Morele keuzes spelen een belangrijke rol in Splinter Cell: Blacklist


Begin juni kondigde Ubisoft de terugkeer van Sam Fisher aan door Splinter Cell: Blacklist te onthullen. Deze game zal in tegenstelling tot Splinter Cell: Conviction wel gewoon op de PlayStation 3 gaan verschijnen en wij waren na een presentatie van de game behoorlijk onder de indruk, zoals je hier kunt lezen. Sam Fisher mag dan een doorgewinterde ‘soldaat’ zijn, ook hij krijgt lastige keuzes voorgeschoteld.

Dat is iets wat Ubisoft graag in de game wil verwerken, zo geeft Maxime Beland aan tegenover Game Informer. Zeer regelmatig zullen spelers de keuze krijgen tussen goed en kwaad en hiermee simuleert de game situaties die soldaten ook in het echt te verduren krijgen. Bovendien is het niet altijd een vraag tussen goed of slecht, maar tussen slecht en nog slechter.

“We love the idea of putting the player in those situations that [real soldiers] are going through,”

“It’s not a question sometimes of doing the right thing or the wrong thing. Sometimes it’s I need to do the wrong or the wrong-er. What do I do? There’s no good option.”

In dat opzicht zal de game behoorlijk leunen op morele keuzes, wat je als speler ongetwijfeld beter tot het verhaal zal betrekken.

“So for us, the interrogations are a bit of that. We want to put the player into situations that are like the one [we showed] at E3; the guy just told you everything you needed to know. You’re done. You’re good. You’re Sam Fischer. This guy is finished. Are you going to kill him?”

“If we told you, if you’re the good guy, you’re gonna to get this, and if you’re the bad guy, you’re gonna get that, you’re not thinking ‘what am I doing here?’ In those moments, what I like is when you play them and you talk to your friend about it after, you say ‘I did this. What do you think?’ That’s the kind of discussion we want. And I think it’s cool to make people reflect on it and hopefully grow as humans a little bit. Because we’ve got some guys everywhere in the world that are making those decisions every day for us.”

Dit maakt Splinter Cell: Blacklist wellicht weer net even wat menselijker en dat kan best wel eens interessant gaan uitpakken.

Zondag Budgetdag – Games – 20 Oktober
Gepubliceerd op 20 Okt, 2013 om 15:59
Clueless Gamer Conan O’Brien speelt Splinter Cell: Blacklist
Gepubliceerd op 5 Sep, 2013 om 20:33
Special: De multiplayer & coöp van Splinter Cell: Blacklist
Gepubliceerd op 29 Aug, 2013 om 13:10
Splinter Cell: Blacklist op één in de verkoop top tien
Gepubliceerd op 24 Aug, 2013 om 11:31
  1. Anoniem -   
    91.177.122.xxx's avatar

    Was dat maar op ps vita dat is jammer voor ps vita platform!!!

  2. Anoniem -   
    The_keF's avatar

    Kijk, ik ben een groot fan van de serie en heb ook alle delen gespeeld. Conviction had nog maar weinig te maken met Splinter Cell, het was eerder 24.. Vermakelijk, maar geen Splinter Cell. Maar ik heb beelden gezien van Black List en het lijkt echt nergens meer op. Fisher klimt en klautert als Ezio en roept voor airstrikes alsof dit een nieuwe Ghost Recon is. Niet te vergeten dat ze nu een andere voice-actor hebben en Ironside aan de kant hebben geschoven. Serieus, Ubisoft verneukt al haar franchises. Ghost Recon, Rainbow Six, Assassin’s Creed en nu ook Splinter Cell.

    R.I.P.

  3.    3087 XP
    Patr!ck's avatar

    Ik hou altijd wel van zulke games. dan kun je hem juist vaker uitspelen en steeds een ander eind krijgen