Gearbox is met Brothers in Arms: Furious 4 een nieuwe richting ingeslagen


Op de E3 van 2011 kondigde Ubisoft Brothers in Arms: Furious 4 aan. Deze game slaat een totaal andere richting in ten opzichte van de voorgaande delen in de franchise en de presentatie deed ons destijds enorm veel denken aan Inglorious Basterds. De game is nu alweer enige tijd in nevelen gehuld en na een lange tijd van stilte heeft Randy Pitchford van Gearbox Software weer wat laten horen rondom deze game.

Pitchford laat namelijk weten dat de ontwikkelaar een andere richting is opgeslagen met de game en dat men verrast zal zijn op het moment dat ze de game weer gaan laten zien. Dit zal overigens binnenkort gaan gebeuren en met de GamesCom als groot evenement als volgende op de agenda zetten wij ons geld op een GamesCom presentatie.

In de eerste instantie was de basis van Brothers in Arms: Furious 4 een coöperatieve shooter in de laatste momenten van de Tweede Wereldoorlog met een vleugje humor en vooral over-the-top gameplay. Of dat alles nog aan de orde is, dat is even afwachten gezien Gearbox een andere richting in geslagen is. Gearbox kennende kan dat drastisch zijn, want dat deden ze immers ook bij de eerste Borderlands, welke van een totaal nieuwe grafische stijl voorzien werd.

“The game has evolved, I think people are going to be surprised by what they’ll see, and it’s still evolving. One of the reasons why we’re not talking about it now is that it’s evolving and we need to make further changes before we can start talking about it.”

Brothers In Arms: Furious 4 is niet langer een Brothers in Arms game
Gepubliceerd op 3 Sep, 2012 om 15:43
Impressie: Brothers in Arms: Furious 4
Gepubliceerd op 3 Jul, 2012 om 10:00
Brothers in Arms: Furious 4
Gepubliceerd op 3 Dec, 2011 om 02:16
  1.    6614 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik vind het zelf niks. De oude stijl deed mij veel meer.