Japanse overheid onderzoekt brandende PlayStation Vita’s

De Xbox 360 heeft de Red Ring of Death, de PlayStation 3 de Yellow Light of Death en de PlayStation Vita… durft af en toe wel eens in de fik te schieten. Nog nooit meegemaakt? Prijs jezelf gelukkig; drieëntwintig mensen in Japan en 8 mensen in Noord-Amerika, het Verenigd Koninkrijk en Australië zullen je immers maar al te graag vertellen dat een brandende Vita geen pretje is. Yomiuri liet vandaag weten dat een Japanse overheidsinstallatie een onderzoek heeft ingesteld naar het – laten we even dramatisch doen – mysterie van de brandende Vita’s. Nochtans is volgens Sony de oorzaak maar al te duidelijk: eigen schuld, dikke bult.

Maar goed, laten we bij het begin beginnen. Er zijn tot dusver 31 gevallen gedocumenteerd waarbij een PlayStation Vita tijdens het opladen in de fik schoot. Meer bepaald het contactpunt tussen de Vita en de oplader brandde plots door. Gelukkig vielen er geen gewonden, maar we hoeven jullie niet te vertellen dat dit soort ‘ongelukjes’ erg pijnlijke gevolgen kunnen hebben. Sony heeft inmiddels aangegeven dat het bedrijf niet aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele schade. De brandjes ontstaan doordat gamers vloeistoffen of objecten in het contactpunt gieten/steken, of doordat men de oplader ondersteboven in het oplaadpunt schuift, aldus de uitgever. Je systeem laten herstellen zal dus geld kosten.

  1.    73 XP
    summersgone's avatar

    oooh, dus ik moet de psvita niet in mijn cola hangen als ik m op wil laden?

  2. Anoniem -   
    82.169.107..xxx's avatar

    @62.194.63.xxx los van je mening, die ik wel kan begrijpen. Heeft hij wel gelijk! De service van Sony is zo slecht! Damn. Ik heb in een gamewinkel gewerkt, en als ik met de Sony service moest bellen, wist ik alweer dat het een moeilijke dag ging worden!

  3.    530 XP
    Wintermute's avatar

    Ik hoop dat, wat het ook is, snel naar voren komt.
    Sony kan idd wel wat socialer doen ipv eigen schuld dikke bult te roepen.
    Denk niet dat men express hun Vita mollen, daar is het prijskaartje even te hoog voor.

  4.    614 XP
    Esromeron's avatar

    De service van Playstation Nederland is overigens wel uitstekend! 2x mijn PS3 moeten fixen en 2x ging dat zeer vlot zonder kosten! (garantie)

  5. Anoniem -   
    85.17.222.xxx's avatar

    Ik heb ook geen goede ervaringen met Sony producten. Het meest recente was de prijzige reparatie van mijn FAT (YLOD) terwijl die volgens EU richtlijnen toch echt onder garantie gerepareerd had moeten zijn en eerder dan dat heb ik helemaal een vreemde meegemaakt.
    Ik had toentertijd een Sony monitor met een resolutie van 1600×1200. Die was op een bepaald moment stuk en heb ik toen naar Schiphol gebracht ter reparatie. Ik kreeg hem terug en ineens was de maximale resolutie 1024×768. Ze hadden er de verkeerde printplaat ingezet voor een heel ander type monitor.
    Service van Sony/PlayStation Nederland is dus zeker NIET uitstekend!
    Bovendien krijgen Sony’s aandelen vandaag weer een keiharde klap waarbij verwacht wordt dat ze snel onder de 11€ zullen gaan. Het bedrijf is op de markt nog maar iets van 7% waard van hun waarde in 2000 op het hoogtepunt en ze kunnen zich geen fouten zoals deze meer permiteren, anders is het gewoon gauw afgelopen met ze.

  6.    147 XP
    Mr-Quest's avatar

    http://www.destructoid.com/ps-vita-units-accused-of-burning-while-charging-231944.phtml

  7. Anoniem -   
    ps3vanolaf's avatar

    De service van nl is niet top ik had een (oude) controller zonder dualshock 3 dus zonder tril funktie in m,n ps3 pakket terwijl dit wel op de doos stond ik heb mijn ps3 controller moeten opsturen en heb 4 fucking maanden zonder controller en dus wel een ps3 net gekocht maar zonder die controller heb na die 4 maanden eindelijk een controller gekregen ze bleken geen controller op vooraad te hebben ja ja het is al een tijd terug van mijn 80GB ps3 dus hopelijk is de service een beetje veranderd en ik denk trouwens ook dat ik hier wel van een unieke geval spreek maar toch de ps3 was toen nog €400,- een beetje service a.u.b.

  8. crew Redacteur -    190 XP
    Wallsight's avatar

    @Mr-Quest: Waarom de link?

  9.    6605 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Ik zelf altijd netjes mijn spullen vergoed gehad. En een zeer vriendelijke helpdesk binnen 5 minuten gehoor. ik heb zelf nooit last gehad van een slechte service. Daarom koop ik standaard playstation spullen.

  10. crew Redacteur -    2030 XP
    Sensu's avatar

    @82.169.107..xxx: Dat heb ik juist met Microsoft. Zij wilden altijd de klant zelf spreken, wilden met winkels niets te maken hebben. Nog steeds niet trouwens 😉

  11. Anoniem -   
    84.128.87.xxx's avatar

    Die mensen hebben hun vita al vanaf de release aan.
    En hun stopcontact zitin de gootsteen dan vraag je om vuur,
    Of ze stoppen een nitraat in hun vita.

  12. Anoniem -   
    62.140.137..xxx's avatar

    Ik ga gewoon goed met m’n PS3 FAT om. heb alleen 1x naar Sony helpdesk hoeven te bellen omdat m’n PS3 steeds vast liep .. en de service? dikke tijdverspilling! uiteindelijk heb ik em zelf gemaakt door op internet wat handige tips op te volgen. Dus ik raad aan: bel Sony nooit voor hulp, want ze verdoen je tijd!