http://youtu.be/L5IVOs5Pxh8

Metal Gear Solid: Ground Zeroes zal een open wereld bevatten waarin je vrij kan gaan en staan waar je maar wilt. Een open wereld kan technisch zwaar voor een console zijn, zeker als de game het beoogde niveau qua graphics zal halen en een gevolg is in dat soort gevallen wel eens dat er laadschermen optreden. In Metal Gear Solid: Ground Zeroes zul je geen enkel laadscherm tegenkomen in de open werelden en dat is een goede vooruitgang ten opzichte van Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, dat de nodige laad (installatie) momenten kende.

Helaas is het niet bekend hoe groot deze ‘werelden’ zijn, maar afgaande op de vrijgegeven video van onlangs kunnen we stellen dat het geen lullig geheel zal zijn. Het enige moment waarop je in deze Metal Gear Solid wel laadschermen te zien krijg is als je in de helikopter stapt en dit zal wellicht zijn om je van de ene wereld naar de andere te transporteren. Verder zal de game ook een concept bevatten dat om tijd draait. Wat we hiervan moeten verwachten is nog afwachten, maar het klinkt interessant.