Forum

Topic: PS3 ombouwen

Anoniem's avatar

Hallo iedereen,

Ik ben hier nieuw en wil graag mijn PS3 ombouwen.

Nu heb ik even op Google gezocht en kwam ik deze PS3 ombouw software tegen.

Hebben jullie hier ervaring mee en is het echt makkelijk te doen?

Hoor het graag van jullie,

Groeten Frank

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

21 reacties

  1. 2240 XP
    mausi-gangsta's avatar

    doe het niet als je online wil blijven spelen,
    dit word met ombouwen onmogelijk

  2. 2259 XP
    iRobbert-'s avatar

    Ombouwen is zeer onstabiel en onverantwoord. Sterker nog, het bestaat nauwelijks.

  3. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Haha ik raad je dit echt af ! Je moet blu-ray brander hebben in je pc, dan moet je ook nog blu-ray dvdtjes te hebben die ontiegelijk duur zijn. Dus als er iets mislukt met je veel geld kwijt. Je kan het ook wel via software doen, maar er word nauwelijks content aangeboden dus het zou niet echt toepaselijk zijn. Als je echt per ce wilt laten ombouwen zou ik toch is kijken naar een 2de-hands xbox. Je word sws gebanned maar als dat je niets uitmaakt.

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    je moet 3.55 of lager hebben dat is de enigste eis!

    Na het ombouwen kan je nooit meer online. Dus weet wat je doet, tevens vind ik dit gewoon pure oplichterij. Heb dit zelf al gedaan en het is gewoon tering easy op youtube kan je gewoon filmpjes checken step by step en die pakketjes staan bij sommige filmpjes zelfs in de descripti,e waarbij je ze alleen op je USB hoeft te gooien.

    Note:

    Mocht online jou niet boeien ik zou zeggen ombouwen!

  5. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Laten we beginnen met de vraag: waarom wil je je PS3 ombouwen?

  6. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Gratis games te spelen ? uhuu ??? Dat lijkt me de enigste reden.

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Gratis games te spelen ? uhuu ??? Dat lijkt me de enigste reden.

    Voor sommige mensen wel ja maar er is ook homebrew!

  8. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Gratis games te spelen ? uhuu ??? Dat lijkt me de enigste reden.

    Nee, er zijn meerdere redenen.

    Maar echt “gratis” PS3 games spelen op je PS3 zal toch nooit lukken. Je moet eerst je PS3 ombouwen (of jailbreaken), maar vervolgens moet je dure Blu-ray discs kopen om de games op te branden. En dan kan je niet eens online spelen, want als je online gaat wordt je PS3 gebanned.

  9. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Ja oke daar heb je gelijk in 😉 Het is gewoon ( te ) veel moeite om ps3 om te laten bouwen, heb Sony dan toch maar goed gedaan met die blu-ray speler ;P ze slaan 2 vliegen in 1 klap, minder ( snel ) ombouwen en ook nog is op dat punt sterker staan tegenover de concurrentie haha.

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Even voor de duidelijkheid: Als je ps3 is omgebouwd kan je de games vanaf je harde schijf laden. Het is dus niet nodig om ze op blu-rays te branden.

  11. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Even voor de duidelijkheid: Als je ps3 is omgebouwd kan je de games vanaf je harde schijf laden. Het is dus niet nodig om ze op blu-rays te branden.

    Ja oké. Toch zitten er veel nadelen aan een PS3 ombouwen.

  12. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ja oké. Toch zitten er veel nadelen aan een PS3 ombouwen.

    ik zie serieus geen nadelen ervan als diegene geen behoefte heeft aan online zijn er praktisch toch alleen maar voordelen xD

  13. ricardog's avatar

    Inderdaad heb zelf wel ervaring ermee en ik heb het ook gehad, de eis is een ps3 met max firmware 3.55 die kan je eenvoudig ombouwen. Voor de nieuwere games heb je ook een trueblue usb nodig en dan nog word niet elke game ondersteund. Ik raad aan om gewoon organel games te blijven kopen 😉

  14. 1 XP
    leeyuentuen's avatar

    Inderdaad heb zelf wel ervaring ermee en ik heb het ook gehad, de eis is een ps3 met max firmware 3.55 die kan je eenvoudig ombouwen. Voor de nieuwere games heb je ook een trueblue usb nodig en dan nog word niet elke game ondersteund. Ik raad aan om gewoon organel games te blijven kopen 😉

    indien je firmware hoger dan 3.55 maar je toestel is ouder dan 1.5 jaar (slim versie), dan kan je gebruik maken van E3 flasher om je ps3 te downgraden naar 3.55.
    Ik heb het getest op een firmware 4.11 en het werkt. Meer informatie en vereisten kan je zien op de volgende link (engels):
    http://lyt.no-ip.org/forum/viewtopic.php?f=41&t=217

    Met E3 flasher downgraden moet je je ps3 openmaken op die clip erop te zetten

  15. 1 XP
    UnRicktionaL's avatar

    Zowiezo zal ik als ik jou was het Jailbreak bestand niet van die website halen. Ten eerste kost het geld en dan heb je geen toegang meer tot PSN. Wat je het beste kunt doen is naar deze site gaan: http://www.ps3hax.net (site is in het Engels)
    Hier kun je de CFW (de Jailbreak software) gratis downloaden en het is absoluut virus vrij. Ook heb je dan toegang to PSN. Waar je wel voor moet zorgen is dat je je playstation eerst downgrade naar OFW 3.55 (de officiële software van Sony) Als je een PS3 Slim kun je dit alleen doen door een E3 flasher te kopen. Ook heeft de site een Jailbreak guide om het gemakkelijker te maken. http://www.ps3hax.net/showthread.php?t=26677
    Veel succes!

  16. Anoniem -
    83.82.5.xxx's avatar

    Jailbreak ps3 is fucking makelijk

  17. Anoniem -
    82.113.98.xxx's avatar

    Fout je kan online spelen als je je ps3 ombouwt want als je psn ninja download op je playstation dan kan sony je niet zien dus ook niet bannen

  18. 2 XP
    roycfw's avatar

    Even voor de duidelijkheid, ik ben ook een modder met een omgebouwde ps3 oftewel CFW. Je kan je CFW (jailbreak maar dan anders genoemd.) op je Playstation 3 zetten als je op de firmware 3.55 zit. Dan installeer je homebrew om online toegang te spoofen. En je installeert managers zoals multiman.

  19. 2 XP
    roycfw's avatar

    Je kan gewoon online blijven spelen. Maar eerst spoofen 😉

  20. Anoniem -
    62.140.137..xxx's avatar

    Sjmodz.com doet het voor 35 euro
    Ik heb er veel plezier mee

  21. Anoniem -
    84.87.19.xxx's avatar

    Ik heb Sen enabler ge download maar ik heb hem enabler en moest hem reboote maar nu zie ik alleen black screen
    Alleen save mode lukt maar dat werkt ook niet blijf de black screen houden help!!!!!