Battlefield-5-Battlefield-1-Reveal

Het publiek laat duidelijk merken wat ze willen op YouTube, EA’s Battlefield 1 trailer wordt namelijk enorm veel voorzien van de positieve duimpjes omhoog. Zo is de trailer momenteel de trailer met de meeste likes op YouTube in tegenstelling tot Call of Duty: Infinite Warfare, die weer het negatieve record bezit. Battlefield 1 lijkt dus uitermate populair te zijn.

Zo heeft Call of Duty: Infinite Warfare op het moment van schrijven ruim 1.2 miljoen dislikes op de reveal trailer, terwijl Battlefield 1 even 1.1 miljoen likes boekt. Uiteraard is het inmiddels ook een vorm van pesten geworden, om Activision te laten zien dat men het niet eens is met de route die ze kiezen.

Of Call of Duty: Infinite Warfare ook daadwerkelijk gaat floppen valt te betwijfelen, zo kreeg Black Ops II ook de nodige negatieve aandacht en uiteindelijk bleek dit één van de best verkopende Call of Duty-games in de franchise te zijn.

Wat wel opvallend is, is het aantal views. Zo ligt Call of Duty: Infinite Warfare op 16 miljoen views met haar reveal trailer en Battlefield 1 op 22 miljoen views.