Forum

Topic: Help…? Harde schijf vervangen ps4

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik weet dat er al meerdere topics over die onderwerp zijn geweest, maar ik was vanochtend bij de MM om een andere harde schijf te halen voor m’n ps4. De 500gb zijn nu echt vol en wil graag een andere.

Nu had ik via via al over 2 mogelijke andere harde schijven gehoord en die had ik dus ook in handen om te gaan kiezen.
Komt er dus een meneertje aan van de MM en ik vroeg hem om advies.
Die beste man vertelde mij dat beide schijven die ik in handen had daar niet geschikt voor waren. Dit had iets met de USB te maken ofzo en dan moest de harde schijf te hard draaien ofzoiets.
Ik heb hier zelf dus absoluut geen verstand van en hoewel ik het gevoel je dat deze man het niet goed had, heb ik de harde schijven toch maar laten liggen.

Ik had harde schijven in handen van Seagate.
EÊn was de portable slim 2TB en de andere was een seagate expension van 2TB.

Wie kan mij helpen en zeggen welke harde schijf ik moet hebben?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 389 XP
    Suugie's avatar

    de RPM (rounds per minute) dan de hdd’s waar je naar zat te kijken zouden wss 7200 zijn geweest. de standaard hdd van de ps4 is 5400, ik denk dat hij dit bedoeld.
    Bij 7200 draait de hdd sneller, leest hij dus ook sneller maar word hij wel warmer.
    Dit hoeft geen probleem te zijn, maar de ps4 kan dan dus wat warmer worden.

    Zelf heb ik onderstaande er al ruim een jaar in zitten.

    http://tweakers.net/pricewatch/380033/seagate-expansion-portable-usb-30-2tb-zwart/specificaties/

  2. 340 XP
    Michie's avatar

    Ik heb Seagate backup plus slim portable drive usb 3.0 er in zitten 2 tb.. werkt perfect.

    En op yt staan genoeg videos, succes!:)

  3. Anoniem -
    192.42.116.xxx's avatar

    Een nieuwe Hdd voor PS4 moet een 2.5 inch internal type (9.5mm or slimmer) * Serial ATA en 5400 toeren zijn. 7200 toeren schrijven moet je er niet in zetten, hiermee komt veel meer warmte vrij en is slecht voor de PS4. Dit word ook door Sony afgeraden. En als je het toch doet je garantie van de PS4 komt hierdoor ook te vervallen als ie stuk gaat.

    Ik heb bij aankoop van een PS4 er gelijk een 1TB hdd ingedaan van seagate

    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_seagate-game-drive-playstation-1tb-1406939.html

    Ben zeer te spreken over deze schrijf en er staan meer dan 32 games op. Heb nog meer dan 100gb over. Hoop dat je iets aan deze info hebt en success 😉

  4. Anoniem -
    89.98.233..xxx's avatar

    Bij mij zit er al 2 jaar de hdd in die in de Seagate Backup Plus Slim 2tb zit.
    De schijf van de normale Backup Plus past niet, die van de Backup Plus SLIM wel

  5. 431 XP
    Hiska's avatar

    Vandeweek week dan maar eens naar een andere MM…

    Bedankt voor jullie reacties allemaal!

  6. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    Ik heb afgelopen donderdag er een nieuwe harde schijf ingedaan van 2TB, deze:
    https://www.bol.com/nl/p/seagate-expansion-portable-externe-harde-schijf-2tb-zwart/9200000042865289/?Referrer=ADVNLGOO002013-G-21233624564-S-141617836844-9200000042865289

    Met behulp van deze video:
    https://www.youtube.com/watch?v=fkIyCXbiGZs

  7. 425 XP
    jamez's avatar

    Ook ik heb de Seagate backup plus slim portable drive 2 tb er in zitten. Let op: Dit is een exterene HDD maar het is gewoon een kwestie van de behuizing eraf halen en de HDD kan zo in je PS4. Er staan genoeg tutorials online van hoe je het stap voor stap moet doen. (heel eenvoudig)

  8. 729 XP
    Kuroda's avatar

    Haha was gister in een zaak waar iemand me wijs probeerde te maken dat 2 tb hdd’s niet bestaan en dat ik voor slechts 289 veel beter een ssd van 1 tb erin kon zetten.

  9. 431 XP
    Hiska's avatar

    @Kuroda: pff meen je!
    Die knakker bij de MM gaf wel gelijk toe dat hij t niet wist, maar ging even een collega bellen.

    De twee bovengenoemde harde schijven had ik dus in handen, nl die slim en dat expension pack van seagate en volgens die man (en collega aan de telefoon) konden die harde schijven er niet in…

    Ik geloofde hun al niet helemaal, maar als ze wel gelijk zouden hebben, zou dat een duur grapje zijn geweest… 🙁

  10. 4 XP
    Sephiroth's avatar

    bij mij zit deze er in
    https://www.bol.com/nl/p/seagate-momentus-spinpoint-m-9t-2tb/9200000035771897/

    werkt zonder probleem

  11. Management - 2338 XP
    Rastapopulos's avatar

    Let ook even op de dikte van de HDD, er gaat namelijk alleen een 9.5mm schijf of kleiner in, zoals 192.42.116.xxx al aangeeft. Iets waar mensen zich snel in vergissen 😉

  12. Anoniem -
    78.23.99..xxx's avatar

    Ik heb 2 weken geleden deze er in gebouwd : Seagate ST2000LM007
    Ook geen problemen mee gehad, is maar 7mm dik dus past zonder probleem en je moet niet met USB behuizingen zitten prutsen.

  13. Anoniem -
    188.93.234..xxx's avatar

    @78.23.99..xxx:
    snap dus ook niet waarom mensen een USB hdd kopen en dan de zooi open breken om in een ps4 te stoppen, zijn genoeg andere en groote hdd zonder cover die erin passen.

  14. 431 XP
    Hiska's avatar

    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik zal eens gaan rond neuzen… 🙂

  15. Anoniem -
    80.113.211..xxx's avatar

    @Scrappy-_-coco0: Hoe bevalt deze, ik zit hier namelijk zelf ook over te denken.

  16. 1776 XP
    Scrappy-_-coco0's avatar

    @80.113.211..xxx: Bevalt super. Totaal geen problemen mee en laadtijden enzo zijn gewoon hetzelfde als voorheen. Heb van de 2TB zelfs nog maar 800GB gebruikt.

    M.b.v. die youtube video die ik eerder postte is ie ook heel makkelijk te installeren, en de oude 500GB Ps4 schijf gebruik ik nu als externe harde schijf voor films en foto’s enzo.
    https://www.youtube.com/watch?v=fkIyCXbiGZs

  17. Anoniem -
    2a02:a44f:9952:0001:f814:f5c6:b4bf:a.xxx's avatar

    Hier ff een ander vraagje: kun je NL games op een Duitse PS4 afspelen?

  18. Anoniem -
    52.90.246..xxx's avatar

    ik heb gepuftt en het stinkt

  19. Anoniem -
    38.108.108..xxx's avatar

    @188.93.234..xxx: eehh… misschien omdat een losse HDD om onverklaarbare redenen duurder is dan een met behuizing?