Crystal Dynamics werkt momenteel hard aan de reboot van Tomb Raider, waar je hier meer over kunt lezen. Deze game zal terugkeren naar de roots van Lara Croft en enigszins draaien om de oorsprong van de heldin en waarom ze nu tegenwoordig zo is. De game is nog niet uit, maar voorzichtig spreekt Global Brand Manager, Karl Stewart, zich al uit over vervolgen.

Stewart en Crystal Dynamics kijken namelijk al naar de toekomst en geven hierbij aan dat de nieuwe Tomb Raider niet slechts één game is. Hiermee impliceren ze dus dat er nog meer delen aan zitten te komen. Inhoudelijk wilde hij er niet verder op in gaan om te voorkomen dat hij de Game Director op zijn dak krijgt. Wel gaf Stewart aan dat deze Tomb Raider als basis dient voor het ontwikkelen van Lara als ‘nieuw’ personage.

“You have to look at the future, you have to look at where… It’s not just one game.”

“At the end of this game we want her to be that strong female character that is willing to go and seek out mysteries and seek out tombs. She’s going to be going to plenty of tombs in this game, but we’re going to have somebody who wants to go on that adventure, who wants to be the person that she now is. That’s the goal.”

“I don’t want to say anymore on it because I’ll have the game director of the next game going, ‘What the fuck are you saying?'”