Binnenkort kunnen trofeeënjagers eindelijk hun hart ophalen aan het geniale Metal Gear Solid 4. Het heeft lang geduurd, maar eindelijk zal het vierde deel in Hideo Kojima’s topfranchise – spin-offs voor het gemak even niet meegeteld – met Trophies verrijkt worden. Erg goed nieuws voor de fans, die nu nog maar eens een reden hebben om weer ettelijke uren het universum van Solid Snake in te duiken. De vraag blijft echter hangen waarom we zolang op deze toevoeging hebben moeten wachten.
Wel, het antwoord is eigenlijk erg logisch. Onlangs heeft Sean Eyestone, een assistent-producer bij Kojima Productions, aangegeven dat de ontwikkelaar het eigenlijk te druk had. Ze komen geregeld handen tekort en als ze dan ook nog eens om de zoveel tijd een nieuwe game in de winkelrekken willen gooien, dan durft een in essentie vervelend werkje als het toevoegen van Trophies aan een reeds bestaande game er wel eens overschieten. Begrijpelijk, vinden wij. En jullie?
“We’ve been trying to get it off the ground. It got started, stopped, started, stopped. It’s been a long process. Unfortunately, it just works out that way because of the staff we have. Unfortunately, we don’t have unlimited staff and, whenever we finished one project, they almost immediately jumped unto the next; which means we couldn’t get the programmers and the designers necessary to work on trophies because they have always been busy with things like Peace Walker or various other projects.”
Nee!
Nee.
Ook nare klusjes moeten gebeuren, en zeker bij een game waarbij een dergelijke hoge kwaliteitsstandaard gehanteerd wordt, is dit als ‘verklaring’ eigenlijk onacceptabel. Helaas hebben wij als gamers dat niet voor het zeggen.
meh, beter laat dan nooit, er komen tenminste 2 nieuwe Metal Gear games aan, Metal Gear Rising waar hard aan gewerkt wordt en een nieuwe MGS5 waar Kojima wel op twitter wat los liet maar niet in-depth in ging
Ik lees alleen bla….blaa…..blaaa
snap het wel, maar vind het niet echt redelijk.
maar goed, beter laat dan nooit
Pffft, had ze dan weggelaten. Die trophies zijn toch waardeloos op de PlayStation.
Niet redelijk? Wees blij dat ze komen.. Ze hadden dit niet eens hoeven te doen. Ze hebben wel betere dingen te doen, zoals aangegeven. Er moet geld verdiend worden, en dat gebeurd niet dmv een trophy patch van een oude game. Damn, laatste tijd wordt ik echt gek van de gamers community. Altijd maar zeuren, denken altijd dat ze gelijk hebben, het is ook nooit goed. Volgens mij snappen sommige niet dat voor sommige games brood op de plank betekend, niet gewoon een hobby!
@86.208.220..xxx: Hoezo zijn ze waardeloos? Lukt het je niet 😉 Ik vind t wel cool dat ze alsnog komen, dan haal ik m tenminste weer eens onder het stof vandaan
@k1ll1ng5pr33: Als je de gamers community een beetje kent zijn er meer dan genoeg gamers die JUIST deze game gaan spelen op het moment dat hij Trophies krijgt. Het zou me dan ook niks verbazen als de verkopen van MGS4 binnenkort ineens weer omhoog vliegen.
Games die geen trophies hebben, worden zelfs om die reden afgekraakt! Lees bv de comments op de Playstation Blog over de PS Plus update. “Saints Row 2? Die speel ik niet, die game heeft geen trophies!”
@k1ll1ng5pr33:
Volkomen met jou eens. Bij bedrijven waar ik heb gewerkt zijn er ook altijd klusjes voor “even tussendoor”. Een bedrijf moet nou eenmaal prioriteiten stellen en in dit geval ligt de prioriteit gewoon bij het maken van volwaardige games en trophy-support voor de community komt dan gewoon op een lager pitje te staan. Ik begrijp dat volkomen. Een bedrijf moet winst maken en het toevoegen van trophies is dan gewoon een leuk extraatje voor de fans, maar absoluut geen geldboom. In plaats dat mensen daar tevreden mee zijn gaan ze erover lopen zeiken.. Kojima HOEFT dit niet te doen.
En eigenlijk kan ik het volkomen waarderen dat ze gewoon de werkelijke reden geven en niet met zo’n nonsense verhaal aankomen zetten.
@Naam…:
En ik ben het vervolgens niet met jou eens. 😉 Zoals @Mithrandir al zei zijn er tegenwoordig ook games die juist niet gespeeld worden omdat ze geen trofeeën ondersteunen, Saint Row 2 is hiervan een goed voorbeeld maar ook bijvoorbeeld Oblivion.
Ik vind het niet van deze tijd om trofeeën maar weg te laten omdat je er even geen tijd voor hebt. Het voelt eerder als een marketingstunt om alsnog trofeeën toe te voegen zodat de game opnieuw veel verkocht zal worden, puur omdat de vraag naar trofeeën nou eenmaal groot is.
Trophies is voor losers.
@Mithrandir: Die sales gaan iets omhoog, maar die sales stellen geen ruk voor in vergelijk met de tijd en geld die ze in het patchen van de stoppen, niet te vergeten een volledige nieuwe game.
@Bappie-NL: ” Ik vind het niet van deze tijd om trofeeën maar weg te laten omdat je er even geen tijd voor hebt.” Deze game was dan ook niet “van deze tijd”.. En weet je wel hoeveel tijd t kost om trophies te patchen.. Dat gaat niet zomaar. Die tijd daarvoor kunnen ze beter spenderen in nieuwe games, die daadwerkelijk winst leveren. Nou is t mooi dat ze dit doen, vooral omdat vele dit wilden, maar de reacties zijn weer ronduit achterlijk. Niet eens een ‘dankje’, alleen omdat volgens sommige dit een rot smoes is. Belachelijk. En het zijn maar trophies. Toch jammer dat t bij sommige verder gaat dan dat.. (En dat was voor een korte periode ook t geval bij mij.)