De diehard Assassin’s Creed fans kennen mevrouw Raymond waarschijnlijk wel. Zij was de producer van de eerste AC game en heeft grotendeels het basis concept voor de serie ontwikkelt. Raymond heeft sinds ACII het stokje overgegeven aan andere producers maar is altijd betrokken gebleven bij de serie. Op dit moment is ze bezig met een nieuwe Splinter Cell game waar we binnenkort meer nieuws over verwachten.

In een interview met CVG heeft Raymond zich uitgesproken over games als een medium. Ze vind dat games niet dezelfde Michael Bay kant op hoeven te gaan als veel films dat doen. Ontwikkelaars moeten volgens haar niet bang zijn de gamer aan het denken te zetten door onder andere zware thema’s aan te snijden. Dit hoopt ze ook met de nieuwe Splinter Cell en de Assassin’s Creed serie te bereiken.

“I really do feel it’s time for our medium to grow up. I think we don’t need to make the equivalent to a Michael Bay flick in order to sell five million copies. I think things can be exciting, have meaning and hit important topics, and I’m not the only one that thinks that.

“I think every other entertainment medium or art form does manage to have commercial success and have the viewers or audience think or be inspired. Games, I think, have even more potential than that given that on top of the narrative side we do have all of the gameplay mechanics and we create rule sets from scratch which can have any kind of meaning embedded in them.”

“It’s not easy to do that, because it requires breaking our recipe and trying to find new recipes, but I think it’s an important thing for us to strive for.”