Forum

Topic: Controller heeft eigen willetje…

Anoniem's avatar

Hey iedereen!

Sinds kort heb ik een probleem met mijn Dual Shock 3 controller/PS3 wat ik nog nooit eerder ben tegengekomen. Het begon met het enorm traag reageren op input waardoor in onmogelijk fatsoenlijk kon richten. Soms draaide ik ook 360 graden, terwijl ik zeker zo lang mijn stick niet in die richting heb bewogen.

Nu dacht ik slim te zijn en heb gewoon mijn controller omgewisseld met een andere van mijn vriend en uiteindelijk zelfs een nieuwe, maar hiermee was het probleem niet opgelost. Op random momenten begint mijn controller ineens vaag te doen, maar na een tijdje lost het probleem zichzelf (voor een zekere tijd) op.

Nu denk ik dat mijn PS3 stuk is, aangezien het probleem zich met meerdere games en controllers voordoet. Kan het zo zijn dat mijn PS3 verdraait of slecht BT signaal ontvangt? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien of gehoord. Iemand ideeΓ«n wat het zou kunnen zijn, maar vooral: hoe het op te lossen is?

Bij voorbaat dank!

Kim

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

35 reacties

  1. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Er zit een reset button op je controller, misschien helpt het. Aangezien je al andere controllers hebt geprobeerd betwijfel ik of dit werkt.

  2. 261 XP
    kblade's avatar

    Je linker stick of rechter is te veel gebruikt waardoor de electronica raar doet. Dat had ik met mijn 1e controller ook het is gewoon afgesleten toch???

  3. 1374 XP
    rva_96's avatar

    En als je is gaat gamen met draad ? Heb je dan nog die vage dingen ?

  4. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Kan misschien wel de oplossing zijn.. Je hebt vast wel andere apparaten om je heen die je bluetooth signaal van je controller kunnen verstoren… Misschien is je smarthphone (als je die hebt) wel de boosdoener op dat moment πŸ˜†

  5. 195 XP
    ps3+psvita's avatar

    Hey iedereen!

    Sinds kort heb ik een probleem met mijn Dual Shock 3 controller/PS3 wat ik nog nooit eerder ben tegengekomen. Het begon met het enorm traag reageren op input waardoor in onmogelijk fatsoenlijk kon richten. Soms draaide ik ook 360 graden, terwijl ik zeker zo lang mijn stick niet in die richting heb bewogen.

    Nu dacht ik slim te zijn en heb gewoon mijn controller omgewisseld met een andere van mijn vriend en uiteindelijk zelfs een nieuwe, maar hiermee was het probleem niet opgelost. Op random momenten begint mijn controller ineens vaag te doen, maar na een tijdje lost het probleem zichzelf (voor een zekere tijd) op.

    Nu denk ik dat mijn PS3 stuk is, aangezien het probleem zich met meerdere games en controllers voordoet. Kan het zo zijn dat mijn PS3 verdraait of slecht BT signaal ontvangt? Ik heb het eerlijk gezegd nog nooit eerder gezien of gehoord. Iemand ideeΓ«n wat het zou kunnen zijn, maar vooral: hoe het op te lossen is?

    Bij voorbaat dank!

    Kim

    dat heb ik ook gehad je kunt er niks aan doen :s

    gewoon een nieuwe kopen dat deed ik ook

  6. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Kan misschien wel de oplossing zijn.. Je hebt vast wel andere apparaten om je heen die je bluetooth signaal van je controller kunnen verstoren… Misschien is je smarthphone (als je die hebt) wel de boosdoener op dat moment πŸ˜†

    Heb mijn BT uitstaan, kan het dan nog zo zijn? Het is idd wel een probleempje van de laatste tijd en heb net een nieuwe telefoon.

    @de rest – Nope, niet ingesleten bij de pookjes. Mijn andere controller gebruikt, zelfde probleem en zoals eerder gezegd heb ik hem zelfs bij ons in de winkel omgeruild voor een nieuwe. Ook deze had dezelfde avond nog exact dat probleem. πŸ™

  7. 2457 XP
    peyj's avatar

    Het kan er soms aan liggen als de analog stick net iets scheef staat als je ‘m aan doet. Dus een keer disconnecten en connecten kan helpen. Verder kan je proberen de stick voorzichtig omhoog te trekken en daarna weer in te drukken (je hoort dan ook dat die weer op zn plaats valt).

  8. 71 XP
    Rehabinum's avatar

    Heb je toevallig een keyboard met USB of BT verbonden aan je PS3?

  9. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    @peyj? ze zegtt dat ze een gloed nieuwe controller heeft geprobeerd. Dan kan je toch meteen de conclusie trekken dat het niet aan de controllers ligt? Wat je ook kan proberen is systeem te herstellen, niet formatteren maar herstellen (als dat kan)

    – PS3 uitzetten
    – PS3 aanzetten, aan en uitknop ingedrukt houden tot dat de ps3 vanzelf weer uitgaat
    – PS3 aanzetten, aan en uitknop ingedrukt houden tot dat je 2 piepjes heel snel achter elkaar hoor, dan aan en uit knop los laten.
    – Dan krijg je een keuze menu’tje moet je de controller via usb opnieuw aansluiten.
    – Dan weet ik het effe niet meer (ben op stage)

    Wat trouwens ook mogelijk is, een systeemupdate.

  10. 2457 XP
    peyj's avatar

    @peyj? ze zegtt dat ze een gloed nieuwe controller heeft geprobeerd. Dan kan je toch meteen de conclusie trekken dat het niet aan de controllers ligt? Wat je ook kan proberen is systeem te herstellen, niet formatteren maar herstellen (als dat kan)

    – PS3 uitzetten
    – PS3 aanzetten, aan en uitknop ingedrukt houden tot dat de ps3 vanzelf weer uitgaat
    – PS3 aanzetten, aan en uitknop ingedrukt houden tot dat je 2 piepjes heel snel achter elkaar hoor, dan aan en uit knop los laten.
    – Dan krijg je een keuze menu’tje moet je de controller via usb opnieuw aansluiten.
    – Dan weet ik het effe niet meer (ben op stage)

    Wat trouwens ook mogelijk is, een systeemupdate.

    Daarom kan je het toch nog altijd proberen?! Je kan er ook vanuit gaan dat als het probleem nog niet zolang speelt de nieuwste systeem versie er al op staat.

    Na wat gegoogle kon ik niet echt een oplossing vinden, behalve dat het er waarschijnlijk toch ergens in de buurt iets zit dat je BT stoort. Nu schijnt dat de oude PS3 (fat) hier gevoeliger voor is dan de Slim. Ik zou zeggen kijk even rond wat het kan storen: Router, telefoon, overige bluetooth apparatuur, alles wat iets uitzendt. Laatste wat ik kan bedenken is dat de ontvanger in je PS3 wellicht niet goed is.

    Om echt uit te sluiten dat het en je PS3 ligt en niet aan storing van iets kan je altijd nog even de PS3 van je vriend even lenen. Kijken of die hetzelfde heeft.

  11. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Maarik snap het niet echt, blijft die bij bedraad ook zo gek doen of juist met draad niet ?

  12. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Daarom kan je het toch nog altijd proberen?! Je kan er ook vanuit gaan dat als het probleem nog niet zolang speelt de nieuwste systeem versie er al op staat.

    Na wat gegoogle kon ik niet echt een oplossing vinden, behalve dat het er waarschijnlijk toch ergens in de buurt iets zit dat je BT stoort. Nu schijnt dat de oude PS3 (fat) hier gevoeliger voor is dan de Slim. Ik zou zeggen kijk even rond wat het kan storen: Router, telefoon, overige bluetooth apparatuur, alles wat iets uitzendt. Laatste wat ik kan bedenken is dat de ontvanger in je PS3 wellicht niet goed is.

    Om echt uit te sluiten dat het en je PS3 ligt en niet aan storing van iets kan je altijd nog even de PS3 van je vriend even lenen. Kijken of die hetzelfde heeft.

    Als ik een kapote muis heb bij mijn pc en ik vervang hem door een gloednieuwe muis aan te sluiten (net uit doos etc.) en die werkt ook niet, lijkt me dan sterk dat het alsnog aan de muis ligt. Of sensu moet toevallig een kapotte controller mee hebben genomen

  13. 257 XP
    iNSo's avatar

    Wat trouwens ook mogelijk is, een systeemupdate.

    Dat zou ik inderdaad proberen , ff je firmware opnieuw flashen.

  14. 2417 XP
    Sensu's avatar

    @Allen hierboven – Thanks voor jullie moeite! Vooral I_Eat_Noobsz die iets stap voor stap gaat uitleggen wat ik voor mijn werk bijna dagelijks doe. (Grapje schat :p)
    Nieuwste versie staat er al op, en het is ongebruikelijk dat ik idd 3 controllers heb die hetzelfde ondervinden. Heb zelf nog een fat en mijn vriend (slim) heeft er geen last van. Morgen dus eens proberen mijn telefoon e.d. uit te zetten. Ik houd jullie op de hoogte… Hopelijk is het niet mijn PS3. Die heeft de laatste tijd sowieso nogal wat kuren zoals geluid niet/vervormd of ineens héél luid doorsturen, dus dit kan wel eens een langzame en vrij pijnlijke dood voor mijn PS3 betekenen… System failure is imminent?

    Maarik snap het niet echt, blijft die bij bedraad ook zo gek doen of juist met draad niet ?

    Heb het bedraad geprobeerd, maar het gebeurt op random momenten dus ik kan niet uitsluiten of het dan wel gebeurt ja of nee. Vandaag gebeurde het helemaal niet namelijk…

    Heb je toevallig een keyboard met USB of BT verbonden aan je PS3?

    Nope. πŸ™

  15. 2457 XP
    peyj's avatar

    Dat probleem met het geluid had ik ook, raar genoeg alleen online met MW3. Dit lag achteraf aan mijn speakers/output van mn PS3 gezien ik met de headset dat probleem niet had.

    Maar even terug naar je controller. Op het PlayStation forum had iemand een soort gelijk probleem, daar bleek achteraf zijn Wii storing te veroorzaken. Dit kwam later weer terug en toen bleek toch dat er een goedkope bluetooth toetsenbord de storing gaf. Nadeel van bluetooth is dat het bereik per apparaat verschilt dus het is mogelijk dat iets dat verder weg staat alsnog de oorzaak is..
    linkje

    Na heel wat gegoogle weer kom ik niet iets tegen wat specifiek een oplossing is. Het is of iets dat stoort of een hardware fout in je PS3, niet dat veel hieraan hebt. Ik zou je toch nog willen aanraden een andere PS3 op dezelfde plek neer te zetten als je eigen staat en je controller daarop te proberen. Zou natuurlijk zonde zijn voor je geld als je een nieuwe koopt en het probleem blijft. Kon niet echt informatie vinden over PS3 fat en bluetooth problemen (hardware matig dan).

    Wellicht is het ook verstandig om de binnenkant van je PS3 even goed stofvrij te maken. Stof kan meer kwaad dan de meeste mensen denken.

  16. 2417 XP
    Sensu's avatar

    Dat probleem met het geluid had ik ook, raar genoeg alleen online met MW3. Dit lag achteraf aan mijn speakers/output van mn PS3 gezien ik met de headset dat probleem niet had.

    Maar even terug naar je controller. Op het PlayStation forum had iemand een soort gelijk probleem, daar bleek achteraf zijn Wii storing te veroorzaken. Dit kwam later weer terug en toen bleek toch dat er een goedkope bluetooth toetsenbord de storing gaf. Nadeel van bluetooth is dat het bereik per apparaat verschilt dus het is mogelijk dat iets dat verder weg staat alsnog de oorzaak is..
    linkje

    Na heel wat gegoogle weer kom ik niet iets tegen wat specifiek een oplossing is. Het is of iets dat stoort of een hardware fout in je PS3, niet dat veel hieraan hebt. Ik zou je toch nog willen aanraden een andere PS3 op dezelfde plek neer te zetten als je eigen staat en je controller daarop te proberen. Zou natuurlijk zonde zijn voor je geld als je een nieuwe koopt en het probleem blijft. Kon niet echt informatie vinden over PS3 fat en bluetooth problemen (hardware matig dan).

    Wellicht is het ook verstandig om de binnenkant van je PS3 even goed stofvrij te maken. Stof kan meer kwaad dan de meeste mensen denken.

    Ik had het helaas met mijn headset ook en het probleem deed zich idd vaker voor met MW3 (Het begon bij mij al back in the dayz met Final Fantasy XIII.) Wat de PS3 betreft, die is zo stofvrij als maar zijn kan. Doe hem bijna dagelijks af en stofzuig ‘m ook uit. Als ik hem niet gebruik doe ik de knop achter ook uit zodat hij ook de fan niet meer aan heeft.

    Toch wil ik je wel ff bedanken voor de moeite die je doet, je vindt al véél meer dan ik in een halve dag :S Zal de PS3 van mijn vriend eens uittesten op de plek waar de mijne staat, wellicht dat dat meer uitsluitsel geeft. Hoewel ik toch bang ben dat het mijn PS3 is.. Hoop iig dat hij het sneller dan later begeeft, dan kan ik mezelf nog trakteren op een witte of zilveren normale Slim πŸ˜‰

  17. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Hoop iig dat hij het sneller dan later begeeft, dan kan ik mezelf nog trakteren op een witte of zilveren normale Slim πŸ˜‰

    +1, ik zou voor witte gaan btw maar zilver is ook niet verkeerd ! Of hmm toch ook zilver haha zilver is best mooitrouwens.

  18. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Je linker stick of rechter is te veel gebruikt waardoor de electronica raar doet. Dat had ik met mijn 1e controller ook het is gewoon afgesleten toch???

    Zal best kunnen…had ik ook met mijn 1ste ps3 controller (dan staat de stick ook iets scheef) en dan blijft de ingame camera ook de hele tijd langzaam draaien. Had dit 1 jaar geleden ook met een dure Razer controller (na een paar keer te hebben gebruikt).

  19. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Of gewoon simpel weg, alles backuppen als dat kan en ouderwets factory settings:)

  20. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik had het helaas met mijn headset ook en het probleem deed zich idd vaker voor met MW3 (Het begon bij mij al back in the dayz met Final Fantasy XIII.) Wat de PS3 betreft, die is zo stofvrij als maar zijn kan. Doe hem bijna dagelijks af en stofzuig ‘m ook uit. Als ik hem niet gebruik doe ik de knop achter ook uit zodat hij ook de fan niet meer aan heeft.

    Toch wil ik je wel ff bedanken voor de moeite die je doet, je vindt al véél meer dan ik in een halve dag :S Zal de PS3 van mijn vriend eens uittesten op de plek waar de mijne staat, wellicht dat dat meer uitsluitsel geeft. Hoewel ik toch bang ben dat het mijn PS3 is.. Hoop iig dat hij het sneller dan later begeeft, dan kan ik mezelf nog trakteren op een witte of zilveren normale Slim πŸ˜‰

    Graag gedaan! Jammer dat het niet veel heeft geholpen. Mocht je er toch voor kiezen een nieuwe te kopen dan zou ik voor de witte gaan.

  21. 559 XP
    Dutch-StYloZz's avatar

    Ik heb ook nog die allereerste PS3, met die extra USB poorten enzo πŸ˜› maarja nog nergens last van,, alleen af en toe dat hij die disc er niet uit wil werpen,, maar zal er denk ik binnenkort toch aan moeten geloven om even een nieuwe PS3 aan te gaan schaffen πŸ˜› Aangezien die oude FAT op moment bij verzamelaars best nog wat kan opleveren voor mij πŸ™‚

  22. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Ik heb ook nog die allereerste PS3, met die extra USB poorten enzo πŸ˜› maarja nog nergens last van,, alleen af en toe dat hij die disc er niet uit wil werpen,, maar zal er denk ik binnenkort toch aan moeten geloven om even een nieuwe PS3 aan te gaan schaffen πŸ˜› Aangezien die oude FAT op moment bij verzamelaars best nog wat kan opleveren voor mij πŸ™‚

    LOL wat heeft je comment te maken met dit huidige topic xD
    Je bumpt het gewoon weer omhoog haha let er wel even op…

  23. 559 XP
    Dutch-StYloZz's avatar

    LOL wat heeft je comment te maken met dit huidige topic xD
    Je bumpt het gewoon weer omhoog haha let er wel even op…

    Sorry :):)

    Heb ook wel eens vaker dat mijn controller bij diverse CoD’s blijft spacen met een wapenclass kiezen, dan gaat hij namelijk automatisch na beneden terwijl je dat knuppeltje niet aanraakt πŸ˜›

  24. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Is het trouwens al opgelost? πŸ˜›

  25. Anoniem -
    2001:1c04:1b00:3400:0d06:5c42:a20d:b.xxx's avatar

    jongens ik heb mijn controller gewaasen hoe kan ik hem weer mak3n

  26. Anoniem -
    89.99.122..xxx's avatar

    Ik heb problemen met PlayStation heb geen controler aan en.beweeg van zelf ik zet controller aan heb probleem met headset

  27. Anoniem -
    5.104.125..xxx's avatar

    Heb hetzelfde probleem gehad. Had op smartwatch en telefoon Bluetooth aanstaan en die verstoorden het signaal van de controllers.

  28. Anoniem -
    109.128.123..xxx's avatar

    @xDutchSoldier: waar zit dat dan?

  29. Anoniem -
  30. Anoniem -
    89.200.42..xxx's avatar

    ik heb dus het zelfde probleem. en ik heb ok de oplossing aos je namelijk met draad speelt nergens last van dus is de verbinding zet bluetooth van je telefoon uit en geef hem daarna een een zwipper door de kamer heen en het probleem is opgelost !!

  31. Anoniem -
    77.161.160..xxx's avatar

    Weet ik niet

  32. Anoniem -
    62.45.192.xxx's avatar

    Hallo ik heb dat ook maar dan met de ps4 controller ik ben tot de conclusie gekomen dat de joystick scheefstaat en dat je er niks aan kan doen

  33. Anoniem -
    Anoniem-6108's avatar

    ik heb dit probleem sinds kort ook mijn controller draait ineens automatish een richting op zoals dik naar boven gaan dit is niet leuk want stel je voor je bent midden in een gevecht en dan verlies je het omdat je controller ergens anders wult richten voor mij is dit nog niet gebeurt zelfs een keer dat hij draaide en daardoor had ik iemand optijd gezien maar toch dat kan verkeerd aflopen en het is raar ik heb helaas geen oplossing ik wauw het gwn mijn verhaal delen.

  34. 375 XP
    Gerard_Ingrid's avatar

    @Anoniem-6108: Sorry, maar dit is niet te lezen….

  35. Anoniem -
    Anoniem-790's avatar

    @Anoniem-6108:
    Een draadloze PS2 controller (voor nog geen 2 tientjes) heeft mij geholpen! Sindsdien geen problemen meer