Keiji Inafune, de ontwikkelaar achter de horrorgame Soul Sacrifice, heeft in een Q&A-sessie met het PlayStation Blog laten weten dat spelers voor vreselijke keuzes komen te staan. In Soul Sacrifice zul je namelijk vaak genoeg de keuze krijgen of je de persoon waar je tegen vecht laat leven of op een brute wijze afslacht. De ontwikkelaar wil hiermee schuld en de ingewikkeldheid van een situatie illusteren.

One of the things I want to illustrate is a feeling of guilt, a feeling of complexity, so there is sacrificing, but there is also saving. Those are the two extreme choices, the dilemma that you’ll face every time. I want you to make sacrifices, but I also want you to think about saving.

Het kan namelijk maar zo dat je een vijand tegenkomt, die thuis een zieke dochter heeft die alleen gered kan worden wanneer haar vader geld verdient met het winnen van een gevecht. Je kunt er dan voor kiezen om deze vader gevoelloos af te slachten, of je kiest ervoor om hem zijn dochter te laten redden, en zo het gevecht expres te verliezen. Dit zijn uiteraard moeilijke keuzes om te maken, en het is dan ook belangrijk dat je in Soul Sacrifice goed nadenkt over de keuze die je gaat maken.

Perhaps you’re fighting a powerful enemy but you learn that he has a sick daughter that he has to save back home by earning money in battle. When you hear this during the battle, the nice part of you might think about losing so he can save his daughter. But you want to win your battle, too.

Een officiële releasedatum voor Soul Sacrifice is nog niet bekend, maar naar verwachting zal het spel in maart voor de PS Vita verkrijgbaar zijn.