Ik ben sinds een paar dagen aan het overwegen een NAS aan te schaffen. In eerste instantie om mijn belangrijke gegevens te back-uppen zoals foto's, en belangrijke documenten. Nu kan dit natuurlijk ook prima met een externe harde schijf, maar ik wil de zekerheid van een raid 1 configuratie.
Ik kan hier nog een heel lang verhaal typen, maar kortgezegd ik zoek er eentje die het liefst aan de volgend eisen voldoet:
- Raid 1 ondersteuning
- Schijven bij voorkeur bijgeleverd
- Ook snelle schijven
- Toch redelijk gebruiksvriendelijk.
- Stabiel over het netwerk en ook snel (dwz niet seconden wachten op toegang)
- (Zo goed als) stil
- Betrouwbaar
- Fijne multimedia ondersteuning, maar dit geen pré maar het kan zijn dat ik mn foto's, muziek en films ook naar mn tv en PS3 wil streamen.
- Tot slot budget €300 - echt max €350,-
- puntje vergeten, maar ik verwacht dat ze dit allemaal hebben. Een mogelijkheid op monitoring van de NAS, dus gegevens verbruik kunnen meten maar ook op de hoogte worden gesteld wanneer 1 van de discs bijna op sterven is.
Ik heb al eentje gezien, maar de reviews lopen nogal uiteen over deze. Gaat om de WESTERN DIGITAL My Book Live Duo 4TB. Verder heb ik momenteel nog een standaard huis tuin en keuken routertje van 300mb/s dus die moet ik denk ik zowiezo wel gaan vervangen.
Ik verwacht dat sommige van jullie wel een NAS hebben, en misschien kunnen helpen mij een goede te vinden. Want de keuze is niet gigantisch ruim in deze prijsklasse, maar wellicht dat jullie nog een goede aanrader hebben.
Ik kan hier nog een heel lang verhaal typen, maar kortgezegd ik zoek er eentje die het liefst aan de volgend eisen voldoet:
- Raid 1 ondersteuning
- Schijven bij voorkeur bijgeleverd
- Ook snelle schijven
- Toch redelijk gebruiksvriendelijk.
- Stabiel over het netwerk en ook snel (dwz niet seconden wachten op toegang)
- (Zo goed als) stil
- Betrouwbaar
- Fijne multimedia ondersteuning, maar dit geen pré maar het kan zijn dat ik mn foto's, muziek en films ook naar mn tv en PS3 wil streamen.
- Tot slot budget €300 - echt max €350,-
- puntje vergeten, maar ik verwacht dat ze dit allemaal hebben. Een mogelijkheid op monitoring van de NAS, dus gegevens verbruik kunnen meten maar ook op de hoogte worden gesteld wanneer 1 van de discs bijna op sterven is.
Ik heb al eentje gezien, maar de reviews lopen nogal uiteen over deze. Gaat om de WESTERN DIGITAL My Book Live Duo 4TB. Verder heb ik momenteel nog een standaard huis tuin en keuken routertje van 300mb/s dus die moet ik denk ik zowiezo wel gaan vervangen.
Ik verwacht dat sommige van jullie wel een NAS hebben, en misschien kunnen helpen mij een goede te vinden. Want de keuze is niet gigantisch ruim in deze prijsklasse, maar wellicht dat jullie nog een goede aanrader hebben.

532 XP
Op Reageren
. Ik heb ook de live demo van Synology geprobeerd en dat werkt inderdaad erg fijn. Ik zag trouwens dat er ook de DS213 is die dan eigenlijk de opvolger is van de DS212, alleen die zit wel weer erg boven het budget en is samen met schijven bijna 150 euro boven mn budget.. Maar volgens reviews wel veel sneller.