Forum

Topic: PS3 NAT-2 Type instellen met de KPN Experia Box/ Thomson TG789vn

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Eindelijk is het me gelukt om NAT-2 in te stellen van me PlayStation 3 met die verdraaide zwarte doos van KPN, genaamd de Thomson TG789vn. Het is allemaal niet zo moeilijk gewoon, het draait om dat je PS3 een vast IP-adres hoort te krijgen en te behouden!.

Daarom even deze tutorial voor jullie en diegene die deze zwarte box hebben. Zorg ervoor dat je PlayStation 3 uitstaat!
Ik heb verbinding via een ethernetkabel, welke de beste manier is voor een verbinding.

Gaat in je browser naar: http://192.168.2.254

Klik links op ‘Toolbox’

Klik dan op ‘Delen van spelen & toepassingen’

Klik op ‘Configureren’

Vink ‘UPnP gebruiken’ aan en dan op ‘Toepassen’ klikken

Ga dan naar ‘Thuisnetwerk’

Klik dan op je PlayStation 3 (bij mij staat er al PlayStation-3, bij jouw waarschijnlij:k unkwown-xxxx-xxxx-xxxx)

Klik dan nu op ‘Configureren’

Verander hier de naam als je dat wilt in bijvoorbeeld ‘PlayStation-3’

Kies bij ‘Type’ voor de optie ‘Spelconsole’

Vink dan de optie ‘Gebruik steeds hetzelfde IP-adres’ aan (dit is de belangrijkste van allemaal !!!) en klik op ‘Toepassen’

Ga dan naar ‘Thomson Gateway’

Klik dan op ‘Opnieuw starten’

De KPN Experia Box/Thomson TG789vn wordt nu opnieuw opgestart en de verbinding zal eventjes wegvallen. Als dat is gebeurt en je hebt weer verbinding, zet je jouw PlayStation 3 aan. Dan doe je op je PlayStation 3 het volgende:

Ga naar ‘Instellingen’

Dan naar ‘Netwerkinstellingen’

En dan logischerwijs naar ‘Instellingen internetverbinding’

Kies voor ‘Eenvoudig’

Als het goed is staat alles als volgt:

Internetverbinding: Ingeschakeld
Verbindingsmethode: Verbinding met kabel (kan ook draadloos zijn natuurlijk)
Snelheid en duplex: Automatisch detecteren
Adresinstellingen: Automatisch
IP-adres: Automatisch
Subnetmasker: Automatisch
Standaardrouter: Automatisch
Primaire DNS: Automatisch
Secundaire DNS: Automatisch
MTU: Automatisch
Proxyserver: Niet gebruiken
UPnP: Ingeschakeld

Druk op ‘Bevestigen’

Druk op ‘Verbinding testen’

Als je dat heb gedaan krijg je de resultaten en dan moet er bij UPnP staan ‘Beschikbaar’ en bij NAT-Type staat er ‘Type 2’.

Op deze manier krijg je de juiste verbinding met de KPN Experia Box/Thomson TG789vn. Mocht het niet werken of heb je vragen, stuur me een bericht of geef een reactie!

Ciao

WoofeR

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

41 reacties

  1. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    mooie tut, maar ik heb medelijden met de mensen die deze router hebben 😛
    toen wij nog kpn hadden, hadden we de oude experia box(gigaset sx551) en die was al een ramp om op nat type 2 te krijgen.
    Deze lijkt nog erger xD.

  2. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Nou, het is me gelukt en zo moeilijk is het dus niet. Dit is die nieuwe Experia Box volgens mij en zo heb ik alles ingesteld en het werkt perfect 😀

  3. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Nou, het is me gelukt en zo moeilijk is het dus niet. Dit is die nieuwe Experia Box volgens mij en zo heb ik alles ingesteld en het werkt perfect 😀

    Thanks 😀

  4. 424 XP
    Dawes's avatar

    Zal ’t ook werken op de Thomson TG787v SIP ?

    Voordat ik hier met de instellingen ga klooien..

    [UPDATE]
    Heb het gewoon geprobeerd,
    maar ik blijf NAT-3 behouden

    Tevens zag mijn router de PS3 niet als deze uitstond. Dus heb hem wel aan moeten zetten?

  5. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Probeer het eens in te stellen als je PS3 aanstaat en voordat je de router opnieuw herstart in je browser je ps3 uit Dawes

  6. 571 XP
    r03n_d's avatar

    Heb het gewoon geprobeerd,
    maar ik blijf NAT-3 behouden

    Dan geef ik het op hoor met dat ding van jou xD

  7. 6 XP
    bartlol's avatar

    Hey woofer,

    ik heb dit geprobeerd maar ik behoud nog steeds nat type 3. Moet ik misschien wat dingen anders instellen omdat ik een TG787v heb?

    gr bart

  8. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    1. ik heb zo kpn experia box – zwart kastje
    2. maar ff einde van de vraag bij – geteway dat ik opnieuw starten wil doen wordt alles reset .
    3. dus ik heb wel poorten van mij games ingesteld dan ben ik wel alles kwijt van invoeren.
    4. verder oplossing ervoor .

    5. ps3 aanzet doe ik wat er staat bij eenvoudig toen kreeg ik alles automatisch maar stel als ik mij modem uitzet en weer aan geeft die fout aan met aanmelden wordt ik niet ingelogt staat er.

    6. als ik bij netwerk status staat zie ik heel ander ip adres en eronder staat met twee hakjes privenetwerken erg vreemd.
    7. als ik gewoon automatisch toe – krijg je eerste keuze van – 10 tb duplux ofzo tweede 100 en derder 1000 tp full duplux .
    8. ik heb 100 tp full duplux ingesteld en de rest automatisch verder geen een problemem mee.

    kpn is gewoon slechte server en storingen en problemen – ik heb 3 dagen geleden kpn gebeld die zegen van niks die vinden ook vreemd ze zeggen zoek maar verder uit lekkere servers .

  9. 6 XP
    Sensitivo's avatar

    Ik heb nu inderdaad ook NAT 2 als ik de verbinding test alleen als ik Call Of Duty Black ops ga spelen dan staat er nog steeds bij NAT: Strict ?

    Hoe is dit dan te veranderen !

    Thanx anyway

  10. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    ps3 herstarten??

    heb je echt alles stap voor stap goed gevolgd? dan zou die het moeten doen

  11. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    ik heb ook call of duty black ops die geeft ook aan stricht maar dat is gewoon online server zelf daar heb je niks mee te maken met ps3 verbinding als het maar staat bij netwerkstatus nat type 2 dan is het goed .

  12. 6 XP
    bartlol's avatar

    en wat als mijn ps3 na 100 dingen geprobeerd te hebben nog steeds nattype 3 aangeeft, hoe dit te verhelpen, ik word er soms een beetje moe van dat hij weer eens geen verbinding kan maken. mijn router is een thomson tg787v

    gr bart

  13. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    en wat als mijn ps3 na 100 dingen geprobeerd te hebben nog steeds nattype 3 aangeeft, hoe dit te verhelpen, ik word er soms een beetje moe van dat hij weer eens geen verbinding kan maken. mijn router is een thomson tg787v

    gr bart

    ik heb de zelfde kastje die jij hebt zo zwarte kpn kastje met internet plus bellen .
    maare heb je upnp aangezet als je dat gedaan hebt dan ga je naar de ps3 automatisch verbinding zoeken en is gelukt zo niet ken je beter ff kpn servers contact nemen mischien is dat kastje kapot krijg je nieuwe opgestuurd ik heb ook nieuwe gehad hiiiiii
    toen deed internet niet enzo

  14. 6 XP
    bartlol's avatar

    wat zijn jouw netwerkinstellingen op de ps3 dan en de instellingen op het router menu? heb je geportforward?

    grbart

  15. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    Raar, ik heb door nat type 2 ook nat type open bij cod

  16. 6 XP
    bartlol's avatar

    welke router heb jij nwo_perry?

  17. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    eminent, dus niet deze.

    maar alsnog, nat type 2 zou open moeten zijn

  18. 6 XP
    bartlol's avatar

    hoe heb jij dat dan voor elkaar gekregen?

  19. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    wat zijn jouw netwerkinstellingen op de ps3 dan en de instellingen op het router menu? heb je geportforward?

    grbart

    bart wat ik heb gedaan is : zet ps3 aan dan ga je naar netwerk instelingen toe .
    dan selecteer geen eenvoudig pak die anderen dus .
    dan ga je kabel pakken .
    dan de eerste selecteer je zelf in goed is zie je iets met duplux staan pak 100 duplux full en rest automatisch doen dan moet het klaar zijn dat staat bij mij .
    maar daarna ff modem uitzetten van die schakelaar van achter de modem en weer aanzetten dan moet het werken bij mij werkt iedergeval wel .
    zo niet bel kpn servers die hebben ook ps3

  20. 6 XP
    Sensitivo's avatar

    @ nWo_perry

    NAT 2 = NAT: Moderate

    En hoort niet NAT: Open te zijn dat is NAT 1, alleen ik heb bij me internet verbinding testen NAT 2 en heb alles dus ook gewoon goed gedaan want hij was eerst NAT 3 alleen in COD Black ops blijft hij op Strict staan waardoor ik nog geen party’s kan joinen of hosten ! Wat ik wel merk met NAT 2 is dat ik sneller potjes vind en alles veel soepeler verloopt + ik disconnect niet zomaar meer.

    Iemand nog een idee voor Strict te veranderen naar Moderate of Open in COD BLACK OPS ?

  21. 6 XP
    bartlol's avatar

    bart wat ik heb gedaan is : zet ps3 aan dan ga je naar netwerk instelingen toe .
    dan selecteer geen eenvoudig pak die anderen dus .
    dan ga je kabel pakken .
    dan de eerste selecteer je zelf in goed is zie je iets met duplux staan pak 100 duplux full en rest automatisch doen dan moet het klaar zijn dat staat bij mij .
    maar daarna ff modem uitzetten van die schakelaar van achter de modem en weer aanzetten dan moet het werken bij mij werkt iedergeval wel .
    zo niet bel kpn servers die hebben ook ps3

    ik speel draadloos dus heb niks met die duplux full te maken , hoe moet ik het dan instellen?

  22. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    @ nWo_perry

    NAT 2 = NAT: Moderate

    En hoort niet NAT: Open te zijn dat is NAT 1, alleen ik heb bij me internet verbinding testen NAT 2 en heb alles dus ook gewoon goed gedaan want hij was eerst NAT 3 alleen in COD Black ops blijft hij op Strict staan waardoor ik nog geen party’s kan joinen of hosten ! Wat ik wel merk met NAT 2 is dat ik sneller potjes vind en alles veel soepeler verloopt + ik disconnect niet zomaar meer.

    Iemand nog een idee voor Strict te veranderen naar Moderate of Open in COD BLACK OPS ?

    Waarom heb ik dan op NAT-type 2 gewoon open?
    Dat komt hierdoor:

    Nat type 1:
    Playstation verbonden met internet rechtstreeks aan modem.
    Nat type 2:
    Playstation verbonden met internet via een router
    Nat type 3:
    Playstation verbonden met internet via een router, en de firewall of router blokkeert een aantal poorten.

    Dat is het verschil, niet zoals jij beweert:
    Nat type 1:
    Open
    Nat type 2:
    Moderate
    Nat type 3:
    Strict

  23. 6 XP
    Sensitivo's avatar

    Ik heb NAT 2 als ik me internetverbinding test op me PS3 maar als ik Black-ops opstart dan blijft er strict staan en dan staat er geen Moderate wat bij NAT2 hoort !

    HELP?

  24. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    ik speel draadloos dus heb niks met die duplux full te maken , hoe moet ik het dan instellen?

    bart dan weet ik het ook niet hoe het komt ik zou kpn bellen 10cent per minuut maar hun weten het meer waar aan legt dus gewoon mrg ff bellen kpn zo moeilijk is het tog niet mischien heb je tog iets anders ingesteld in je modem dat het iets blokkeert wordt

  25. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Het ligt gewoon puur aan de firmware van de KPN Experia Box en KPN weigert het op te lossen… Bij mij staat inmiddels ook weer NAT 3 helaas en ben druk bezig om het te fixxen…

  26. 956 XP
    Patrick.G's avatar

    Bij mij de oplossing:

    Ga naar Toolbox ->
    Delen van spelen & toepassingen ->
    Kies een taak: Een nieuw spel of een nieuwe toepassing maken ->

    Als naam doe je: PS3
    Dan vink je aan: Handmatige invoer van poortkaarten

    Dan zet je de volgende poorten open:

    80 naar 80
    443 naar 443
    5223 naar 5223
    3478 naar 3478
    3658 naar 3658

    Zo voer je het dus in:
    http://img39.imageshack.us/img39/6496/77451419.png

    Als het goed is staan je intellingen dan zo:

    TCP 80 – 80 80 – 80 – –
    UDP 80 – 80 80 – 80 – –
    TCP 443 – 443 443 – 443 – –
    UDP 443 – 443 443 – 443 – –
    TCP 5223 – 5223 5223 – 5223 – –
    UDP 5223 – 5223 5223 – 5223 – –
    TCP 3478 – 3478 3478 – 3478 – –
    UDP 3478 – 3478 3478 – 3478 – –
    TCP 3658 – 3658 3658 – 3658 – –
    UDP 3658 – 3658 3658 – 3658 – –

    Vervolgens ga je naar de taak: Een spel of toepassing aan een lokaal netwerkapparaat toewijzen.

    Kijk naar Toegewezen spelen & toepassingen en klik op: “toevoegen”
    Kies hier uit de lijst die je te zien krijgt: “PS3”

    in het vak ernaast zul je moeten kiezen welk apparaat je wilt gebruiken om deze instellingen op uit te voeren. Als je de tutorial van woofer hebt gedaan zal je waarschijnlijk uit die lijst: “PlayStation-3” kunnen kiezen. Anders vul je daaronder handmatig de IP van je PS3 in. ((ga op je PS3 naar instellingen -> netwerkintellingen -> verbindingsstatus en kijk welk IP adres je PS3 heeft.))

    http://img132.imageshack.us/img132/3655/89280455.png

    Klik dan op toevoegen. herstart je router en voila, je hebt nu NAT-2. Als je ook nog de manier van Woofer doet zul je waarschijnlijk blijvend NAT-2 behouden, als je alleen mijn manier OF alleen Woofers manier doet zal het niet blijvend zijn.

  27. 1 XP
    ElvisBird's avatar

    Hey WoofeR,
    Top. Ik was al een tijdje op zoek hoe ik de Thomson box moest instellen. Mijn kids hebben RedDeadRedemption en dat kon steeds niet online worden gespeeld.
    Nu dus wel.
    Een kleine aanvulling. Volgens mij is slechts de instelling UpnP gebruiken aanzetten voldoende.
    Ik had nl. per ongeluk een ander apparaat als PS3 ingesteld en bij de ‘echte’ dus eigenlijk niets gedaan en alles werkte toch.
    Dankjewel voor de duidelijke uitleg!

  28. 261 XP
    marcovk's avatar

    Weet de TS ook hoe dat het moet met de KPN Experiabox Arcadyan?

    Draadloos? :$

  29. 6 XP
    Sensitivo's avatar

    Ik heb nu NAT 2 door de tutorial, maar ik kan nog steeds geen party’s joinen of hosten in Call of Duty blackops. omdat hij in game nog op NAT: Strict staat!
    graag zou ik van jullie willen weten hoe ik dit naar tenminste Moderate of zelfs Open kan krijgen !

    Gister kon ik namelijk wel iemand anders zijn party joinen maar dat komt waarschijnlijk omdat die zelf NAT type 1 heeft waardoor iedereen zou moeten kunnen joinen ookal heb jij bijvoorbeeld net als mij Strict.

    Alleen zelf een party hosten gaat dan weer niet omdat ik Strict heb !
    Dus please help me !

  30. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    Ik heb nu NAT 2 door de tutorial, maar ik kan nog steeds geen party’s joinen of hosten in Call of Duty blackops. omdat hij in game nog op NAT: Strict staat!
    graag zou ik van jullie willen weten hoe ik dit naar tenminste Moderate of zelfs Open kan krijgen !

    Gister kon ik namelijk wel iemand anders zijn party joinen maar dat komt waarschijnlijk omdat die zelf NAT type 1 heeft waardoor iedereen zou moeten kunnen joinen ookal heb jij bijvoorbeeld net als mij Strict.

    Alleen zelf een party hosten gaat dan weer niet omdat ik Strict heb !
    Dus please help me !

    Misschien zit je te ver van de router af? En probeer het anders via een lan kabel, dat werkt gewoon het beste 😉

  31. 6 XP
    Sensitivo's avatar

    Misschien zit je te ver van de router af? En probeer het anders via een lan kabel, dat werkt gewoon het beste 😉

    Ik zit hartstikke dichtbij en heb hem nu tegenwoordig gewoon met kabel aangesloten, alleen meer snelheid haal ik ermee wat zowieso beter is ! maar in blackops blijft hij op strict staan 🙁

  32. 1 XP
    Matthijs050's avatar

    Ik heb dus precies hetzelfde probleem
    Als ik bij internet instellingen kijk staat er gewoon nat type 2 (goed dus)
    Maar als ik dan black ops opstart dan staat er ineens nat type: Strict, Vervolgens kan ik alleen mensen joinen met een nat type open
    Weet iemand hoe je het kan veranderen ?

  33. 3 XP
    ajaxtas's avatar

    Ja ik heb dit ook man. Voorheen kon ik nog wel partys joinen en zelf een party hosten maar nu kan ik dit niet meer. Echt om gek van te worden. Het is nat type 2 maar strict.. Please kan iemand mij helpen?

  34. 1 XP
    baronvonpecorin's avatar

    Hi folks,
    I’m writing in english because my dutch is very limited.. however my g/f is dutch so if you want to reply in dutch she can translate for me 🙂

    I tried the tutorials and I still have Nat: strict in black ops. If I perform the network check in the XMB menu it says NAT type 2, but on black ops it still says strict.

    I called KPN and they don’t know how to help 🙁
    The only thing I noticed is that if I check on Thuisnetwerk, the playstation 3 doesn’t appear on the device list (as if it was not connected).
    However, if I check the Apparaten section, I can see the ps3, it is marked as active and has the IP address I assigned to it.
    I’m also able to connect to the PSN and to play, so in theory the device should be working.
    Now, if I try to assign to the playstation any of the pre-made application profiles (such as ABC torrent or Call of Duty), when I click on apply the browser screen refreshes and I see that the chose profile has been assigned to my PS# console.
    However, if I try to assign the custom made profile (with all the ports from the tutorial open), the screen refreshes but it still says “no games or application assigned” (geen spelen of toepassingen toegewezen).

    What am I doing wrong?

    Thanks in advance guys

  35. 1 XP
    Largo's avatar

    Eey boyz,

    Ik heb een kpn experia box tg 787 mijn nat type staat strict enwil hem graag open hebben.
    Heb veel dingen geprobeerd zoals de tuteriol op het begin maar het helpt niet .
    Bij thuisnetwerk in mijn router zie ik mijn ps3 niet staan bij ethernet terwijl hij duidelijk aangesloten is.
    ik wil die tuteriol van Patrick. g ook wel doen maar dat geldt zeker alleen voor 789?? en als dat weer neit lukt doet tinternet het weer niet.
    Oplossingen ? updates miss?
    GR

    up…….

  36. 1 XP
    hanzie-dordrecht's avatar

    Thanx man,Je hebt hier iig iemand heel blij gemaakt.Het werkte meteen.
    Ik heb alleen een kleine opmerking en dat is dat ik geen vinkje kon zetten bij “steeds dezelfde ip gebruiken”.
    Bij mij stond alleen “IP statisch” en kon niets anders selecteren.
    Maar het werkte toch en ben er blij mee.:tease:

  37. 1 XP
    devoon's avatar

    Hallo,

    Ik heb al een hele tijd dit probleem en maanden niet kunnen gamen met me maten.
    Heb meerdere tuts gevolgd….

    Bij deze mis ik stap 11
    Vink dan de optie ‘Gebruik steeds hetzelfde IP-adres’ aan (dit is de belangrijkste van allemaal !!!) en klik op ‘Toepassen’

    Dat vakje staat er niet en kan het dus ook niet aanvinken. mis ik iets of?

    Zo staat hij er nu voor.

    Playstation3

    Informatie

    Status: Inactief

    Type: Gaming Console

    Addressering

    Fysiek adres: 00:24:8d:82:d4:48

    Toewijzing IP-adres: Statisch

    IP-adres: 0.0.0.0

    Kan er niks in wijzigen :/

    Greats
    Dev

  38. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Ik verwijder bij deze het topic omdat het maar of niet werkt of maar 1/2 dagen. Het probleem ligt bij KPN, die wilt deze optie niet inschakelen/vrijgeven. Ik raad je aan een andere provider te nemen wil je met NAT2 gaan gamen. In ieder geval zal het met de KPN Experia Box niet gaan werken helaas.

    :lock:

  39. Anoniem -
    94.214.238..xxx's avatar

    Werkt dit ook op ps4

  40. Anoniem -
    51.255.65.xxx's avatar

    Dit is een supergoed bericht, waardoor mijn nat type gwn weer 2 is, heel erg bedankt meneer !!

  41. Anoniem -
    CatsnamesPi's avatar

    How to name a kitten? Found here latin for cats http://allcatsnames.com/latin-cat-names full list of names for cats.