Reageren op discussie

Topic: NAT Type 2 op PS3

1. Geplaatst op 13-12-09 om 11:50 - Permalink post #1 | Spam?
    Hi,

mijn vader heeft pas een nieuwe modem gehad omdat de oude niet helemaal naar wens functioneerde ivm Interactieve TV en downloadsnelheid, je raad het al, het is een KPN ExperiaBox, nu heb ik bij de router die dus niet zo heel goed was NAT Type 2 op mijn PS3 gehad en dat was echt perféct, geen enkel probleem. Nu hadden we dus een week geleden de modem binnengehad, paar dagen terug aangesloten, dus ik dacht bij mezelf:
    Kom , laat ik even de ports forwarden om weer online te kunnen gamenClick here to enlarge.
    Niet dus, ik ging naar de GTAForum.nl , daar staat een handige tutorial. Dus ik al die dingen gedaan, nou, ik de PS3 aangedaan, verbinding getest, en dan zegt ie dat ik uPnP wél aanheb, maar dat ik NAT Type 3 heb. Wát ik ook probeer, hij blijft op NAT Type 3 staan.

Ik heb een Thomson Gateway /Speedtouch TG789vn
    Op internet is hier nog niet zoveel over te lezen maar ik zet dit berichtje in de hoop dat jullie iets weten? Click here to enlarge

Alvast bedankt,

marcovk
    Met citaat reageren Op Reageren
    UltimateGamexP14

2. Geplaatst op 13-12-09 om 17:20 - Permalink post #2 | Spam?
    geef die preciese link is van die tutorial
  3. Geplaatst op 13-12-09 om 19:17 - Permalink post #3 | Spam?
    UltimateGamexP14

4. Geplaatst op 24-12-09 om 18:46 - Permalink post #4 | Spam?
    Ik wil niet heel vervelend overkomen met dubbelposten, maar er wordt al lang niet gereageerd terwijl ik wel gewoon de link gaf :S
    UltimateGamexP14

5. Geplaatst op 25-12-09 om 13:24 - Permalink post #5 | Spam?
    Click here to enlarge Oorspronkelijk geplaatst door marcovk Click here to enlarge
    Ik wil niet heel vervelend overkomen met dubbelposten, maar er wordt al lang niet gereageerd terwijl ik wel gewoon de link gaf :S
    Hij wilde waarschijnlijk gewoon zelf de tutorial ook uitvoeren en was te lui om het zelf te zoeken.

Kan je eens precies beschrijven hoe je PS3 is aangesloten op het internet? Dus wat voor apparaten er allemaal tussen je PS3 en je internet (uit de muur) staan?
    Selec1

6. Geplaatst op 06-01-10 om 21:51 - Permalink post #6 | Spam?
    Is hier al iets meer over bekend? Zit met precies hetzelfde probleem...

Thomson 789vn experia box.

NAT op ps3 = strict.

Weet iemand hier een oplossing?
  7. Geplaatst op 07-01-10 om 15:14 - Permalink post #7 | Spam?
    Ik heb PS3 al geprobeerd met kabel en draadloos,
    met kabel zat er een hubje tussen, (best oud maar werkte bij vorige modem ook), en draadloos doet ie het ook niet , of bedoel je wat anders?Click here to enlarge
    UltimateGamexP14

8. Geplaatst op 08-01-10 om 10:33 - Permalink post #8 | Spam?
    Kan wel online spelen, kan ook wel uitgenodigd worden voor een game. Maar kan zelf geen mensen uitnodigen in een spel. NAT=strict. Krijg de wel bekende tekst "unabel to conect with host" te zien...

Maar heb al wel gelezen dat dit groot nadeel is van het KPN klant zijn...
  9. Geplaatst op 11-02-10 om 18:59 - Permalink post #9 | Spam?
    Niet meer uitgekomen? Ik heb dezelfde modem en precies hetzelfde probleem.
  10. Geplaatst op 11-02-10 om 20:51 - Permalink post #10 | Spam?
    Ik ben er niet uitgekomen nee,
    het is verschrikkelijk,
    ook al een Linksys router gekocht, nee niet alleen daarvoor, maar heb geen zin dat allemaal uit te leggen, ik denk nou, dan moet het wel werken, maar nee hoor,.
    Mijn vader heeft toen hij een vraag had over Interactieve TV, meteen gevraagd voor die PS3, en ze zeiden dat ze dat NIET gaan activeren of veranderen omdat er voor hun dan teveel mensen ermee gaan ''kloten''. Dus het ziet er somber uit voor ons TG789vn owners.Click here to enlarge
    UltimateGamexP14

11. Geplaatst op 12-02-10 om 13:44 - Permalink post #11 | Spam?
    Niemand anders die het wel is gelukt met die TG789vn? Het zou echt belachelijk zijn als je met die modem niet eens fatsoenlijk online kunt gamen op. Blijkbaar is het probleem wel bij ze bekend maar willen ze er niets aan doen, dan zijn ze in mijn ogen gewoon verplicht dat ergens te vermelden bij de aankoop van de modem. Voorheen ging het bij mij gewoon goed met de PS3, maar sindsdat die (volgens hun betere, zij het vrouwtje aan de telfoon) modem er is is het een en al drama..
  12. Geplaatst op 12-02-10 om 17:46 - Permalink post #12 | Spam?
    Ja, ik las dat alle modems zo'n nieuwe firmware hebben gehad, dus ik denk niet dat als je een andere modem zou vragen dat je hem alsnog aan de praat krijgt, maar idd is wel erg slordig.

Als je op Google 5 minuten kijkt dan kots je KPN al helemaal uit als je die berichten vindt van mede-TG789vn-eigenaars.
    UltimateGamexP14

13. Geplaatst op 12-02-10 om 21:23 - Permalink post #13 | Spam?
    Ik heb nog even een mailtje naar de helpdesk van KPN gestuurd, zal het antwoord van hun hier plaatsen.
  14. Geplaatst op 13-02-10 om 17:20 - Permalink post #14 | Spam?
    ik heb het probleem met de sweex r0002, heb nu nat type 3 maar wil 2 alleen het lukt maar niet
    heb de mac adress gefilter enz lukt niet
    poorten geopent (sommige poorten opent ie niet)
    wie kan mij helpen :S
  15. Geplaatst op 13-02-10 om 17:39 - Permalink post #15 | Spam?
    JordyEHV, je had t beter niet kunnen doen, ik had ook dat gestuurd en ik kreeg dit:

Geachte heer Van Kesteren,

Naar aanleiding van uw vraag kunnen wij u als volgt informeren:

De Playstation 3 heeft verschillende internet functies voor onder andere het bezoeken van websites en het online gamen. In dit antwoord kunt u lezen hoe u de Playstation 3 verbinding kunt laten maken met uw (draadloze) KPN modem. U kunt zowel een gedrade als een draadloze verbinding maken. Onze Servicelijn biedt op het aansluiten van uw spelcomputer geen telefonische of e-mail ondersteuning.

Voor uitgebreide informatie over de functies en mogelijkheden van uw Playstation 3 kunt u de gebruikershandleiding raadplegen. U kunt de meeste informatie ook vinden op de website van playstation via http://www.playstation.nl

Draadloos

De volgende instructie beschrijft hoe u uw Playstation 3 een draadloze verbinding kunt laten maken met uw modem. U kunt uw Playstation 3 alleen draadloos aansluiten als deze voorzien is van een draadloze LAN aansluiting.

Zorg er voor dat uw draadloze modem op de juiste manier geconfigureerd is en een verbinding heeft met internet. U kunt dit testen met uw vaste pc.
    Selecteer (Netwerkinstellingen) onder (Instellingen) in het Home-menu.
    Selecteer 'Instellingen internetverbinding'.
    Selecteer 'Ja' wanneer een bevestigingsscherm verschijnt dat aangeeft dat uw internetverbinding zal worden verbroken.
    Selecteer 'Draadloos'.
    Selecteer 'Scannen'.
    Een lijst van draadloze modems die zich binnen het bereik van het systeem bevinden, wordt weergegeven.
    Selecteer in de lijst de regel met het SSID dat overeenkomt met die van uw modem.
    Selecteer de beveiligingsmethode die overeenkomt de de beveiliging van uw modem. (WEP/WPA)
    Selecteer 'Eenvoudig'.
    De basisinstellingen worden automatisch geselecteerd en een lijst van instellingen wordt weergegeven.
    Sla uw instellingen op.
    Test de verbinding.
    Als u 'Verbinding testen' selecteert, zal het systeem proberen om verbinding te maken met het internet

Deze instructie beschrijft hoe u uw playstation 3 aansluit op het internet met behulp van een kabel. Bij een verbinding met een ethernetkabel is het gewoonlijk niet nodig om de standaardinstellingen te wijzigen. Volg de onderstaande stappen om de verbinding in te stellen.

Gedraad:
    Sluit uw Playstation 3 met een kabel aan op uw modem en zorg er voor dat het modem een verbinding heeft met het internet.
    Selecteer (Netwerkinstellingen) onder (Instellingen) in het Home-menu.
    Selecteer 'Instellingen internetverbinding'.
    Selecteer 'Ja' wanneer een bevestigingsscherm verschijnt dat aangeeft dat uw internetverbinding zal worden verbroken.
    Selecteer 'Eenvoudig'. De basisinstellingen worden automatisch geselecteerd en een lijst van instellingen wordt weergegeven.
    Sla uw instellingen op.
    Test de verbinding. Als u 'Verbinding testen' selecteert, zal het systeem proberen om verbinding te maken met het internet.
    Bevestig de resultaten van de verbindingstest.
    Als de verbinding tot stand kan worden gebracht, wordt er informatie over het netwerk getoond.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

Naam van medewerker maar die heb ik even verwijderd*
    KPN
    UltimateGamexP14

16. Geplaatst op 15-02-10 om 23:13 - Permalink post #16 | Spam?
    loop hier ook mee te zijken!!! heb die kpn experiabox ofzo (thomson 2B8810)

heb alle poorten open gegooit draadloos of via kabel, het mag allemaal niet baten. hij blijft NAT type 3 hebben :S!!!!!

wou dat ik het andwoord wist
  17. Geplaatst op 18-02-10 om 13:11 - Permalink post #17 | Spam?
    Ik ben van de reactie terug ook niets wijzer geworden, dit was totaal geen antwoord op mijn vraag.

Mijn vraag:
    Geachte KPN,

sinds iets meer dan een maand ben ik bezit van de Thomson TG789vn modem. Hiervoor had ik een andere modem thuis staan waarmee ik nooit problemen had, totdat ik door een medewerker van KPN werd gebeld dat ik voor dezelfde prijs een betere modem en abbonement kon krijgen.

Hiermee ben ik vooralsnog tot mijn spijt akkoord gegaan aangezien ik ook gebruik maak van online gaming op mijn playstation 3. Mijn NAT-Type is nu niet meer NAT-type 2 maar NAT-type 3. Dit zorgt ervoor dat ik online zeer beperkte verbindinsmogelijkheden heb en het NAT Type kan ik bij deze modem met geen mogelijkheid wijzigen.

Ik zou het op op prijs stellen als U me kunt helpen met het oplossen van dit probleem, op deze manier is de situatie voor mij onwerkbaar.

Met vriendelijke groet,
    Het antwoord:
    Geachte heer Van den Bogaert,

Naar aanleiding van uw bericht informeren wij u als volgt:

Wilt u een pc op uw netwerk benaderen vanaf het internet (bijvoorbeeld om een eigen webserver op te zetten) dan dient u het publieke IP-adres te gebruiken. De KPN Experia Box herleidt alle verzoeken, op poort niveau naar een pc in uw netwerk. U kunt zelf instellen welke pc dit is. Deze pc (of draadloze netwerkadapter) dient dan wel voorzien te zijn van een vast IP-adres.

Tevens is het mogelijk om al het inkomende (alle poorten) verkeer te herleiden naar slecht één pc in uw netwerk. Via de Webinterface is het mogelijk om verschillende instellingen van de KPN Experia Box te wijzigen. KPN kan echter geen actieve ondersteuning bieden bij het wijzigen van deze instellingen. Als service kunnen wij u enkel verwijzen naar de Webinterface.

Indien u de zilverkleurige Siemens KPN Experia Box heeft kunt u de Webinterface als volgt bereiken:

- Ga naar http://192.168.2.1/
    Vul hier het standaard wachtwoord 'admin' in.

Indien u de antracietkleurige Thomson 780 KPN Experia Box heeft kunt u de Webinterface als volgt bereiken:

- Ga naar http://192.168.1.254/
    Wanneer er om inloggegevens wordt gevraagd vult u bij gebruikersnaam 'KPN' en bij wachtwoord 'admin' in.

Indien u de zwarte Thomson 787 KPN Experia Box, of de zwart witte Thomson 789 KPN Experiabox heeft, kunt u de Webinterface als volgt bereiken:

- Ga naar http://192.168.2.254/

Wanneer er om inloggegevens wordt gevraagd vult u bij gebruikersnaam 'KPN' en bij wachtwoord 'admin' in.

Verder dient uw computer een IP-adres te hebben in de range van 192.168.2.2 tot en met 192.168.2.253 indien u beschikt over de Siemens KPN Experia Box.
    Bij de Thomson 780 KPN Experia Box geldt een range van 192.168.1.1 tot en met 192.168.1.253
    Bij de Thomson 787 KPN Experia Box geldt een range van 192.168.2.1 tot en met 192.168.2.252
    Bij de KPN Experiabox Thomson TG789v geldt een range van 192.168.2.1 t/m 192.168.2.252

De KPN Experia Box staat standaard op DHCP ingesteld. Dit betekent dat de KPN Experia Box een IP-adres aan de computer toekent. U controleert dit als volgt:

Windows 2000 en XP

- Ga naar 'Start'.
    - Klik op 'Uitvoeren' (Run).
    - Vul in het witte vak 'cmd' (zonder aanhalingstekens)in en klik op 'OK'.

Windows Vista

- Ga naar 'Start'.
    - Klik op 'Alle programma's'.
    - Klik op 'Bureau-accessoires'.
    - Klik op ' Opdrachtprompt'.

Vervolgens verschijnt er een command-prompt op uw scherm. Typ in deze command-prompt 'ipconfig/all' (zonder aanhalingstekens) in en druk op ?Enter?.

U dient nu goed te kijken naar de informatie die staat bij 'Ethernet adapter LAN-Verbinding? (Ethernet adapter Local Area Connection). Controleert u hier of het IP-adres in de range van de door u gebruikte KPN Experia Box valt. Als er geen IP-adres wordt getoond of het adres is 0.0.0.0, dan is er waarschijnlijk geen verbinding. Controleert u in dat geval de verbinding.

Let op:
    Het inrichten van een webserver wordt niet door onze KlantenService ondersteund.

Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.

Met vriendelijke groet,

KPN
    Hierna heb ik nog een mail terug gestuurd, ik hoop dat ze het probleem nu eens serieus nemen.
  18. Geplaatst op 23-07-11 om 13:37 - Permalink post #18 | Spam?
    je moet op die site je upnp aanzetten dan heb je nat type 2 maar dat heb ik gedaan en het is gelukt maar ik ben nog steeds strict

PSX-Sense is onderdeel van Rootbeat© 2008 - 2014 Alle rechten voorbehouden Contact - Colofon - Over Ons - Adverteren - RSS