Binnenkort kunnen trofeeënjagers eindelijk hun hart ophalen aan het geniale Metal Gear Solid 4. Het heeft lang geduurd, maar eindelijk zal het vierde deel in Hideo Kojima’s topfranchise – spin-offs voor het gemak even niet meegeteld – met Trophies verrijkt worden. Erg goed nieuws voor de fans, die nu nog maar eens een reden hebben om weer ettelijke uren het universum van Solid Snake in te duiken. De vraag blijft echter hangen waarom we zolang op deze toevoeging hebben moeten wachten.

Wel, het antwoord is eigenlijk erg logisch. Onlangs heeft Sean Eyestone, een assistent-producer bij Kojima Productions, aangegeven dat de ontwikkelaar het eigenlijk te druk had. Ze komen geregeld handen tekort en als ze dan ook nog eens om de zoveel tijd een nieuwe game in de winkelrekken willen gooien, dan durft een in essentie vervelend werkje als het toevoegen van Trophies aan een reeds bestaande game er wel eens overschieten. Begrijpelijk, vinden wij. En jullie?

“We’ve been trying to get it off the ground. It got started, stopped, started, stopped. It’s been a long process. Unfortunately, it just works out that way because of the staff we have. Unfortunately, we don’t have unlimited staff and, whenever we finished one project, they almost immediately jumped unto the next; which means we couldn’t get the programmers and the designers necessary to work on trophies because they have always been busy with things like Peace Walker or various other projects.”