Beyond: Two Souls is een game waar veel mensen naar uit kijken, en de getoonde beelden waren dan ook verbluffend. In een interview met VideoGames heeft creator David Cage een boekje open gedaan over de manier waarop zij de game naar het publiek willen overbrengen. Voor Beyond: Two Souls heeft Quantic Dream namelijk dezelfde insteek als bij Heavy Rain:
It’s the same approach as for Heavy Rain: Play it once and then don’t replay it. You can if you want, but I think the best way to experience the game is really to make choices and then never know what would have happened if you’d made a different choice. Because life is like this, and Beyond is the life of Jodie Holmes.
Het is de bedoeling dat je het spel maar één keer uitspeelt en vervolgens niet opnieuw gaat uitspelen om andere keuzes te maken. Cage vertelt namelijk dat je de game het beste kan ervaren door een bepaalde keuze eenmaal te maken en er vervolgens niet achter komt wat er had kunnen gebeuren wanneer je een andere keuze had gemaakt.
Als ze dan maar niet voor iedere keuze een aparte trophie gaan neerzetten net als bij Heavy Rain..
ja idd…
dat maken we zelf wel uit mijnheer Cage!
Als jij de game dan voor 30 euro verkoopt in plaats van volle pond…
@94.213.140..xxx: Ja zo denk ik er ook over. Ik heb in het verleden Resident Evil 2 heeel vaak uit gespeeld, en niemand die mij tegenhoudt om dat bij deze game ook te doen. Wat een dom advies van hem, iedereen wil toch weten van wat gebeurt er als ik dit of dat doe.
Dat is het probleem ik ben nieuwsgierig en ik wil alles proberen. En het is juist om alle gevolgen mee te maken. Wat in het echte leven niet kan. Maar ik snap wat hij bedoeld maar zo zijn mensen niet.
Wat is dit nou voor rare uitspraak? Dit slaat kant nog wal… Moet iedereen toch voor zich weten of je een game meerdere keren speelt of niet…
@Bappie-NL: Hij zegt ook: “[…]You can if you want, but I think the best way to experience the game is really to make choices and then never know what would have happened if you’d made a different choice. Because life is like this […]”.
Maw: Hij vindt dat je de game slechts één keer moet spelen voor een levensechte ervaring.
Hij verplicht niemand iets, maar geeft enkel zijn mening (zie “I think”). 😉
@KeesKop:
Mijn betere levenservaring is wanneer ik precies weet wat er gebeurd wanneer ik voor de andere opties zou gaan… 😛
Mijn levenservaring wordt er alleen maar rijker van wanneer ik een paar keer extra PLING hoor… 😉
Het is een advies van hem. Take it or leave it! I’ll take it!
Haha en dan wel trophies erbij doen waar je het verhaal meerdere keren moet spelen -_-‘ SMART <3
Maar.. Kijk:
Het is ‘Beyond: Two Souls’..
Dus ‘Two Souls’.
Dan moet je ook het andere pad volgen, toch?
😛