DX11) maar met nieuwe DX11 snufjes.
Ik vraag me af wat voor hardware er precies nodig is om dit perfect draaiende te krijgen. Ik ben van plan na de zomer een nieuw systeem aan te schaffen met een HD7970 of een HD 8950 (als de aankoop wat later gebeurt)
Dat gezicht ziet er echt heel mooi uit. Het zal denk ik nog wel ff duren voor dat het er zo uit ziet in de gameplay op een console
wow, ziet er erg mooi uit. ”Simpele” dingen als dat glas dat zoveel realistischer breekt. Can’t wait to see this in games!
ik heb zelf de 7970 maar met battlefield haal ik amper 30/40 fps
Dit is de demo singleplayer map die standaar bij de CryENGINE 3.4 SDK zit.. En zo mooi ziet het er bij mij dus niet uit helaas, (maargoed oud PCtje met een redelijk simpele GPU)
@94.210.7.xxx: Dan vraag ik me af wat de rest van je specs zijn.
Ik heb namelijk ook een 7970 met een i7 en zit makkelijk rond de 80fps met alles op ultra
@94.210.7.xxx: BF3 60+ FPS heeft een i7 processor nodig en een Current-Generation HD videokaart van minimaal 1GB met de nieuwste drivers. Maar natuurlijk ook minimaal 4GB Ram.
Als je dit allemaal hebt en je komt echt niet boven de 60 FPS, dan ligt het nog steeds gewoon aan jouw PC… xD Want bij een maat van mij draait BF3 gewoon op ultra GFX altijd boven de 60 FPS hoor. 😛
@elazzja: Of je wacht op de Nvidia 600 serie. 😉
Zucht,
Volgens mij vorige week al gepost maar goed.
De hoeveelheid geheugen op een videokaart is de slechtst mogelijke maatstaf voor de prestatie van een graphische kaart. Dit komt omdat geheugen enkel en alleen dient voor het opslaan van het gene dat berekent wordt. Dus het is in zekere zin belangrijk om genoeg geheugen te hebben zodat je al je berekeningen kunt opslaan, want als je niet genoeg hebt dan moet het toch ergens opgeslagen worden en dit is dan vaak je harde schijf (wat tergend traag is natuurlijk) en om snel geheugen te hebben, want hoe sneller je iets kan opvragen of kan opslaan hoe sneller je verder kan rekenen.
Wat daarintegen vele malen belangrijker is de architectuur van je videokaart, hoeveel rekenkernen er beschikbaar zijn en dergelijke. Daarom is de enige goede maatstaf om te bepalen of je videokaart een beetje met de tijd mee kan is het bekijken van benchmarks van jouw model in vergelijking met andere.
Voor het adviseren van een i7 processor. Ja en nee. Battlefield 3 is zowaar (bijna) het enige spel dat de hyperthreading functie van zulke processors ondersteunt, wat resulteert in performance ‘winst’. Waarom ‘winst’ tussen aanhalingstekens? Nou de performance ‘winst’ is zo ontzettend klein (denk aan 0.1-0.2%) dat de meerprijs tegenover een i5 2500k of een nieuwe ivy bridge i5 3570k werkelijk waar niet te rechtvaardigen is.
Dan over de klachten met de hd7970. Oh wouw, je scoort 80 fps op de hoogste settings en deze persoon maar 30 fps! Hoe kan dit met identieke graphische kaarten?
-bottlenecking. Iets anders in jouw pc zorgt ervoor dat je graphische kaart niet ten volle benut kan worden. Wil je weten of je kaart wordt gebottleneckt wordt? (bottlenecken komt letterlijk van een ‘flessenek’ af wat inhoudt dat de fles zo snel leeg loopt als door de nek past) Installeer dan een programma dat je belasting van je graphische kaart kan meten (MSI afterburner is een aanrader!) als deze belasting niet ten alle tijden dicht tegen de 100% aanligt tijdens het spelen van een spel. Dan is er wat mis.
-resolutie. Je graphische kaart rekent het beeld dat geproduceert moet worden uit. Hoe groter dit beeld en hoe gedetailleerder dit beeld (hoeveel pixels) hoe meer er uitgerekend moet worden. Een boom tekenen is een stuk makkelijker dan een heel bos tekenen niet waar? Dus stoer doen op het internet met het aantal frames dat je haalt met een bepaalde graphische kaart zonder daarbij de resolutie waar je op speelt te melden is ongeveer even informatief als zeggen dat je net een kuikentje hebt geadopteerd in een gesprek over de nieuwe battlefield.
@62.194.226..xxx:
Kleine verbeteringen:
“En het is in zekere zin belangrijk om snel geheugen te hebben”
Note:
Er is ook zo iets als te veel geheugen. Bij een lage resolutie (1920x1080p) is 2gb eigenlijk genoeg. Er is geen enkel spel op dit moment die meer dan dit kan gebruiken. Bij hogere resoluties denk aan eyefinity opstellingen wordt meer dan 2gb interessant (aangezien er dan meer moet worden opgeslagen).
I5 2500k scheelt een hap geld red het ook makkelijk en voor nu of later makkelijk te overclocken.
Pff 600 Serie nvidia kost je rond de 600.
Vind het filmpje en ik weet dat het YouTube kwaliteit is er erg mooi uitzien ben benieuwd wat ze er nog meer uit kunnen halen!
deze had ik al een mandje of 2 geleden gezien
wel zeer knap , maar next gen consoles mogen toch gaan kommen .
had effe niet door dat ik op PSX Sense zat!
heb dit wel al effe geleden gezien hoor..
erg mooi