Forum

Topic: Airsoft Gun/ BB Gun

Anoniem's avatar

Hallo,

Airsoft Guns gebruiken ze in het leger ( oefening ) dus het leek me leuk om er ook een te kopen.
Ik denk dat ik een AK47 Full Metal ga kopen, op softairsektor.de, niet automatisch maar spring-powered.
Ook heb ik gekeken op der-hollander.de, helaas is zo’n leipe gun zo duur ๐Ÿ™
Je hebt natuurlijk ook zieke snipers met zwaardere balletjes maar dat is niets voor mij ๐Ÿ˜‰
Ook geen een van 3 joule waardoor je wonden krijgt enzo xD, pistooltjes van 0.5 joule is ook wel grappig maar ik wil iets anders.
Welke guns hebben jullie of willen jullie hebben? Post je info maar ๐Ÿ˜‰
Thanks.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

105 reacties

  1. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Je weet dat die dingen illigaal zijn in Nederland hรจ? Of woon jij in Belgiรซ? ๐Ÿ˜›

  2. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Je weet dat die dingen illigaal zijn in Nederland hรจ? Of woon jij in Belgiรซ? ๐Ÿ˜›

    Nee ๐Ÿ˜›
    Je kan ze gewoon importeren toch?

  3. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    ik heb een luchtbuks telt dat ook mee ?

  4. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Ja hoor ๐Ÿ™‚
    Hoe hard ongeveer?

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nee ๐Ÿ˜›
    Je kan ze gewoon importeren toch?

    Nee, een BB Gun / Airsoft Gun dat op een wapen lijkt waarvan een vuurwapen-variant bestaat is illegaal in Nederland om te bezitten.

    Het is daarentegen wel legaal om een Luchtbuks of /en Luchtdrukpistool te bezitten in Nederland.

    (het domme is dan nog wel dat je wรฉl een buks mag bezitten die “even hard” schiet als een handpistool, maar dat je geen BB gun (ookal schiet die maar met een kracht van 0,08 Joule) mag bezitten)

  6. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Nee, een BB Gun / Airsoft Gun dat op een wapen lijkt waarvan een vuurwapen-variant bestaat is illegaal in Nederland om te bezitten.

    Het is daarentegen wel legaal om een Luchtbuks of /en Luchtdrukpistool te bezitten in Nederland.

    (het domme is dan nog wel dat je wรฉl een buks mag bezitten die “even hard” schiet als een handpistool, maar dat je geen BB gun (ookal schiet die maar met een kracht van 0,08 Joule) mag bezitten)

    jij kent je info goed zeg shit xD
    maarja wat je zegt klopt wel anders had ik er allang 1 gekocht:p

  7. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Als je hem op een oke site koopt, (der-hollander is een van de beste en bekende ), krijg je hem gewoon binnen hoor.
    Ja oke je moet niet op de straat gaan staan en om je heen knallen xD, en aan je ‘aardige’ buren laten zien, maar anders komt echt niemand erachter. En heb je hem gewoon. Vanuit je raam of in het bos ofzo knallen. ๐Ÿ™‚

  8. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    jij kent je info goed zeg shit xD
    maarja wat je zegt klopt wel anders had ik er allang 1 gekocht:p

    Klopt, daarom heb ik ook een buks gekocht. ๐Ÿ˜› En die schiet met een kracht van 25 Joule (1000 Fps).

    Als je hem op een oke site koopt, (der-hollander is een van de beste en bekende ), krijg je hem gewoon binnen hoor.
    Ja oke je moet niet op de straat gaan staan en om je heen knallen xD, en aan je ‘aardige’ buren laten zien, maar anders komt echt niemand erachter. En heb je hem gewoon. Vanuit je raam of in het bos ofzo knallen. ๐Ÿ™‚

    Dat kan wel, maar dan is het niet zo slim om dit allemaal op internet te zeggen. xD De politie heeft ook internet hรจ, haha.

  9. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Oepss…Haha ๐Ÿ˜›
    Die zitten vast in hun vrije tijd hier op xD

  10. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Oepss…Haha ๐Ÿ˜›
    Die zitten vast in hun vrije tijd hier op xD

    ze doen al geen ene shit dus wie weet xD
    ga er denk ik volgende week 1 kopen:)

  11. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Die sites die ik zei zijn echt heel chill, moet je maar eens op kijken ๐Ÿ˜‰

  12. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Vroeger heb ik ze ook wel eens via een Duitse webshop gekocht, helaas mogen deze webshops niks meer versturen naar Nederland.

  13. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Klopt, daarom heb ik ook een buks gekocht. ๐Ÿ˜› En die schiet met een kracht van 25 Joule (1000 Fps).

    Dat kan wel, maar dan is het niet zo slim om dit allemaal op internet te zeggen. xD De politie heeft ook internet hรจ, haha.

    Welk merk hb je ? ik heb een diana model 50

  14. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb een Crosman ๐Ÿ˜›

  15. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Nice man wtf is er veranderd aan het forum !

  16. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Is het wel slim om dat hier te bespreken? xD
    Dit forum is openbaar weet je

  17. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Je kan wel wat zeggen hoor

  18. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    Joost ben jij niet op utube te zien ? !

  19. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Wel vet om zon ding te hebben.
    Hoeft niet via de post kan gewoon zelf halen in Germany.
    Ik neem aan als je gepakt wordt met zon ding dat je een strafblad krijgt?
    Verboden vuurwapenbezit net zoals vuurwerkpistool?

    COD real life spelen ja ๐Ÿ˜›
    stun grenade erbij kopen smoke enzo ahah

    ook leuke site
    http://www.stormtec.com/Softair-Waffen/Granatwerfer/ICS-Grenade-Launcher-glm-schwarz.html

  20. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Je kan die dingen niet in Duitsland kopen, wel in Belgiรซ. Als je gepakt word kan je een strafblad krijgen idd, maar meestal krijg je een grote boete en word het ding van je afgepakt.

  21. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Mijn neef had er 1 uit Frankrijk meegenomen in z’n koffer, toen hij in Nederland kwam was ie weg maar nooit meer wat gehoord.

  22. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Joost ben jij niet op utube te zien ? !

    Misschien wel, vertel verder

  23. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Misschien wel, vertel verder

    Haha, post een link naar je kanaal ๐Ÿ˜‰

  24. 1377 XP
    xFatalz's avatar

    @joost

    http://27.media.tumblr.com/avatar_6feb8634e3d0_128.png

    http://www.youtube.com/user/ruigejoostnl

  25. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Ja dat dacht ik ook toen ik op JoostNL zocht ๐Ÿ˜‰

  26. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Hmmm, hij is niet Automatisch.. xD (Federdrรผck = aangedreven door een veer, dan moet je voor elk schot herladen.. :P)

    Deze is wel automatisch (AEG): http://www.softairsektor.de//Guns-AEG/H-K-G36C-Advanced-DualPower::1670.html maar deze schiet wel iets zachter als degene die jij wilt denk ik.. ๐Ÿ˜›

    Ik mag je overigens niet aanraden om er een te kopen want zoals je weet is een BB/Airsoft replica gun in NL illegaal..

  27. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Hmmm, hij is niet Automatisch.. xD (Federdrรผck = aangedreven door een veer, dan moet je voor elk schot herladen.. :P)

    Deze is wel automatisch (AEG): http://www.softairsektor.de//Guns-AEG/H-K-G36C-Advanced-DualPower::1670.html maar deze schiet wel iets zachter als degene die jij wilt denk ik.. ๐Ÿ˜›

    Ik mag je overigens niet aanraden om er een te kopen want zoals je weet is een BB/Airsoft replica gun in NL illegaal..

    Weet ik, maar ik vind al die opladers en akku’s niks ๐Ÿ˜› En deze schiet ong. 40m en dat is best goed en die Auto. is minder ๐Ÿ˜‰ En al die AEG’s zijn zo duur ๐Ÿ™
    Zekers, maar die aardige Duitsers brengen hem wel mooi naar mijn adres ๐Ÿ˜›

  28. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Weet ik, maar ik vind al die opladers en akku’s niks ๐Ÿ˜› En deze schiet ong. 40m en dat is best goed en die Auto. is minder ๐Ÿ˜‰ En al die AEG’s zijn zo duur ๐Ÿ™
    Zekers, maar die aardige Duitsers brengen hem wel mooi naar mijn adres ๐Ÿ˜›

    Tja… Maar als ik advies mag geven; ik zou deze niet nemen. :p Er zijn veel betere. Maar je moet er helaas wel wat voor over hebben. Bijvoorbeeld als jij meer om afstand geeft, kan je dan niet beter gewoon een buks kopen? Die schiet, harder, verder, en is sterker als een BB gun. En bovendien is een buks legaal. xD

  29. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Tja… Maar als ik advies mag geven; ik zou deze niet nemen. :p Er zijn veel betere. Maar je moet er helaas wel wat voor over hebben. Bijvoorbeeld als jij meer om afstand geeft, kan je dan niet beter gewoon een buks kopen? Die schiet, harder, verder, en is sterker als een BB gun. En bovendien is een buks legaal. xD

    Ja klopt maar als je een 1.5 Joule Auto. neemt ben je echt veel geld kwijt ๐Ÿ˜›
    Maar ik kijk wel naar een Luchtbuks, jij bent wel van de legale dingen he xD

  30. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ja klopt maar als je een 1.5 Joule Auto. neemt ben je echt veel geld kwijt ๐Ÿ˜›
    Maar ik kijk wel naar een Luchtbuks, jij bent wel van de legale dingen he xD

    1.5 Joule AEG bestaat volgensmij niet.. xD Of die gun moet heel groot zijn. ๐Ÿ˜›

    legaal? hmmm… :$

  31. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    1.5 Joule AEG bestaat volgensmij niet.. xD Of die gun moet heel groot zijn. ๐Ÿ˜›

    legaal? hmmm… :$

    Nee klopt haha maar S-AEG’s hebben bijv wel 1.5’s ๐Ÿ˜› : http://www.softairsektor.de/Softair-Gewehre/Gewehre-S-AEG/Mod-Galil-ARM-ICS-91-S-AEG::2237.html
    Maar waarom de fck zijn S-AEG dan weer duurder? lekkere logica volgens mij xD
    Hmmm de ware aard van Meneer PattyS3 komt naar boven xD

  32. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nee klopt haha maar S-AEG’s hebben bijv wel 1.5’s ๐Ÿ˜› : http://www.softairsektor.de/Softair-Gewehre/Gewehre-S-AEG/Mod-Galil-ARM-ICS-91-S-AEG::2237.html
    Maar waarom de fck zijn S-AEG dan weer duurder? lekkere logica volgens mij xD
    Hmmm de ware aard van Meneer PattyS3 komt naar boven xD

    S-AEG betekend Semi Automatic Electric Gun, die kunnen wel zo hard schieten omdat alle kracht van de batterij aan 1 (Semi Automatisch) schot word gegeven. Bij AEG aan een Vol-Automatisch salvo. ๐Ÿ˜‰

    Die guns zijn zo duur omdat de kwaliteit er van professioneel is, hij gemaakt is van ijzer, de batterij die je er bij moet hebben erg duur is, wat betekend dat het schiet-meganisme heel sterk en goed gebouwd moet zijn, en omdat de uitmondings snelheid 122 m/s is. xD Maar 1.5 Joule is veel te hard voor zo’n geweer. Bij Airsoft battles gebruiken ze max. 1.0 Joule voor replica- carbines, rifles, SMG’s, LMG’s en pistolen, en max. 1.5 / 2.0 Joule voor Sniper rifles. ๐Ÿ˜‰ (Bij paintball gebruiken ze 2 Joule). Even om een idee te krijgen; met een geweer van 1 Joule schiet je makkelijk 50 meter ver, en schiet je makkelijk door blikjes cola o.i.d. heen. ๐Ÿ˜›

  33. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    S-AEG betekend Semi Automatic Electric Gun, die kunnen wel zo hard schieten omdat alle kracht van de batterij aan 1 (Semi Automatisch) schot word gegeven. Bij AEG aan een Vol-Automatisch salvo. ๐Ÿ˜‰

    Die guns zijn zo duur omdat de kwaliteit er van professioneel is, hij gemaakt is van ijzer, de batterij die je er bij moet hebben erg duur is, wat betekend dat het schiet-meganisme heel sterk en goed gebouwd moet zijn, en omdat de uitmondings snelheid 122 m/s is. xD Maar 1.5 Joule is veel te hard voor zo’n geweer. Bij Airsoft battles gebruiken ze max. 1.0 Joule voor replica- carbines, rifles, SMG’s, LMG’s en pistolen, en max. 1.5 / 2.0 Joule voor Sniper rifles. ๐Ÿ˜‰ (Bij paintball gebruiken ze 2 Joule). Even om een idee te krijgen; met een geweer van 1 Joule schiet je makkelijk 50 meter ver, en schiet je makkelijk door blikjes cola o.i.d. heen. ๐Ÿ˜›

    Oke thanks ๐Ÿ™‚
    En is 40m denk je veel voor 0.5 Joule en kan je er wat schade mee aanrichten? ๐Ÿ˜›

  34. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Oke thanks ๐Ÿ™‚
    En is 40m denk je veel voor 0.5 Joule en kan je er wat schade mee aanrichten? ๐Ÿ˜›

    40m voor 0.5 Joule is genoeg. ๐Ÿ˜‰ De schade die je ermee kan aanrichten hangt (o.a.) af van de uitmondingssnelheid van het geweer/pistool. Maar over het algemeen kan je met 0.5 Joule ook wel door een blikje cola bijvoorbeeld heen schieten hoor. ๐Ÿ˜› Tenminste, de BB shotgun van iemand die ik ken (die met een kracht van 0.5 Joule schiet) kan dat. ๐Ÿ™‚

  35. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    40m voor 0.5 Joule is genoeg. ๐Ÿ˜‰ De schade die je ermee kan aanrichten hangt (o.a.) af van de uitmondingssnelheid van het geweer/pistool. Maar over het algemeen kan je met 0.5 Joule ook wel door een blikje cola bijvoorbeeld heen schieten hoor. ๐Ÿ˜› Tenminste, de BB shotgun van iemand die ik ken (die met een kracht van 0.5 Joule schiet) kan dat. ๐Ÿ™‚

    Oke mooizo Patt, ik zoek misschien verder en dan laat ik weten wat ik gevonden heb =P

  36. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Teken de petitie om de Airsoft sport ook te legaliseren in Nederland!!

    Teken de petitie HIER aub! ๐Ÿ™‚

    Brief aan de Tweede Kamer:

    Staatsecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie heeft op 25 januari een brief naar de Tweede kamer gestuurd waarin hij voorstelt airsoft apparaten van Categorie I onder te brengen in categorie IV van de wapenwet. Daarmee is een belangrijke stap naar legalisering gezet.

    Het is vorig jaar niet meer gelukt, maar verder heeft staatsecretaris Teeven van Veiligheid en Justitie zijn belofte gestand gedaan: hij heeft op 25 januari een voorstel naar de Tweede Kamer gestuurd voor een regeling van de airsoft sport. Als dat voorstel wordt overgenomen, betekent het een spectaculaire verbetering. Airsoft apparaten verhuizen van categorie I (de zwaarte categorie van de Wet Wapens en Munitie) naar categorie IV (de lichtste).

    Airsoft apparaten zijn geen wapens, redeneert Teeven. Daarom zou het logisch zijn dat ze zonder vergunning door volwassenen voorhanden mogen gehouden. Bovendien zijn ze in de ons omringende landen toegestaan. Omdat ze echter wel op wapens lijken, is er een aantal voorwaarden. Ze mogen niet openlijk worden gedragen, er moet een of andere vorm van registratie komen, en ze moeten thuis in een kluis worden opgeborgen. Daarnaast moeten er enige beperkingen aan de beoefening van de sport worden gesteld, bijvoorbeeld dat deze niet zichtbaar mag zijn vanaf de openbare weg.

    Het voorstel van de staatsecretaris is tot op zekere hoogte revolutionair. Onderbrenging van airsoft apparaten in categorie IV zou een breuk betekenen met het angstige Nederlands beleid om alles te verbieden wat ook maar enigszins op een wapen lijkt, en daarmee voor dreiging of afdreiging geschikt is. Het zal enig juridisch vernuft vergen om de vrijstelling tot alleen airsoft wapens te kunnen beperken. In zijn brief zegt Teeven dan ook dat hij laat onderzoeken wat de gevolgen van zijn voornemen zijn.

    Teeven verdient nu in elk geval al een grote pluim. Hij heeft zijn belofte gestand gedaan (en dat is bij politici niet vanzelfsprekend) en hij heeft een voorstel ingediend dat een weldadige hoeveelheid gezond verstand ademt. Laten we hopen dat het parlement zich even nuchter toont. Als het voorstel wordt overgenomen, zal de Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging een belangrijke rol krijgen bij de vormgeving en naleving van de eisen. De Vereniging heeft zich daartoe al bereid verklaard, en zit nu waarschijnlijk met de vingers gekruist.

    Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging: http://www.nabv.nl/

  37. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Toppertje !

    Ik ga me is even “Legaliseren!”

  38. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Toppertje !

    Ik ga me is even “Legaliseren!”

    (Y) Nice, het moet echt gelegaliseerd worden man! ๐Ÿ™‚

  39. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Zou wel vet zijn ๐Ÿ˜€

  40. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Volgens mij gaat er dan veel op Duitse sites gekocht worden! ( Als dat nu al niet zo is ) ๐Ÿ˜›

  41. 846 XP
    Thijs's avatar

    Hmmm even mijn vader overhalen…

  42. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Hmmm even mijn vader overhalen…

    Gewoon kopen verstoppen en af en toe gebruiken. Zo deed ik dat ook met me vuurwerkpistool totdat me ma hem vond tijdens schoonmaken. Vond ze niet zo leuk maar ik heb um nog. ๐Ÿ˜€

  43. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Wat je kan doen is het uiteinde van de loop rood of oranje maken, zo maak je duidelijk dat het geen echt “vuurwapen” is.

  44. 636 XP
    klapper's avatar

    Wat je kan doen is het uiteinde van de loop rood of oranje maken, zo maak je duidelijk dat het geen echt “vuurwapen” is.

    dan is het nog steeds illegaal helaas…
    want van een echt wapen kan je de loop ook oranje maken.
    en mocht je er 1 of meerdere hebben zet er geen plaatjes van op je facebook of hyves en dergelijke.
    als de politie dat ziet komen ze gezellig aan de deur ๐Ÿ˜‰

  45. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    In Amerika hebben alle BB Guns Oranje lopen ๐Ÿ˜‰

  46. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Ja klopt, om overvallen met nepvuurwapens te voorkomen. Maar inderdaad, wat klapper zegt.

  47. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Wat je kan doen is het uiteinde van de loop rood of oranje maken, zo maak je duidelijk dat het geen echt “vuurwapen” is.

    Dat maakt niets uit. Mensen die geen verstand van wapens hebben moeten al kunnen zien of het echt of nep is. Zelfs balletjespistolen mogen al niet.

    In Amerika hebben alle BB Guns Oranje lopen ๐Ÿ˜‰

    Daar hebben kinderen van 16 ook een ak 47 shotgun alleen dan geen BB maar echte!
    texas,red necks, ๐Ÿ˜€

  48. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Wil je een BB-pistool / Airsoft geweer “legaal maken” in Nederland dan moet je het volgende doen:

    1. Het ding volledig in een felle kleur spuiten. (fel- oranje / groen / rood / blauw)
    2. De vorm van het ding aanpassen zodat het niet op een echt vuurwapen lijkt.
    3. Ook het magazijn van het ding volledig in een felle kleur spuiten.
    4. En de vorm van het magazijn aanpassen zodat deze niet op een vuurwapen-magazijn lijkt.

    Of je tekent gewoon de petitie van de NABV om de Airsoft Sport te legaliseren in Nederland. ๐Ÿ˜‰

  49. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Is dit een chill pistooltje om even te kopen?
    http://der-hollander.de/wapens-div-kal/airsoft-vanaf-14-jaar/pistolen-spring/airsoft-berretta-m92-met-metaal-en-markings.php

    Schiet met een kracht van ongeveer 0,3 Joule volgensmij. Is wel redelijk. Maar ik weet niet zeker of IK ‘m zou nemen. Ik PM je wel even waarom. ๐Ÿ˜›

  50. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Nee, echt wel 0.5 Joule hoor ( denk ik ) ๐Ÿ˜‰

  51. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nee, echt wel 0.5 Joule hoor ( denk ik ) ๐Ÿ˜‰

    Kan wel. Waarschijnlijk wel trouwens.

  52. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Vooral omdat al die BB gun Spring Powered ook allemaal 0.5 J zijn ๐Ÿ˜‰

  53. 1 XP
    AirsoftDude's avatar

    Kun je via die derhollander site gewoon bestellen en dat je airsoft ook echt aan komt?

  54. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Kun je via die derhollander site gewoon bestellen en dat je airsoft ook echt aan komt?

    Vast wel. Heb laatst nog wat groen gras naar finland gestuurd via de post geen probleem komt gewoon aan ๐Ÿ™‚

  55. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    Wel vet om zon ding te hebben.
    Hoeft niet via de post kan gewoon zelf halen in Germany.
    Ik neem aan als je gepakt wordt met zon ding dat je een strafblad krijgt?
    Verboden vuurwapenbezit net zoals vuurwerkpistool?

    COD real life spelen ja ๐Ÿ˜›
    stun grenade erbij kopen smoke enzo ahah

    ook leuke site
    http://www.stormtec.com/Softair-Waffen/Granatwerfer/ICS-Grenade-Launcher-glm-schwarz.html

    life cod is echt zo grappig XD

  56. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Vet!

    Wanneer we een nieuw kabinet hebben zal in verloop van dat jaar Airsoft waarschijnlijk geleidelijk worden gelegaliseerd. ๐Ÿ˜€ Denk maar aan het eerste of tweede kwartaal van 2013. (pure speculatie hoor) ๐Ÿ˜›

    Dit bericht stamt al uit Mei 2012, maar ik zag het nu pas:

    De Minister en Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie hebben onlangs andermaal bevestigd dat airsoft apparaten gelegaliseerd dienen te worden langs de lijnen zoals uiteen gezet in de brief van 25 januari 2012. Het is inmiddels wel duidelijk dat enige vorm van wetswijziging noodzakelijk is. De NABV is betrokken bij het traject dat hiervoor vanaf komende zomer wordt ingezet.

  57. 636 XP
    klapper's avatar

    Vet!

    Wanneer we een nieuw kabinet hebben zal in verloop van dat jaar Airsoft waarschijnlijk geleidelijk worden gelegaliseerd. ๐Ÿ˜€ Denk maar aan het eerste of tweede kwartaal van 2013. (pure speculatie hoor) ๐Ÿ˜›

    Dit bericht stamt al uit Mei 2012, maar ik zag het nu pas:

    ow zou leuk zijn.
    zie je ’s avonds gelijk al die ventjes staan in tunneltjes met van die nep pippa’s tussen hun boxershorts, gangsterstyle!

    btw heb zelf ook welleens wat besteld via der hollander en heb daar geen problemen mee gehad ๐Ÿ˜‰

  58. 846 XP
    Thijs's avatar

    ow zou leuk zijn.
    zie je ’s avonds gelijk al die ventjes staan in tunneltjes met van die nep pippa’s tussen hun boxershorts, gangsterstyle!

    btw heb zelf ook welleens wat besteld via der hollander en heb daar geen problemen mee gehad ๐Ÿ˜‰

    Lol…?

  59. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-Spring-powered/Zastava-M70-Varmit-Federdruck-Ue18-::1496.html

    Wat een beest, goeie gun al op YT gezien, vrij bekend en echt nice sniper voor niet enorm veel geld.
    0.25 g balletjes, 2600 gram en 1.5-2.0 Joule ( op deze staat 1.5, andere weer 1.7, 1.9, 2 ). ๐Ÿ˜€

  60. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-Spring-powered/Zastava-M70-Varmit-Federdruck-Ue18-::1496.html

    Wat een beest, goeie gun al op YT gezien, vrij bekend en echt nice sniper voor niet enorm veel geld.
    0.25 g balletjes, 2600 gram en 1.5-2.0 Joule ( op deze staat 1.5, andere weer 1.7, 1.9, 2 ). ๐Ÿ˜€

    120 euro?! Kerel, nee. xD Als je een sniper wilt kan je echt veel beter een luchtbuks kopen. Die schiet veel harder en is ook nog eens legaal in NL. ๐Ÿ˜› Voor dezelfde prijs kan je er een kopen, misschien wel mรฉt scope.

  61. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik had nog wat geld op PayPal staan waar ik niks mee kon doen, dus heb maar ff wat rond gezocht op Chinese sites en heb deze red dot gekocht:

    http://img.dxcdn.com/productimages/sku_102707_3.jpg
    http://dx.com/p/tactical-4-reticle-red-dot-sight-scope-with-gun-mount-black-1-x-cr2032-102707

    Echt top prijs, normaal betaal je zo โ‚ฌ60 voor een goede aluminium red dot.

  62. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    UPDATE!

    Vandaag kan ik jullie allen, met onnoemelijk veel trots en genoegdoening, melden dat per 15 januari 2013 Airsoftapparaten en daarmee de Airsoftsport gereguleerd is in Nederland!

    Je leest het, per 15 januari 2013 zal de sport gereguleerd worden in Nederland! Dit betekend dus niet dat je direct een Airsoftwapen kan en mag kopen in Nederland, maar voor zover ziet het er erg goed uit voor de sport in NL! Voor meer info, zie het artikel op nabv.nl:

    http://www.nabv.nl/nieuws/item/41-de-eerste-airsoftsport-reis-is-volbracht.html

  63. 4 XP
    lenny's avatar

    Ik heb een vraag
    Ik wil graag een AK 47 full metal semi automatisch kopen bij softairsektor
    Maar het is een duur wapen en er staat dat ze bbs aanbevelen van 16 tot 20 gram maar er staat dat het met 20 gram niet zo goed lukt zou ik ook 15 gram kunnen gebruiken of 20 gram of weten jullie waar je 16 gram bbs kan kopen op de site kan dat niet
    Kan iemand me helpen a.u.b.

  64. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik heb een vraag
    Ik wil graag een AK 47 full metal semi automatisch kopen bij softairsektor
    Maar het is een duur wapen en er staat dat ze bbs aanbevelen van 16 tot 20 gram maar er staat dat het met 20 gram niet zo goed lukt zou ik ook 15 gram kunnen gebruiken of 20 gram of weten jullie waar je 16 gram bbs kan kopen op de site kan dat niet
    Kan iemand me helpen a.u.b.

    Als het airsoftwapen een kracht heeft van ongeveer 0,5 Joule (of meer), dan kan je sowieso makkelijk 0,20g BB’s er mee afschieten. Hoe zwaarder de BB, hoe meer “punch kracht” en nauwkeurigheid. Maar als de BB te zwaar is, en het wapen te weinig kracht heeft, dan heeft het juist een omgekeerde werking. ๐Ÿ˜‰

    Als je me de link geeft kan ik je denk ik wel vertellen welke BB’s je het beste kan gebruiken.

  65. 4 XP
    lenny's avatar

    Als het airsoftwapen een kracht heeft van ongeveer 0,5 Joule (of meer), dan kan je sowieso makkelijk 0,20g BB’s er mee afschieten. Hoe zwaarder de BB, hoe meer “punch kracht” en nauwkeurigheid. Maar als de BB te zwaar is, en het wapen te weinig kracht heeft, dan heeft het juist een omgekeerde werking. ๐Ÿ˜‰

    Als je me de link geeft kan ik je denk ik wel vertellen welke BB’s je het beste kan gebruiken.

    http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-AEG/Kalash-AKS-74-Vollmetall-RK02MG::523.html dit is de link

  66. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-AEG/Kalash-AKS-74-Vollmetall-RK02MG::523.html dit is de link

    Deze kan makkelijk 0,20g BB’s afschieten, ik denk dat het met 0,23g BB’s ook nog wel lukt. Maar ik zou niet BB’s nemen lichter dan 0,20g, want dan verlies je namelijk kracht en nauwkeurigheid.

    Overigens, wil je per se een Airsoft AK-47? Want voor โ‚ฌ169 kan je veel betere (krachtigere) Airsoft geweren kopen op deze site. ๐Ÿ˜‰

  67. 4 XP
    lenny's avatar

    Deze kan makkelijk 0,20g BB’s afschieten, ik denk dat het met 0,23g BB’s ook nog wel lukt. Maar ik zou niet BB’s nemen lichter dan 0,20g, want dan verlies je namelijk kracht en nauwkeurigheid.

    Overigens, wil je per se een Airsoft AK-47? Want voor €169 kan je veel betere (krachtigere) Airsoft geweren kopen op deze site. ๐Ÿ˜‰

    Niet per se maar hij is helemaal van metaal en ik heb al veel Airsoft geweren gehad maar die waren van ABS en die gaan snel kapot

  68. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ik heb een vraag
    Ik wil graag een AK 47 full metal semi automatisch kopen bij softairsektor
    Maar het is een duur wapen en er staat dat ze bbs aanbevelen van 16 tot 20 gram maar er staat dat het met 20 gram niet zo goed lukt zou ik ook 15 gram kunnen gebruiken of 20 gram of weten jullie waar je 16 gram bbs kan kopen op de site kan dat niet
    Kan iemand me helpen a.u.b.

    Ben je lid bij een club? Anders zoals als ik het begrepen heb kan/mag jij het wapen niet kopen.

  69. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Niet per se maar hij is helemaal van metaal en ik heb al veel Airsoft geweren gehad maar die waren van ABS en die gaan snel kapot

    Ja okรฉ, maar dat waren waarschijnlijk ook goedkopere Airsoft geweren zonder metalen onderdelen? Als je namelijk een Airsoft wapen koopt met een Metal Gearbox, dan gaat deze echt niet snel kapot hoor.

    Deze Airsoft geweren hebben een Metal Gearbox en veel meer kracht dan die AK-47, voor ongeveer dezelfde prijs: (op volgorde van kracht)

    G36C: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/Heckler-Koch-G36-C-S-AEG::2525.html

    G3: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/GSG-Mod-G3-SG1-JG098MG-S-AEG::2390.html

    SIG552: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/Swiss-Arms-SIG-552-Commando-S-AEG-Ue18-::2236.html

    UMP-45: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/Heckler-Koch-UMP-S-AEG::2510.html

    Misschien heb je er wat aan. ๐Ÿ˜‰

    Ben je lid bij een club? Anders zoals als ik het begrepen heb kan/mag jij het wapen niet kopen.

    Dat klopt. Ik moet je er idd wel op wijzen dat het bezit van Airsoft wapens momenteel nog illegaal is in Nederland. Echter is het aannemelijk dat in het verloop van 2013 Airsoft wapens legaal aangeschaft mogen en kunnen worden in Nederland, al dan wel met een vorm van registratie bij de NABV. ๐Ÿ˜‰

  70. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Hier is een link voor Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (NABV)
    http://www.nabv.nl/
    Misschien handig om je alvast te laten inschrijven. ivm eventuele wachtijd als het legaal wordt en mensen massaal gaan inschrijven.
    ________________________
    Ik heb er niet veel verstand van maar ik woon bij een mooi groot stuk bos in de buurt. Als dit eenmaal legaal in NL is “en je staat ook ingeschreven” mag ik dan met vrienden het bos in duiken en lekker gaan knallen? Of moet deze sport beoefend worden op de aangewezen plekken?

  71. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Hier is een link voor Nederlandse Airsoft Belangen Vereniging (NABV)
    http://www.nabv.nl/
    Misschien handig om je alvast te laten inschrijven. ivm eventuele wachtijd als het legaal wordt en mensen massaal gaan inschrijven.
    ________________________
    Ik heb er niet veel verstand van maar ik woon bij een mooi groot stuk bos in de buurt. Als dit eenmaal legaal in NL is “en je staat ook ingeschreven” mag ik dan met vrienden het bos in duiken en lekker gaan knallen? Of moet deze sport beoefend worden op de aangewezen plekken?

    Nja, er is afgesproken met de minister dat, voor zover ik weet, je de sport alleen mag beoefenen (wanneer het legaal is) op een plek buiten het zicht van anderen, en waar anderen ook op geen enkele manier hinder van je kunnen ondervinden. Dus het bos zou in principe een goede locatie zijn ja. ๐Ÿ˜‰ Maar let wel op dat het openbaar dragen van de Airsoft wapens strafbaar blijft, dus je zou ze ook buiten het zicht van anderen moeten vervoeren naar een geschikte locatie, en je moet volgens mij ook altijd kunnen aantonen dat je ouder bent dan 18 รฉn ingeschreven staat bij de NABV wanneer je de sport beoefend. ๐Ÿ˜‰

  72. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Ooo ok dan komt het wel goed.
    Redelijk stukkie bos tot onze beschikking zoals je kan zien. ๐Ÿ™‚
    http://oi48.tinypic.com/2w2getd.jpg

  73. 4 XP
    lenny's avatar

    Ja okรฉ, maar dat waren waarschijnlijk ook goedkopere Airsoft geweren zonder metalen onderdelen? Als je namelijk een Airsoft wapen koopt met een Metal Gearbox, dan gaat deze echt niet snel kapot hoor.

    Deze Airsoft geweren hebben een Metal Gearbox en veel meer kracht dan die AK-47, voor ongeveer dezelfde prijs: (op volgorde van kracht)

    G36C: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/Heckler-Koch-G36-C-S-AEG::2525.html

    G3: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/GSG-Mod-G3-SG1-JG098MG-S-AEG::2390.html

    SIG552: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/Swiss-Arms-
    SIG-552-Commando-S-AEG-Ue18-::2236.html

    UMP-45: http://www.softairsektor.de/Airsoft-Guns/Guns-S-AEG/Heckler-Koch-UMP-S-AEG::2510.html

    Misschien heb je er wat aan. ๐Ÿ˜‰

    Dat klopt. Ik moet je er idd wel op wijzen dat het bezit van Airsoft wapens momenteel nog illegaal is in Nederland. Echter is het aannemelijk dat in het verloop van 2013 Airsoft wapens legaal aangeschaft mogen en kunnen worden in Nederland, al dan wel met een vorm van registratie bij de NABV. ๐Ÿ˜‰

    Ja maar ik bedoel de buiten kant gaat vaak kapot bij mij

    Ja maar ik bedoel de buiten kant gaat vaak kapot bij mij

    En ik zoek meer iets uit Vietnam oorlog zoals m14 m16 AK serie
    En het liefste automatisch

  74. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ja maar ik bedoel de buiten kant gaat vaak kapot bij mij

    En ik zoek meer iets uit Vietnam oorlog zoals m14 m16 AK serie
    En het liefste automatisch

    Tja, okรฉ… Maar die AK-47 die je had uitgekozen is dan wel helemaal van metaal enzo, hij schiet niet heel erg hard. Minder dan 0,5 Joule. Dus je zou op z’n best door 1, hรฉรฉl misschien 2 lagen karton heen kunnen schieten met deze AK-47.

    Wat is je maximum budget dan?

    Ooo ok dan komt het wel goed.
    Redelijk stukkie bos tot onze beschikking zoals je kan zien. ๐Ÿ™‚
    http://oi48.tinypic.com/2w2getd.jpg

    Haha, Nice. ๐Ÿ˜›

  75. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Ik lees net dat Airsoft sinds 15 Januari 2013 “legaal” is in Nederland, haha, even iets gemist. Maar je mag pas een Airsoft apparaat hebben als je geregistreerd staat bij de NABV. Helaas kan je je nog niet registreren…

    Om hier even op terug te komen:

    Ooo ok dan komt het wel goed.
    Redelijk stukkie bos tot onze beschikking zoals je kan zien. ๐Ÿ™‚
    http://oi48.tinypic.com/2w2getd.jpg

    Misschien mag het toch niet zomaar in het bos, dat is mij nog niet helemaal duidelijk. Hier en hier kan je wel van alles nalezen.

    Maar dit is wat in ieder geval wel mag:

    – Leden van de NABV hebben een vrijstelling voor Categorie 1 sub 7 voorwerpen die een sprekende gelijkenis vertonen met vuurwapens voor het beoefenen van de Airsoftsport. (Je mag dus een Airsoft apparaat hebben)
    – Leden van de NABV mogen thuis hun Airsoftapparaten onderhouden en testen. (Spreekt voor zich)

    ๐Ÿ˜›

  76. 2457 XP
    peyj's avatar

    Misschien een domme vraag… Maar kan je dan niet met een vol automatische Airsoft wapen iemand best lelijk verwonden? Zal misschien niet dodelijk zijn, maar het lijkt me ook niet erg gezond beschoten te worden met zo’n ding:P. Lijkt me trouwens wel gaaf om een airsoft wapen te hebben, alleen een beetje pricy..

  77. 1034 XP
    mickvl's avatar

    Misschien een domme vraag… Maar kan je dan niet met een vol automatische Airsoft wapen iemand best lelijk verwonden? Zal misschien niet dodelijk zijn, maar het lijkt me ook niet erg gezond beschoten te worden met zo’n ding:P. Lijkt me trouwens wel gaaf om een airsoft wapen te hebben, alleen een beetje pricy..

    Ligt aan de kracht natuurlijk, en de afstand vanwaar je iemand raakt.

  78. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Misschien een domme vraag… Maar kan je dan niet met een vol automatische Airsoft wapen iemand best lelijk verwonden? Zal misschien niet dodelijk zijn, maar het lijkt me ook niet erg gezond beschoten te worden met zo’n ding:P. Lijkt me trouwens wel gaaf om een airsoft wapen te hebben, alleen een beetje pricy..

    Een airsoft wapen heeft gemiddeld half zoveel kracht als een paintball wapen. Na een potje paintball heb je meestal lelijke blauwe plekken. Dus hetzelfde geld voor airsoft, je krijgt er hooguit blauwe plekken van, maar dan in mindere maat als bij paintball. ๐Ÿ˜‰

  79. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Een airsoft wapen heeft gemiddeld half zoveel kracht als een paintball wapen. Na een potje paintball heb je meestal lelijke blauwe plekken. Dus hetzelfde geld voor airsoft, je krijgt er hooguit blauwe plekken van, maar dan in mindere maat als bij paintball. ๐Ÿ˜‰

    paintball valt mee. Het einde onder de douche ooooo dayummmmmmm,,,,

    http://www.youtube.com/watch?v=ImaWZlCIbE8

  80. 2 XP
    Wesselk's avatar

    Is softairsektor.de een goed site. Komt het binnen????

  81. 1981 XP
    De Zak Aardappelen's avatar

    Lijkt mij wel, er zijn veel Nederlandse reviews op de site. De verzendkosten zijn wel duur maar het ziet er goed uit, 1-3 werkdagen naar NL.

  82. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    paintball valt mee. Het einde onder de douche ooooo dayummmmmmm,,,,

    http://www.youtube.com/watch?v=ImaWZlCIbE8

    Haha, shiiiit.. xD

  83. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    ff zolder opruimen
    http://oi46.tinypic.com/34jakc1.jpg
    Is balletjes Ak-47. ๐Ÿ™‚

  84. 2 XP
    Wesselk's avatar

    Lijkt mij wel, er zijn veel Nederlandse reviews op de site. De verzendkosten zijn wel duur maar het ziet er goed uit, 1-3 werkdagen naar NL.

    Oke dan ga ik daar bestellen

  85. 752 XP
    Knockelhead's avatar

    Dit is ook wel vet. Als het werkt ยฑP

    http://www.youtube.com/watch?v=7uwsphpZiH0

  86. 1 XP
    Woezel's avatar

    Ik heb een handgun full metal (airsoft) besteld van 0, 5 joule kan ik hier mee 0, 25g balletjes mee schieten

  87. 1 XP
    Jordyboy's avatar

    Is het legaal om een bb gun te bestellen zonder een vergunning en kan dat?

  88. 1 XP
    TheAirsoftBitches's avatar

    Yo Jordy, Het Bestellen Kan Maar Als Je Geen Vergunning Hebt Zul Je Illegaal Bezig Zijn Maar Bestellen kan wel.

  89. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    ik zelf heb er 11 Airsoft wapens , en een NAVB pas Natuurlijk ik wil niet de bak in of een flinke boete krijgen , maar het is nu meer verzamelen dan skirmen noot gedaan ๐Ÿ˜›

    hier wat foto;s van mijn Replicas

    http://i58.tinypic.com/33ygprk.jpg

    http://i59.tinypic.com/3340mrp.jpg

    http://i62.tinypic.com/2rg04d4.jpg

    http://i57.tinypic.com/n3kxdz.jpg

    http://i59.tinypic.com/69lycx.jpg

    http://i59.tinypic.com/33keona.jpg

  90. 636 XP
    klapper's avatar

    [quote]ik zelf heb er 11 Airsoft wapens , en een NAVB pas Natuurlijk ik wil niet de bak in of een flinke boete krijgen , maar het is nu meer verzamelen dan skirmen noot gedaan ๐Ÿ˜›

    hier wat foto;s van mijn Replicas

    Hey ik vind het zelf wel vet hoor!
    Maar hier in nederland is dit verboden!
    En als je die foto’s op internet zet, dan hoeft maar 1 persoon die foto’s naar de politie te sturen en je bent de sjaak.
    Dus wees voorzichtig ๐Ÿ™‚

  91. 357 XP
    Mausie's avatar

    [quote]ik zelf heb er 11 Airsoft wapens , en een NAVB pas Natuurlijk ik wil niet de bak in of een flinke boete krijgen , maar het is nu meer verzamelen dan skirmen noot gedaan ๐Ÿ˜›

    hier wat foto;s van mijn Replicas

    Hey ik vind het zelf wel vet hoor!
    Maar hier in nederland is dit verboden!
    En als je die foto’s op internet zet, dan hoeft maar 1 persoon die foto’s naar de politie te sturen en je bent de sjaak.
    Dus wees voorzichtig ๐Ÿ™‚

    Als je zijn tekst nou nog een goed leest, Weet jij dat hij dat ok niet wil en daarom een pasje heeft daarvoor =p

  92. 636 XP
    klapper's avatar

    [quote]Als je zijn tekst nou nog een goed leest, Weet jij dat hij dat ok niet wil en daarom een pasje heeft daarvoor =p

    Ow haha ๐Ÿ˜€ ’t was nogal vroeg vanmorgen

  93. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    BB gun of een Luchtbuks is alleen leuk als je een grote tuin hebt! (of voor verzamelingen) Ik had vroeger een BB gun (nu vernietigd) en daar ging ik lekker buiten in het park oorlogje mee lopen spelen met vrienden. Nu ik het zo bekijk weet ik waarom die mensen die daar liepen me altijd zo raar aankeken! ๐Ÿ˜›

    Ga er dus alleen mee in je tuin schieten en pas op voor dieren en kleine buurjongetjes!

  94. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    BB gun of een Luchtbuks is alleen leuk als je een grote tuin hebt! (of voor verzamelingen) Ik had vroeger een BB gun (nu vernietigd) en daar ging ik lekker buiten in het park oorlogje mee lopen spelen met vrienden. Nu ik het zo bekijk weet ik waarom die mensen die daar liepen me altijd zo raar aankeken! ๐Ÿ˜›

    Ga er dus alleen mee in je tuin schieten en pas op voor dieren en kleine buurjongetjes!

    je mag niet in de tuin schieten officieel ze moeten buiten een skim opgeborgen zijn, dus breng mensen niet in problemen door je uitspraken je kan de goed las mee krijgen , in USA mag het maar daar hebben ze een oranje Flashider wij niet is niet verplicht ๐Ÿ˜€

  95. 221 XP
    Thomaswolf's avatar

    je mag niet in de tuin schieten officieel ze moeten buiten een skim opgeborgen zijn, dus breng mensen niet in problemen door je uitspraken je kan de goed las mee krijgen , in USA mag het maar daar hebben ze een oranje Flashider wij niet is niet verplicht ๐Ÿ˜€

    Als je een grote tuin hebt gaat waarschijnlijk niemand je snitchen maar ik wist niet dat het helemaal niet mocht?

  96. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Als je een grote tuin hebt gaat waarschijnlijk niemand je snitchen maar ik wist niet dat het helemaal niet mocht?

    Nee maar je zou net NSBers als buren hebben dan ben je de Sjaak ik deed het de eerste week ook maar ben de mee gestopt in de tuin schieten maar zo ziet de M15a4 er nu uit je schrik je dood als je dat ziet op straat ๐Ÿ˜› de ABN moet je echt niet inlopen

    receiver magazijn en stock zijn van plastic , de rest is metaal ook de gearbox , deze werkt op accu 8.4Volt MAH .

    http://i61.tinypic.com/2hi4kec.jpg

  97. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Weer een nieuwe

    http://i60.tinypic.com/23uvn8z.jpg[/quote]

  98. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Even de Kids hier weer gek maken een ICS CXP 08 AEG ๐Ÿ˜€

    http://i57.tinypic.com/acg86p.jpg