Volgens de ontwikkelaar van Resident Evil 6 zal de zombie survival game tenminste twee keer zo lang duren als deel 5 in de serie. Zo zegt Yoshiaki Hirabayashi, een van de ontwikkelaars, op het PlayStation Blog dat wanneer je alle drie de verhaallijnen volledig doorloopt, je echt alles hebt gezien vanuit alle drie de perspectieven.

“It’s quite a lot of volume: we estimate that each one of these storylines is probably around 70% to 80% of the volume of the whole game in Resident Evil 5. So with three separate storylines, there’s plenty to play here.”

Tijdens de E3 dit jaar had Capcom een demo klaarstaan, waarvan de fans van de serie niet echt van warmliepen. Deze fans hoopten dat de spannende schrikmomenten uit de eerdere delen ook weer aanwezig zouden zijn in Resident Evil 6, waarop Hirabayashi aangaf dat de demo geen complete weergave is van de volledige game.

“We’ve set it so people don’t keep dying in the middle of the demo, so it has plenty of guns and plenty of ammo. That’s not how it’s going to be when you come across the Ustanak in the final game – you’ll still have Resident Evil-style situations where you have a shotgun with only two shells in it and you have to make sure you make it counts, those elements will come into play in the real flow of the game when you get to this point, and we think that’s what survival horror is all about. ‘Can I live through this situation with the resources I have at hand?’ You should feel like that, like you’re playing a Resident Evil game.”

Yoshiaki voegt nog toe dat de demo speciaal voor de E3 was samengesteld om het co-op systeem goed in beeld te brengen. Resident Evil 6 staat gepland voor oktober dit jaar.