Bethesda krijgt Dawnguard maar niet goed draaiende op de PS3


Dawnguard is het eerste pakket downloadbare content voor The Elder Scrolls V: Skyrim en dit pakket is al enige tijd uit voor de Xbox 360 en PC. De PlayStation 3 versie laat echter nog steeds op zich wachten en ondanks dat het volgende pakket inmiddels is aangekondigd is er nog altijd geen releasedatum voor Dawnguard op de Playstation 3. De reden hiervoor werd enige tijd terug al bekend gemaakt en dat was dat Bethesda niet tevreden was met de kwaliteit van de content op de console.

Nu enige tijd verder zou je verwachten dat Bethesda de content inmiddels een stuk beter draaiende heeft gekregen, maar het blijkt dat Bethesda het domweg niet voor elkaar krijgt. Ze hebben zelfs de hulp van Sony ingeschakeld om de aanwezige problemen te verhelpen, want met hun eigen skills gaat het niet lukken zo staat in een verklaring dat Bethesda op de officiële fora plaatste. Deze betreffende verklaring hieronder.

Earlier in the month, we provided an update on Dawnguard’s status for PS3.

It’s been a few weeks, and we wanted to make sure everyone knows where we’re at with Dawnguard. Skyrim is a massive and dynamic game that requires a lot of resources, and things get much more complex when you’re talking about sizable content like Dawnguard. We have tried a number of things, but none of them solve the issue enough to make Dawnguard good for everyone. The PS3 is a powerful system, and we’re working hard to deliver the content you guys want. Dawnguard is obviously not the only DLC we’ve been working on either, so the issues of adding content get even more complicated. This is not a problem we’re positive we can solve, but we are working together with Sony to try to bring you this content.

We wish we had a more definitive answer right now. We understand the frustration when the same content is not available on all platforms. When we have an update, we will certainly let you know. We deeply appreciate all the time and support you have given us, and we’ll keep doing our best to return that.

  1. Anoniem -   
    194.123.233..xxx's avatar

    @90.47.44..xxx: Je geeft het zelf al gelijk aan dat niemand het in de industrie wil gebruiken. Dus het ligt wel aan de manier van programmeren dat die industrie doet. 1st parties hebben hier geen last van en kunnen het blijkbaar zonder problemen en met gemak om het gespleten geheugen probleem heen werken. Het is dus net vanaf welke positie je het bekijkt. In mijn optiek heeft Bethesda gekozen om via een standaard x86 architectuur de game te maken en dacht easy het te porten naar PS3. Maar mogelijk hadden ze het juist andersom moeten doen aangezien ze vanaf voor ze met de game begonnen de architectuur van de consoles wisten en al eerder een game uitgebracht hebben op PS3. Dus duidelijk een verkeerde keuze van de developer om de eerst de makkelijkste weg. Of misschien geen verkeerde keuze aangezien ze dit alles van te voren wisten en dachten dat ze op deze manier zonder veel resourcen het meeste geld konden verdienen.

  2. Anoniem -   
    62.140.132.xxx's avatar

    @194.123.233..xxx: Jij begrijpt het! Geen woord teveel gezegd 😉

  3. Anoniem -   
    94.211.32.xxx's avatar

    Bethesda zuigt gwn. Het gaat iedereen goed af behalve hen. Misschien maar de hulp van Naughty Dog inschakelen :)).

  4. Anoniem -   
    109.129.202..xxx's avatar

    @194.123.233..xxx:
    totaal met je eens
    al was het wel niet al te slim om gesplitste geheugen te hebben .

  5.    464 XP
    Klart's avatar

    En ze konden dat niet zien aankomen na al het gedoe met Fallout 3…

    Prutsers!

  6.    427 XP
    jamez's avatar

    horen ze niet te leren van eerdere fouten? *kugh* Fallout *kugh*

  7.    322 XP
    mysticwolf's avatar

    Geen enkele developer heeft momenteel zoveel problemen om een game (of DLC in dit geval) uit te brengen als Bethesda…zegt genoeg over hen lijkt mij.
    Ze leren blijkbaar niet van vorige problemen bij de Fallout games.
    en straks hebben ze de dlc af en vragen ze er de volle mep voor, en geheid dat er nog steeds bugs in zitten na al deze tijd..persoonlijk mogen ze van mij die hele dawnguard dlc in hun je-weet-waar steken.

  8.    414 XP
    Milkyray's avatar

    @jamez:

    inderdaad… Ze brengen allemaal spellen uit die maar half af zijn en continue gepatched moeten worden, en iedereen betaalt toch het volle pond (en dan nog eens vijftig euro aan dlc bij Fallout bijvoorbeeld.).

    Sterker nog, er wordt pas echt geklaagd als iemand niet in de mogelijkheid wordt gesteld om tien euro extra neer te mogen leggen voor een halfbakken, bug-filled product.

    Ook ik ben groot fan van de spellen van Bethesda, begrijp me niet verkeerd, maar ik wacht MINIMAAL drie maanden met aanschaf zodat de ergste bugs in ieder geval al aangepakt zijn door een patch.

    Voorlopig ben ik ook nog niet klaar met het ontdekken van de uithoeken van Skyrim, dus dat Dawnguard later of misschien helemaal niet eens komt vind ik voorlopig nog niet zo’n groot probleem.

  9. Anoniem -   
    83.82.13.xxx's avatar

    @90.47.44..xxx:
    Ik ben geen fanboy, geef bethesda niet de schuld maar ik ken genoeg andere games die ps3 exclusive zijn die qua graphics niet op xbox kunnen draaien en er zijn zat games waar xbox ook problemen mee heeft.

  10.    427 XP
    jamez's avatar

    @83.82.13.xxx: Grapjas. games die kwa GFX’s niet op de ps3 kunnen draaien? Voor de duidelijkheid, de ps3 is kwa hardware sterker en overtreft de x360.

  11.    18 XP
    donovan's avatar

    ik denk dat Bethesda dacht het makkelijker zou zijn dan verwacht

  12. Anoniem -   
    86.208.247..xxx's avatar

    Eigen schuld, dikke bult Sony. Maar dit is slechts mijn mening.

  13. Anoniem -   
    82.176.0..xxx's avatar

    @86.208.247..xxx: jij bent ook maar een ***, hoezo eigen schuld dikke bult Sony? 🙂
    alle games tegenwoordig draaien perfect op de ps3 behalve die van Besheda omdat ze gewoon heel erg slecht zijn in ontwikkelen zie hun history lol

  14.    6614 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    @90.47.44..xxx:
    Zo mooi zoals je dat zegt. Maar ze verdienen geld aan het spel anders zouden ze niet de moeite doen. Kijk naar Platinum Games van Vanquish en Bayonetta. Met Bayonetta een fout gemaakt door het eerst op de 360 te maken en dan te porten.

    @86.208.247..xxx:
    Goed onderbouwt? Ik heb de PU gelezen op de 360 loopt de game verre van soepel heb ik gelezen. Dus misschien is het gewoon al slecht geprogammeerd?