GRID was destijds een schot in de roos en wist de harten van veel racefans te veroveren. Het leek er lang op dat deze game geen vervolg zou krijgen, maar Codemasters was in het geheim bezig met GRID 2. Allemaal goed en wel, maar we moeten al 4 jaar wachten op deze game, is dat niet wat lang? Zeker en vast en ook GRID 2 associate producer Iain Smith bevestigd dit. Ook hij zegt dat vier jaar langer dan gepland is, maar zolang dat de kwaliteit van de game hierdoor beter wordt is dit niet zo erg, toch?

Hij vindt dat Codemasters hier goed aan doet en dat het hen ook goed maakt, want de kwaliteit lijdt absoluut niet onder een tijdsdruk. Dit zou ook lonen, want om het met zijn woorden te zeggen: Codemasters’ ultieme doel is om gamers een soort van “holy moment of gaming” te ervaren. We zijn dan ook erg benieuwd of we zulke Bijbelse gamemomenten zullen ervaren de volgende zomer met GRID 2

“[Codemasters] wanted it to be fantastic and we wanted it to be fantastic. I guess in the grand scheme of things four years is a maybe little longer than we would’ve liked to have taken over it, but you know, there’s good reasons behind that and I think we’ll have a much better end game experience for being able to take that time.

I think that’s one of the cool things about Codemasters – they really understand what we do within the development studio, so there was absolutely no pressure on us to rush the game.

The ultimate goal for the development team, is to ship a racing product which has more believability, and to give the player moments where they “really get that spark and that sort of holy moment of gaming.”