Forum

Topic: PS3 draadloze controller probleem

Anoniem's avatar

Hallo iedereen,

heb dit probleem al in een ander topic gezien maar er stond niets in over een oplossing of een resultaat. Vandaar dat ik een eigen heb gemaakt voor mijn probleem.

Ik heb een draadloze controller die bij aankoop van mijn PS3 werkt en nog steeds top werkt. Nu heb ik er een tweede bijgekocht van een vriend van me (die zijn eigen ps3 weg doet). De PS3 controller heeft gewoon altijd gewerkt en werkt gewoon bij die vriend.

Het probleem is als volgt:
Zodra ik de ps3 controller aansluit via de kabel. Niets aan de hand. Kan mooi controllernr toewijzen, kan doen wat ik wil etc. etc.
Ik zie echter geen icoontje dat hij aan het opladen is. Staat enkel een – teken.
Zodra ik de PS3 controller van de kabel haal, valt hij gelijk weg en is hij niet te bedienen. Oftewel draadloos maakt hij geen verbinding etc.

Ik heb de reset knop ook al enkele keren ingedrukt gehad, maar geen ander resultaat geboekt.

Wellicht dat iemand weet hoe ik dit op kan lossen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

23 reacties

  1. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Probeer eens de controller aan te sluiten met de kabel, en vervolgens de :psbutton: in te houden.
    Dan de kabel losmaken, en nog eens op de :psbutton: drukken. (1 keer)

    Ik denk dat de controller nog steeds probeerd verbinding te maken met die andere PS3.
    Op deze manier stel je em in op jouw PS3. πŸ™‚

  2. 2 XP
    Zekicc's avatar

    Ik weet niet hoe of wat, maar hij pakt hem nu op als controller 1, maar hij doet het wel. Ook draadloos :)! Je bent een held! :yahoo:

  3. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    dit was precies het probleem wat ik had πŸ˜€
    dalijk uitproberen πŸ™‚

    En het werkt thanks man πŸ˜€

  4. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    alleen laad hij nog niet op :/

  5. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dat is gewoon stekker insteken en klaar. πŸ˜›

    Als de lampjes knipperen isie aant laden, zodra het lampje gewoon blijft branden, isie opgeladen.
    Als de controller uitstaat branden alle lampjes, als ie aan staat, brand er maar één. (het desbetreffende nummer, Player 1, 2, 3 ,4 etc..)

  6. 542 XP
    xENDYMiiONx's avatar

    ja hij doet voor 2 seconden opladen dan brandt ie haal ik de stekker eruit krijg ik melding controller is leeg.
    en als die stekker erin zit krijg ik weer dat – teken….
    of laadt zon dualcharger zeker weten op? dan haal ik die gwn :p

  7. 393 XP
    RoBz-D's avatar

    Misschien is er iets mis met je USB-poort, of met je kabel?
    Heb hier namelijk nog nooit van gehoord… Probeer de stekker is in de andere USB-poort…

  8. 1 XP
    Brigitte's avatar

    Ik heb pas geleden een draadloos controller gekocht via MP en ik heb het probleem dat de controller geen lampje geeft dat hij oplaad ookal heeft de controller de hele avond op liggen te laden als ik hem afkoppel geeft hij in beeld aan dat de controller haast leeg is…is deze controller overleden of doe ik iets verkeerd? Tips welkom!

    Groetjes Brigitte.

  9. 1 XP
    ps3probleem's avatar

    het werkt niet bij mij, enige andere ideΓ«n? ik heb precies hetzelfde probleem

    Probeer eens de controller aan te sluiten met de kabel, en vervolgens de :psbutton: in te houden.
    Dan de kabel losmaken, en nog eens op de :psbutton: drukken. (1 keer)

    Ik denk dat de controller nog steeds probeerd verbinding te maken met die andere PS3.
    Op deze manier stel je em in op jouw PS3. πŸ™‚

  10. Anoniem -
    31.161.182..xxx's avatar

    hallo allemaal,
    Blijkbaar moest ik mij controller resetten het probleem is al verholpen wist niet dat er een reset knop op de controller zat

  11. Anoniem -
    81.207.146..xxx's avatar

    @NL-3rR0r-NL: ik heb net ps3 controller gekocht, maar als ik de stekker dr in steek, dan brand 1234. en laad niet bij πŸ™ hoe kan ik dit verhelpen???

  12. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    @81.207.146..xxx:

    Kun je de controller wel gebruiken?
    Dan zou ik eens via de PS3 naar de instellingen gaan, en je controller eens proberen te verwijderen van het systeem.

    (Uit mijn hoofd staat je controller bij de Bleutooth verbindingen)

    Haal dan de usb-kabel eruit en druk vervolgens (aan de achterzijde van de controller) de reset knop in.

    En probeer dan eens opnieuw det controller aan te sluiten op de PS3.

    ik hoop dat dat werkt, meer opties weet ik niet helaas.

  13. Anoniem -
    157.55.39..xxx's avatar

    Ik heb ook probleem met mijn controller is fuckt up nr 3.4 blijft aan staan heb die gereset gaat ook niet weg stek hem op de kabel gaat ook niet pfff blijft aan staan die twee nrs

  14. Anoniem -
    88.159.35..xxx's avatar

    Er zit een oplaadbare batterij in controller waarschijnlijk kapot zodat ze niet meer oplaad

  15. Anoniem -
    88.99.148..xxx's avatar

    @NL-3rR0r-NL: ik heb wat anders mij controller blijft 3 en 4 branden en de pa3 is uit en zodra ik hem aan zet doet ie het zelfde en heb hem.net een week vet raar kan ook niet gebruiken

  16. Anoniem -
  17. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    @88.99.148..xxx:

    Heb je alle bovenstaande opties al geprobeerd?
    -controller resetten
    -controller verwijderen uit het systeem (ps3 , of ps4?)
    -opnieuw aansluiten via kabel
    -controller inschakelen

    Mocht dit niet helpen, zou ik de klantenservice even bellen, die weten hier wel raad mee.

  18. Anoniem -
    217.62.27..xxx's avatar

    Ik heb een ps3 maar er blijven rode lampjes branden en doet niks

  19. Anoniem -
    2a02:a448:5792:1:10cf:5427:ea44:e.xxx's avatar

    Dat hebben wij ook PRECIES

  20. Anoniem -
  21. Anoniem -
    Anoniem-1173's avatar

    Wat moet ik doen het kastje werkten gister nog en nu wilt het niet meer aan gaan heb het ook al in de lader gedaan maar gebeurt niks?

  22. Anoniem -
    Anoniem-8260's avatar

    Kan je ik met mijn ps3 draadloze controller een usb stick aan verbinden want ik ben dat usb stickje kwijt

  23. 8864 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-8260: probeer de vraag nog eens te stellen, maar dan leesbaar