Forum

Topic: PS3 Schakelt zichzelf uit..

Anoniem's avatar

Hey mensen,

Sinds ik COD BO heb (14 november, ik weet het ik ben laat:P), schakelt mijn ps3 zich randomly uit.. ik dacht dat het kwam door de hitte maar toen heb ik em op mn kastje gezet (waar die genoeg airflow heeft) en gebeurt het nog steeds.. als ie dan uitvalt branden er ook helemaal geen lampjes meer.. (ik moet de power kabel erin en eruit halen en dan hopen dat hij weer wilt starten)
Ik heb een ps3 slim.
Hieronder een foto van mijn setup:

http://yfrog.com/5ydsc00555cj

Ik hoop dat een van jullie iets weet:) want zo kan ik niet gamen:(

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

33 reacties

  1. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Lijkt op YLOD, kan je tussen het uitvallen door wel spelen? Want dan zou het een ander probleem zijn. Je Ps3 ziet er trouwens stoffig uit, ik zou hem even schoon maken en even doorblazen ( I/O knopje ingedrukt houden, stroom erop stroom eraf) en het dan nog eens proberen.

  2. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Lijkt op YLOD, kan je tussen het uitvallen door wel spelen? Want dan zou het een ander probleem zijn. Je Ps3 ziet er trouwens stoffig uit, ik zou hem even schoon maken en even doorblazen ( I/O knopje ingedrukt houden, stroom erop stroom eraf) en het dan nog eens proberen.

    dat werkt toch niet met de slim?

  3. 88 XP
    Fynxx's avatar

    Als hij uitvalt dan moet ik de stroomkabel eruit halen en erin en een beetje met mn stekkerdoos kutten en dan doet hij het weer ff en dan valt ie weer uit.. maar ik zie geen geel lampje.. en ik ga em binnekort dan maar ff afstoffen:P is het veilig om een stofzuiger achterop de ventilatie te doen?

  4. 261 XP
    marcovk's avatar

    Haal je stekkerdoos er eens tussen uit?

  5. 270 XP
    fl1pp13's avatar

    Je kan anders bij de MediaMarkt zo’n bus perslucht halen waarmee je de binnenkant goed kan bereiken.

  6. 43 XP
    JBVisual's avatar

    ps3 op zijn zei houden (rechterkant omlaag)en aan zetten, de ps3 gaat dan uit zichzelf heel hard blazen

  7. 1569 XP
    Wouter1980's avatar

    ik zou de stekkerdoos er inderdaad een keer tussenuit halen, en misschien een andere stroomkabel proberen een keer.
    een stofzuiger op de gaatjes is geen probleem, je zal er niks uitzuigen 🙂

  8. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ja, je moet de PS3 goed afstoffen. Ik lees ook dat je een stekkerdoos ertussen hebt zitten, haal die eens weg, misschien is deze wel kapot gegaan of maakt hij geen contact meer? Dit kunnen allemaal oorzaken zijn. Laat maar weten als je nieuwe bevindingen hebt.

  9. 88 XP
    Fynxx's avatar

    Thnx iedereen ik ga het vanmiddag meteen proberen en ik laat het dan meteen weten 😉

  10. 88 XP
    Fynxx's avatar

    Ik heb mijn ps3 gestofzuigd en in de muur gedaan (ipv stekkerdoos) en hij viel net weer uit.. En nog iets.. mijn hdmi kabel is ook nog eens kapot… lucky me:P maar heeft iemand nog een idee? Ik zie geen geel lampje. En hij valt helemaal uit (het lijkt of de stroom eraf is).

  11. 3 XP
    alainvdb's avatar

    Zo, na veel googlen eindelijk bij iemand terecht gekomen die het zelfde probleem heeft.

    Namelijk: Ps3 Slim die uit valt zonder waarschuw lampjes.
    Bij mij varieert het uitvallen tussen de 5 en 60 seconden schat ik.

    Aankoop datum was 10-9-2009, en Sony wilt dus niks aan garantie doen.

    Ik had mijn ps3 al een 3kwart jaar niet meer gebruikt en heeft denk ik nog geen 10 uur op de teller staan, maar nu wou ik graag nfs:hp spelen.
    Dit is mij dus nooit gelukt.

    Ik heb de ps3 kap er af gehaald om te kijken of het een stofkwestie was. (en dus de processor zichzelf zou uitschakelen omdat hij te warm zou worden) Maar nergens in de ps3 is ook maar een beetje stof te vinden.

    Na het aanzetten valt hij dus willekeurig uit binnen het minuut. Dit gebeurd met een klik achtig geluid.

    Kan iemand mij helpen? 150,- euro betalen voor een ps3 die het nog geen 10 uur gedaan heeft zie ik niet zo zitten.

    M.v.g,

    Alain

  12. 536 XP
    Glennps3's avatar

    Ik zou eerst eens een andere kabel proberen te gebruiken, dan misschien een ander stopcontact en misschien even zorgen dat er geen disc inzit en de knop zo lang mogelijk indrukken, dan past hij zich aan aan de schermmodus en ik weet dat dit het probleem niet is maar misschien helpt het.

  13. 283 XP
    Alycan's avatar

    Zo, na veel googlen eindelijk bij iemand terecht gekomen die het zelfde probleem heeft.

    Namelijk: Ps3 Slim die uit valt zonder waarschuw lampjes.
    Bij mij varieert het uitvallen tussen de 5 en 60 seconden schat ik.

    Aankoop datum was 10-9-2009, en Sony wilt dus niks aan garantie doen.

    Ik had mijn ps3 al een 3kwart jaar niet meer gebruikt en heeft denk ik nog geen 10 uur op de teller staan, maar nu wou ik graag nfs:hp spelen.
    Dit is mij dus nooit gelukt.

    Ik heb de ps3 kap er af gehaald om te kijken of het een stofkwestie was. (en dus de processor zichzelf zou uitschakelen omdat hij te warm zou worden) Maar nergens in de ps3 is ook maar een beetje stof te vinden.

    Na het aanzetten valt hij dus willekeurig uit binnen het minuut. Dit gebeurd met een klik achtig geluid.

    Kan iemand mij helpen? 150,- euro betalen voor een ps3 die het nog geen 10 uur gedaan heeft zie ik niet zo zitten.

    M.v.g,

    Alain

    In Nederland heb je recht op 2 Jaar garantie. Als je dit dus niet via Sony kan oplossen probeer het dan waar je hem hebt gekocht, zij zijn namelijk verplicht om dit voor je te doen.

    Hoe lang moet een product meegaan?

    Dit hangt uiteraard af van het soort product dat u gekocht heeft. Een koelkast zal over het algemeen langer mee moeten gaan dat bijvoorbeeld een koptelefoon voor uw mp3-speler. Er is dus niet exact aan te geven hoe lang u een product zonder problemen zou moeten kunnen gebruiken.

    Toch heeft u als consument een aantal aanknopingspunten:

    * Als een product gedurende de eerste zes maanden kapot gaat, dan gaat de wet ervan uit dat het product al ondeugdelijk was toen u het kocht. De verkoper zal eventueel moeten bewijzen dat u het product verkeerd gebruikt heeft. Gaat het product na zes maanden kapot? Dan moet u zo nodig kunnen bewijzen dat dit niet uw eigen schuld was.
    * Volgens een Europese richtlijn is de minimale wettelijke garantieperiode twee jaar. Dit betekent dat u er dus vanuit mag gaan dat een product bij normaal gebruik tenminste twee jaar goed te gebruiken moet zijn.
    * In de Nederlandse wet staat geen expliciete garantietermijn genoemd. U heeft een wettelijk recht op een deugdelijk product. In de praktijk betekent dit dat u meestal langer dan twee jaren recht heeft op een goed werkend product. De exacte duur zal afhangen van het soort product.

    Bron

    Meer:

    Inmiddels zijn we een tijdje verder en leren we uit onze eigen omgeving dat Sony wel degelijk iets met de garantie van de PS3 heeft gedaan. Sony heeft, naar onze bronnen, een brief naar de Nederlandse retailers gestuurd waarin ze duidelijk maken dat Sony wÊl PS3’s gratis zal repareren die ouder zijn dan een jaar

    Dat was via een artikel op Gamed.nl, via een omweg gevonden.

    Jammer genoeg heb je het volgende gedaan:

    Ik heb de ps3 kap er af gehaald

    Dit betekent dat je inderdaad geen garantie meer hebt. Dat betekent volgens de overeenkomst die je hebt geaccepteerd bij aankoop (Dat gebeurt automatisch bij elk product wat men koopt.) en volgens hun overeenkomst en voorwaarden mag de eind gebruiker het apparaat niet uit elkaar halen en zodra dat gebeurt is het dag garantie. Vandaar ook nog de garantie zegel op de PS3. Het is dus vrij spijtig, maar Sony heeft gelijk.

  14. 3 XP
    alainvdb's avatar

    Dank voor de vele reacties!

    Ik heb zeer zeker een andere stroom kabel gebruikt, en toen leek het alsof hij over de minuut ging kwa ”aan” zijn.

    Alycan, ik ken de wetgeving een klein beetje. Mijn recht lerares drukte altijd op het feit dat een consument altijd meer dan dat 1 jaartje garantie heb. Echter na 2 belletjes naar Sony met de nadruk op of ze echt niks voor mij kunnen betekenen geef ik het op, voor 150 euro maak ik met niet helemaal gek. (Wat ik overigens wel ben onderhand, aangezien ik dit typ na een avondje zuipen) Maar voor mij was het klaar, en aangezien het mij leek te gaan om een kwestie van te warm worden probeerde ik toch even te kijken naar de fan en onder de kap. Dit hielp dus niet.

    Ik had mijn ps3 bij een telefoon abonnement ”gekregen” (ja ik weet dat ik hem gewoon uiteraard voluit betaal, echter in termijnen) desbetreffend bedrijf was Algebeld.nl (prima) maar op de site kwam ik er al achter dat ze mensen doorschakelen naar de fabrikanten zelf. (redelijk logisch) Ik heb dit bedrijf dan ook niet gecontacteerd.

    Nou moet ik wel zeggen Alycan, dat ik ook verschillende berichten heb gevonden over de ”extra” garantie die sony geeft, maar dat dit puur voor de ”fat” versie is. Ik had dit namelijk ook verteld aan Sony maar die melde dat dit was omdat ze hem hadden aangeschaft hebben voor de hoofdprijs.
    Hiermee dekken ze zich volgens mij in, omdat als ik het niet verkeerd heb dat volgens het ”recht” een duurder product langer dient mee te gaan.

    Oftewel een tv van 1000 euro hoort langer mee te gaan dan een tv van 500 euro, en op deze manier kan je dan ook volgens de wet meer garantie afdwingen. (als ik mij dus niet vergis)

    Maar hoe dan ook, ik heb een ps3 opengemaakt en hij werkt nog steeds niet.

    Ik zal nog een keer proberen de aan knop zo lang mogelijk ingedrukt te houden. (Ik heb ook veel getest de ps3 aan te houden zonder dat hij aan de tv hing)

    nogmaals bedankt voor de reacties, en ik hoop er meer te lezen!

    De meeste van mijn vrienden denken overigens dat de voeding naar zen mallemoer is. Ik ben terecht gekomen op E-systems.nl
    maar ik vraag me af of die dit kunnen maken. No cure no pay, staat me wel aan, ook dat er niet meer dan 150 euro in rekening gebracht kan worden.

    M.v.g,

    Alain

  15. 283 XP
    Alycan's avatar

    Het klinkt inderdaad als een probleem met de voeding, echter het kan ook nog in het moederbord zitten. Maar goed dat zal nadere inspectie wel uit laten wijzen.

  16. 508 XP
    NightHawk's avatar

    Heel raar, ik zou sony eens contacteren, misschien hebben zij een oplossing

  17. 88 XP
    Fynxx's avatar

    Woow ik check even een paar dagen het forum niet en meteen een hele waslijst aan comments :D.
    Maar ik moet m’n ps3 terug brengen naar de eplaza? Ik ga dit binnekort doen en laat weten hoe het afliep 🙂

    Bedankt iedereen:D

  18. 1 XP
    wbits's avatar

    Ik heb precies het zelfde probleem.. Heb er nu 3 dagen last van, opeens uit het niets.. Ben ik halverwege een potje Black ops online, valt de ps3 helemaal uit 🙁 Mooi kloten dus… heeft iemand eigenlijk nu een idee waar het door komt. Het is geen stofissue, ben erg zuinig op mijn spullen, vooral de ps3 😉

  19. 3 XP
    alainvdb's avatar

    Ik heb precies het zelfde probleem.. Heb er nu 3 dagen last van, opeens uit het niets.. Ben ik halverwege een potje Black ops online, valt de ps3 helemaal uit 🙁 Mooi kloten dus… heeft iemand eigenlijk nu een idee waar het door komt. Het is geen stofissue, ben erg zuinig op mijn spullen, vooral de ps3 😉

    Mijn ps3 viel uit echt binnen 30seconden, ik heb hem uiteindelijk bij iemand laten maken voor 50 euro. Deze man wist mij te vertellen dat hij de voeding opnieuw had ”afgesteld” wat dat ook mag betekenen. En dat hij alle soldeerpunten opnieuw had aangetipt. Maar hij werkt iig wel weer.

    Een fabricagefout die effe te laat door mij is ontdekt, aangezien ik maar iets van 10 uur had gespeeld op dat ding kwam het blijkbaar niet eerder aan het licht. Maar Sony had daar geen begrip voor, dat was wel duidelijk.

    Dus 50 euro gespendeerd om een fabrieksfout te laten maken!

  20. 214 XP
    redded's avatar

    Mijn ps3 viel uit echt binnen 30seconden, ik heb hem uiteindelijk bij iemand laten maken voor 50 euro. Deze man wist mij te vertellen dat hij de voeding opnieuw had ”afgesteld” wat dat ook mag betekenen. En dat hij alle soldeerpunten opnieuw had aangetipt. Maar hij werkt iig wel weer.

    Een fabricagefout die effe te laat door mij is ontdekt, aangezien ik maar iets van 10 uur had gespeeld op dat ding kwam het blijkbaar niet eerder aan het licht. Maar Sony had daar geen begrip voor, dat was wel duidelijk.

    Dus 50 euro gespendeerd om een fabrieksfout te laten maken!

    bij wie was dat ik heb nu ook precies hetzelfde probleem

  21. 2 XP
    Korey's avatar

    Ik heb het ook, zoek ook een adresje waar ik het kan laten fixen!

  22. 214 XP
    redded's avatar

    heey

    heb iemand gevonden in rotterdam ik laat wel ff weten hoe het gegaan is

    legt misschien aan de cpu dat hij te snel warm word en dan gaat hij uit
    uit beveileging voor zichzelf

  23. 2 XP
    Korey's avatar

    Ben benieuwd, laat maar weten inderdaad!

  24. 214 XP
    redded's avatar

    Ben benieuwd, laat maar weten inderdaad!

    ben geweest was 35euro en het lag aan de voeding hij heeft er een nieuwe ingezet voor mij en klaar
    werkt weer als een trein

  25. 3 XP
    jipsy00's avatar

    LAAT JE PLAYSTATION NIET REPAREREN VOOR 35 EURO.

    Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb dit zelf op kunnen lossen. Het is wel een probleem met de voeding maar een nieuwe voeding kost ongeveer 70 Euro. Dus hij kan er nooit een nieuwe ingezet hebben. En zo wel dan heeft hij deze uit een andere playstation gehaald.

    Het probleem heeft te maken met de beveiliging in het afslaggebeuren van de stroom. Het is een kwestie van openschroeven en 2 schroefjes een kwartslag draaien en dan zou hij het weer moeten doen. In ieder geval bij mij deed hij het weer. En doet het nu nog steeds. Het probleem heb ik in een half uurtje op kunnen lossen.

    Dit is een probleem wat voorkomt met de eerste serie ps3 slims die verkocht zijn en het probleem gaan zich meestal voordoen nadat je de ps3 iets van 3 maanden in gebruik hebt.

    Ik wil graag de mensen helpen die dit probleem hebben want je hebt er eenmaal een hoop geld voor betaalt. Kom een keer langs geef me 15 euries voor de moeite en ik maak hem voor je. Je mag er zelfs bij blijven zodat je kan zien hoe ik het doe.

    Neem contact met me op via de mail [email][email protected][/email]

  26. 571 XP
    r03n_d's avatar

    This issue has been found in many of the new PS3 Slims (and by many I mean not a ton but noticable enough to become a problem). It is a hardware build malfunction. If the PS3 is still under store warranty, perform a backup, sync trophy list, deactivate your accounts on it and return for another console.

    If your PS3 is no longer under story warranty but under Sony warranty (which it should be) ring up Sony and get a replacement or send in for repair.

    Kortom, niks betalen. Gewoon Sony contacteren. Een vriend van me had een YLOD, garantie was verlopen, maar kon hem toch gratis ter reparatie opsturen.
    Met zulk soort bekende fabricage-fouten is Sony veel coulanter.
    Heb zoiets zelf ook mijn mn oude Xdoos gehad, die had eigenlijk ook geen garantie, behalve bij een RROD.

  27. 3 XP
    jipsy00's avatar

    Ik heb zelf ook gebeld met de playstation helpdesk en daar werd mij vertelt dat als ik geen garantiebewijs meer had ik gewoon geld zou moeten betalen. Dit bedrag was 150 euro. Dit is een anderhalfjaar geleden dus weet natuurlijk niet hoe dat nu nog is.

  28. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Een aankoopbewijs staat ook bij hun in de computer. Aan de hand van je serienummer kunnen ze als het goed is zien wanneer deze gekocht is. Als je gewoon een hele nette brief stuurt moet het wel lukken.

  29. 3 XP
    jipsy00's avatar

    Ik heb hem zelf al gemaakt dus het hoeft nu sowieso niet meer voor mij

  30. 22 XP
    slashh's avatar

    LAAT JE PLAYSTATION NIET REPAREREN VOOR 35 EURO.

    Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb dit zelf op kunnen lossen. Het is wel een probleem met de voeding maar een nieuwe voeding kost ongeveer 70 Euro. Dus hij kan er nooit een nieuwe ingezet hebben. En zo wel dan heeft hij deze uit een andere playstation gehaald.

    Het probleem heeft te maken met de beveiliging in het afslaggebeuren van de stroom. Het is een kwestie van openschroeven en 2 schroefjes een kwartslag draaien en dan zou hij het weer moeten doen. In ieder geval bij mij deed hij het weer. En doet het nu nog steeds. Het probleem heb ik in een half uurtje op kunnen lossen.

    Dit is een probleem wat voorkomt met de eerste serie ps3 slims die verkocht zijn en het probleem gaan zich meestal voordoen nadat je de ps3 iets van 3 maanden in gebruik hebt.

    Ik wil graag de mensen helpen die dit probleem hebben want je hebt er eenmaal een hoop geld voor betaalt. Kom een keer langs geef me 15 euries voor de moeite en ik maak hem voor je. Je mag er zelfs bij blijven zodat je kan zien hoe ik het doe.

    Neem contact met me op via de mail [email][email protected][/email]

    Nee we zouden jou wel moeten betalen?
    Voor mijn is dit gewoon pure reclame met een mooi tekstje , al te vaak gezien.

  31. Anoniem -
    207.46.13..xxx's avatar

    Bij mij is dat ook zo ik heb een PlayStation 4. En da gaat altijd vanzelf uit, ik ben da kotsbeu!!! Wat kan ik doen? kan iemand me helpen????

  32. Anoniem -
    2001:1c01:3202:4700:89bc:106a:c4d:f.xxx's avatar

    @Patrick.G: dan moet je de disc knop doen dat werkt wel

  33. Anoniem -
    Anoniem-8235's avatar

    Ps3 oud schakelt zichzelf in midden in de nacht