Herinneren jullie je nog de game Haze welke begin 2008 uitkwam? Van deze game had de ontwikkelaar zeer hoge verwachtingen van maar geeneen van die verwachtingen kwam uit want de game was enorm geflopt. Later kwam ontwikkelaar Free Radical in de financiële problemen en verloren 180 werknemers hun baan waardoor er nog 40 werknemers overbleven. Vervolgens stond Free Radical te koop en kocht ontwikkelaar Crytek Free Radical over.
Nu is er een jaar naar datum wat meer bekend waarom Haze niet zo goed geworden is als de ontwikkelaars hoopten. Mede-eigenaar van Free Radical, Karl Hilton, legt dit uit in een interview met de mannen van Develop. Zo meldt hij dat tijdens het ontwikkelen van de game ze tegen veel struikelblokken tegen kwamen. Waaronder de techniek van de Playstation 3, de ontwikkelaar wist vrijwel niet zo goed om te gaan met de kracht van de Playstation 3. Hij meldt ook dat ze meer bezig waren om de techniek van de Playstation 3 uit te vogelen dan een goede game te maken.
mijn vraag is wat doen die mensen dan daar als ze geen game kunnen maken voor de ps3 gewoon opdoeken zou ik zegen
UHHH, volgens mij is de titel andersom. PS3 zorgt voor veel problemen, bij ontwikkeling van Haze.
@Serg99: eigenlijks wel he xD
Ik vond de game nog niet eens zo heel slecht.
Dit is natuurtlijk een groot probleem voor de ontwikkelaars uit die tijd. Het is natuurlijk niet zo lang geleden, maar in die periode (en mischien nog wel) was het een beetje “ontdek je plekje” binnen de PS3. Hoewel ik ook van dit platform hou heeft Microsoft het beter aangepakt met hun windowsachtige shel voor de xbox 360. Begrijp me niet verkeerd, er zijn zat goede games voor de PS3 maar hoe vaak zijn dit niet Sony studio`s die deze games hebben gemaakt. Misschien zou Sony er een keer goed aan doen om de architectuur te versimpellen, zodat ontwikkelaars het wat makkelijker krijgen om te designen voor Sony. Zoals ik al zei ik hou van dit platform maar Sony zou er misschien toch eens naar kunnen kijken als ze ontwerpen.
waarom vragen ze dan niet aan sony wat de beste methode zou zijn of heel misschien aan een concurrent.
Ze hadden de release ook kunnen uitstellen tot ze wisten hoe het werkt en de game goed hadden ontwikkeld.
met andere woorden ze hebben eigenlijk hun eigen graf gegraven
In plaats dat ze een hulpje van sony laten langskomen…..
zo zie je maar dat de ontwikkelaars die de beste game voor de n64 hebben gemaakt(goldeneye) eerste shooter op een console die goed te spelen was. NIks kunnen met het bagger apparaat van sony……..de ps3:D
Dat is kut mr dan zouden ze eigenlijk meer moeten testen