Forum

Topic: ps3 valt steeds uit

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik heb een heel groot probleem namelijk me ps3 val steeds uit als ik aan het gamen ben. Als me ps3 is uitgevallen, hoor ik een piep en blijft het rode lampje knipperen. Wat is het probleem en hoe kan ik dit probleem verhelpen???

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Geen korte gele lampje gevolgd door alleen maar rode?
    Als je geel ziet heb je YLOD. Mocht dat niet zo zijn probeer je ps3 eens schoon te maken. Schudden ermee kan ook wie weet:)

  2. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Nee geen geel lampje, ik ga het eens proberen

    en hoe maak ik me ps3 schoon haha?

    ik heb sony gebeld, en hij is dus kapot voor 125 euro krijg ik van hun een nieuwe wel het zelfde ps3 model die ik nu heb. Weet iemand van jullie waar ik me ps3 kan maken?

  3. 2457 XP
    peyj's avatar

    ik heb sony gebeld, en hij is dus kapot voor 125 euro krijg ik van hun een nieuwe wel het zelfde ps3 model die ik nu heb. Weet iemand van jullie waar ik me ps3 kan maken?

    Let er wel op dat het zeker geen nieuwe is! Het is een gereviseerde, dus eentje die door Sony als is gemaakt. Ik heb hier met mn PS2 wel 3x gebruik van gemaakt, nadeel toen was je je controller moest meesturen en de gene die ik terug kreeg zat onder de krassen :(. Maarja dat was met de PS2. Maar het is dus geen nieuwe, maar een zo goed als nieuwe. Je krijgt wel een paar maanden garantie op je PS3 :). Verder zou je kunnen kijken naar een lokale gameshop, daar willen ze zulke dingen ook nog wel eens fixen.

    Schoonmaken tot slot is het simpelste door gewoon de stofzuiger voor de ventilatiegaten te houden.

  4. 704 XP
    Boemtje's avatar

    ik ga gewoon een nieuwe kopen want ik heb gelezen dat als je hem maak grote kans is dat hij weer kapot is. En om nou 150eu te gaan dokken bij sony, en dat ik me ps3 3 maanden kwijt ben is ook geen oplossing. Ookal vind ik dit belachelijk van sony want het is eigenlijk hun fout maarja, daar heeft een burger niks op te zeggen hahahaha

  5. 1384 XP
    Bappie-NL's avatar

    Ik zou toch echt eerst eens beginnen met het schoonmaken van de PS3. Desnoods zou ik hem gewoon open maken als je toch al van plan bent om een nieuwe te kopen, mocht het onverhoopt echt niet goed komen. Gewoon met een zachte borstel en stofzuiger er doorheen.

    Een tijdje geleden had ik het probleem dat de ventilator eigenlijk gewoon continue bleef draaien, en om nou te zeggen dat de PS3 heel vuil was nee… Maar het was wel de oplossing.

    Hoewel ik mezelf ook wel afvraag of het een langdurige oplossing was, want tegenwoordig loopt mijn PS3 wel heel vaak vast tijdens Little Big Planet 2. Aan de andere kant klagen meer spelers van deze game daar over en hoop ik dus maar dat het ergens in de software zit.

  6. 704 XP
    Boemtje's avatar

    ik heb alles al geprobeert ik heb hem zelf opengemaakt, maar geen succes !!

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Doet de koeling van de cpu/gpu het nog wel? Omruilen door Sony zal ik niet doen “je weet nooit hoeveel uren enz het ding achter de rug heeft”.

  8. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Ik zou het niet weten of die koeling het nog doet?? hoezo?

  9. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    word die warm? als die snel warm word is de koeling kapot.

  10. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ik zou het niet weten of die koeling het nog doet?? hoezo?

    Als ik in mijn PC de cpu koeling uitzet, gaat mijn pc ook binnen no-time weer uit. Dus misschien een doorbrand beveiliging.

  11. 1 XP
    SmellyHaze's avatar

    Als ik in mijn PC de cpu koeling uitzet, gaat mijn pc ook binnen no-time weer uit. Dus misschien een doorbrand beveiliging.

    Mijn PS3 slim viel ook elke keer zonder waarschuwing vanzelf uit. Het rode lampje begon te knipperen en de PS3 reageerde verder nergens meer op., soms na 5 seconden en soms pas na 20 minuten of langer.

    Na zoeken ben ik via Google bij De pspdokter in Bleiswijk vlakbij Rotterdam terecht gekomen, hier is toen de PS3 meteen opengemaakt om de voeding te vervangen voor een andere.
    http://www.consolereparatie.eu/contents/nl/d134_Playstation_3_PS3_reparatie.html

    De defecte PS3 voeding word gerepareerd en hergebruikt en koste me daarom maar €35,- met een jaar garantie op de nieuwe voeding.

    Ik kon erop wachten en meekijken, de hele reparatie duurde nog geen 15 minuten.

  12. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    @SmellyHaze
    Is niet bij mij om de hoek 🙁 dus mijn 60gb blijft dood, het maakt me trouwens ook niet meer zo veel uit…hij heeft zijn leeftijd en vooral zijn uren dubbel gedraaid voor mij. Als ik er nog een nieuwe (week oud) bij wil…kost dat me maar 120 voor een 12gb en 160 voor een 500gb met garantie.

  13. 95 XP
    Nevik88's avatar

    Mijn slim ps3 viel ook steeds uit aan de hand van onderstaande video is het probleem opgelost.

    http://m.youtube.com/watch?v=_ENdoxIVshM

  14. Anoniem -
    212.83.162..xxx's avatar

    Hallo
    Ik had eens even een vraagje , mijn playstation 3 stond op stand by toen ik dit voor de eerste keer voorhand……bij het aanzetten springt het lampje groen en wil hij opstarten maar na een seconde of tien valt hij gewoon volledig uit!!!! Ps ben nu niet echt een fanatieke gamer dus het is nu niet van overmatig gebruik ofzo…..mechien iemand nog dit probleem gehad ofzo

  15. Anoniem -
    91.177.75.xxx's avatar

    Misschien dat dit kan helpen?https://m.youtube.com/watch?v=DI0NVkVirKs

  16. Anoniem -
    54.174.207.xxx's avatar

    Ik heb het zelfde probleem