De prachtige borsten van Lara Croft verschijnen dit jaar niet meer op onze HDTV’s, de game is namelijk verschoven naar 2013. De game kreeg vorig jaar juni haar allereerste trailer, maar al snel werd het toen stil rondom de titel. Darrell Gallagher, Hoofd Studio bij Crystal Dynamics, kondigde het uitstel aan op het Tomb Braider-blog. Hiermee publiceerde hij ook tevens een persoonlijke brief aan de fans, deze kun je hieronder nalezen.

In de brief zie je onder andere met hoeveel passie ze spreken over de game en dat ze gewoon echt de tijd willen nemen om een geweldige titel te kunnen maken. Ik ben heel blij om te zien dat men eindelijk weer een Tomb Braider-game gaat maken die niet even snel afgeraffeld wordt, zoals gebeurd is met voorgaande delen. De ontwikkelaar geeft tevens aan ons meer te laten zien op de aankomende E3, wat ons ongetwijfeld moet gaan zoethouden voor de komende tijd.

A Message to the Tomb Raider Community

When Crystal Dynamics first set out to reboot the Tomb Raider franchise, there were two goals that we were extremely passionate about. The first was to create a modern Tomb Raider game that would surprise and excite gamers. The second was to make this the best game of our careers, something we would be really proud to be a part of. We truly believe that we have something very special on our hands and we can’t wait to share it with you.

Our priority now is to make sure we fully deliver the very highest quality game. In order to do this, we have decided to move the game’s release date by a few months, from Fall 2012 to the first quarter of 2013.

We’re doing things that are completely new to Tomb Raider in this game and the additional development time will allow us to put the finishing touches into the game and polish it to a level that you deserve. We believe this is the right choice and I guarantee it will be worth the wait. The game is looking amazing and we can’t wait to show it to everyone at E3 in a few weeks.

Darrell Gallagher