Forum

Topic: PS3 met YLOD, save files kwijt ?

Anoniem's avatar

Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik heb een PS3 Phat uit 2008 die vandaag de geest heeft gegeven. Inderdaad, na 4 leuke jaren had hij zin om YLOD te krijgen. Door de Fan-test methode toe te passen heb ik gelukkig m’n disc nog uit de PS3 kunnen halen.
Ik wist uiteraard niet dat ik vandaag YLOD ging krijgen, dus een back-up heb ik niet.

Gezien reparaties de YLOD in te toekomst niet meer kan voorkomen, en ik niet weet waar het probleem juist ligt, zou ik me dus een PS3 Slim of Super Slim kopen vandaag.

Nu is m’n vraag; de originele PS3 Phat die ik had was de 40GB versie. Die HDD heb ik vervangen met een 320GB HDD van Western Digital. Past die HDD in de Slim (en/of Super Slim), en behoud ik zo mijn game data, en belangrijker: mijn save files ? Of staan die dingen op het flash geheugen, en ben ik die kwijt ?

Bestaat er dan een andere manier om je save files te behouden als je een YLOD hebt. Als Sony het YLOD-probleem herkent, moeten ze in mijn ogen maar een manier hebben om die bestanden te kunnen behouden.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

15 reacties

  1. 589 XP
    xDutchSoldier's avatar

    Lijkt mij wel, succes!

  2. 8831 XP
    7th-son's avatar

    zodra je je HDD van je oude PS3 in je nieuwe PS3 stopt, formateerd hij die
    je savegames kun je dan dus NIET meer recoveren, en die staan dus allemaal op je HDD

    de enige manier om je savegames te redden, is hopen dat je die oude ps3 ooit nog normaal aan kunt zetten, en dan je savegames kopieren op een Flashdrive/telefoon/externe hdd
    er zit hier alleen 1 nadeel aan, je kunt niet van alle games de savegames kopieren, sommige zijn beveiligt!!

    nog iets anders, heeft niet met savegames te maken, maar wel handig om te weten:
    ook zit je nog met je account die je op je oude ps3 moet deactiveren, dat kan alleen via de oude ps3 zelf (dan kan het altijd)
    of via de website van playstation network (dan kan het 1x per half jaar)

  3. 1064 XP
    jonas46's avatar

    kan je je hdd van je oude ps3 niet in een case stoppen om er een externe schijf van te maken, zoals deze. deze kan je hierna gebruiken als externe schijf en aansluiten op je pc.zo een case heb je al voor 30 euro. zo kan je al je bestanden kopiëren op een usb stick, en later gebruiken op je nieuwe ps3.

  4. 261 XP
    kblade's avatar

    The same happened with my ps3
    Ook alle Save files kwijt!
    Had ik maar ps+ toen…

  5. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    [OTE=7th-son;205952]nog iets anders, heeft niet met savegames te maken, maar wel handig om te weten:
    ook zit je nog met je account die je op je oude ps3 moet deactiveren, dat kan alleen via de oude ps3 zelf (dan kan het altijd)
    of via de website van playstation network (dan kan het 1x per half jaar)[/quote]

    Deactiviteiten via de website van sony: deze vraag wilde ik hier eigenlijk nog op het form posten. Ik heb geprobeerd om mijn 60gb fat daar af te melden (die ging dood nadat ik een backup maakte van mijn save’s ?), maar om een of andere reden zie ik daar niet meer de optie ‘mijn geregisseerde apparaten’ ik kan dus niet meer mijn fat60gb afmelden.

  6. 3 XP
    Elektronized's avatar

    Hmm.. Heb maar de PS3 Super Slim gekocht van 500GB.. Hopen dat ik ooit iemand vind (of zelf de moed vind) om hem tijdelijk terug aan de praat te krijgen voor een back-up te maken.

    Op zo’n momenten mis je PS+, dat klopt.. 😀

    Met dat activeren/deactiveren, daar zie ik het nut niet van in eerlijk gezegd, ik kan gewoon gamen als die gedeactiveerd is, en vise versa..

  7. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    [quote]Hmm.. Heb maar de PS3 Super Slim gekocht van 500GB.. Hopen dat ik ooit iemand vind (of zelf de moed vind) om hem tijdelijk terug aan de praat te krijgen voor een back-up te maken.

    Op zo’n momenten mis je PS+, dat klopt.. 😀

    Met dat activeren/deactiveren, daar zie ik het nut niet van in eerlijk gezegd, ik kan gewoon gamen die gedeactiveerd is, en vise versa..[/QUO]

    Ik ben op dit moment bezig met de gpu en cpu van mijn ps3 60 gb hopelijk lukt het. Ik raad wel mensen aan met een oude ps3-60gb enz ‘de termal-pasta eens te vervangen’. Ik heb zonet dat met een haardrooger geprobeerd 🙂 maar heb in die techniek geen vertrouwen…dus probeer ik het nu met een soldeerbout met een zelf gemaakt schoentje eraan (meer de manier om er een nieuwe gpu, cpu er op te zetten).

  8. 449 XP
    HellFalcoN-'s avatar

    ik had ook ylod en een nieuwe ps3 gekocht. baalde toen dat ik mn savegames ed kwijt was dus toen zon soortopgefokte fohn bij de bouwmarkt gekocht en met wat nieuwe CPUpasta(of hoe dat ook al weer heet) mijn PS3 gerepareerd en toen via ik internetkabels de 2 PS3 aan elkaar gekoppelt en alles van de 1ste ps3 naar 2e ps3 gekopieert en wat niet te kopieren viel knipte/plakte ie als het ware.

  9. 8831 XP
    7th-son's avatar

    kan je je hdd van je oude ps3 niet in een case stoppen om er een externe schijf van te maken, zoals deze. deze kan je hierna gebruiken als externe schijf en aansluiten op je pc.zo een case heb je al voor 30 euro. zo kan je al je bestanden kopiëren op een usb stick, en later gebruiken op je nieuwe ps3.

    in een case stoppen kan wel, maar dan word de hdd niet herkend, zonder deze te formateren
    dit is ook uiteraard een beveiliging
    zowel op de ps3 als op de pc werkt dit niet!

    Deactiviteiten via de website van sony: deze vraag wilde ik hier eigenlijk nog op het form posten. Ik heb geprobeerd om mijn 60gb fat daar af te melden (die ging dood nadat ik een backup maakte van mijn save’s ?), maar om een of andere reden zie ik daar niet meer de optie ‘mijn geregisseerde apparaten’ ik kan dus niet meer mijn fat60gb afmelden.

    https://account.sonyentertainmentnetwork.com/login.action?service-entity=psn
    ga naar deze site en meld je aan met je PSN gegevens
    druk boven in op ACCOUNT
    dan links op MEDIA en APPARATEN
    Druk dan op GAME
    daar kun je ALLE systemen deactiveren die op je account staan geactiveerd
    om ze weer te activeren, doe je via de PS3 zelf (je weet wel hoe dat moet?)
    Heb je dat gedaan, zou je opnieuw kunnen inloggen op dezelfde website, en dan je PS3 systeem een naam geven, zodat je weet welke PS3 er op geregistreerd staat

  10. 1064 XP
    jonas46's avatar

    in een case stoppen kan wel, maar dan word de hdd niet herkend, zonder deze te formateren
    dit is ook uiteraard een beveiliging
    zowel op de ps3 als op de pc werkt dit niet!

    https://account.sonyentertainmentnetwork.com/login.action?service-entity=psn
    ga naar deze site en meld je aan met je PSN gegevens
    druk boven in op ACCOUNT
    dan links op MEDIA en APPARATEN
    Druk dan op GAME
    daar kun je ALLE systemen deactiveren die op je account staan geactiveerd
    om ze weer te activeren, doe je via de PS3 zelf (je weet wel hoe dat moet?)
    Heb je dat gedaan, zou je opnieuw kunnen inloggen op dezelfde website, en dan je PS3 systeem een naam geven, zodat je weet welke PS3 er op geregistreerd staat

    Probeer eens met dit.
    Dit programma kan de hdd van de ps3 lezen op een pc.

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Toen ik keek kon ik daar niet komen ?….heb me rot lopen zoeken. Ook raar ‘ik zie er maar 1 ps3 staan’ en dat terwijl ik ze beiden toen heb aangemeld.

    in een case stoppen kan wel, maar dan word de hdd niet herkend, zonder deze te formateren
    dit is ook uiteraard een beveiliging
    zowel op de ps3 als op de pc werkt dit niet!

    https://account.sonyentertainmentnetwork.com/login.action?service-entity=psn
    ga naar deze site en meld je aan met je PSN gegevens
    druk boven in op ACCOUNT
    dan links op MEDIA en APPARATEN
    Druk dan op GAME
    daar kun je ALLE systemen deactiveren die op je account staan geactiveerd
    om ze weer te activeren, doe je via de PS3 zelf (je weet wel hoe dat moet?)
    Heb je dat gedaan, zou je opnieuw kunnen inloggen op dezelfde website, en dan je PS3 systeem een naam geven, zodat je weet welke PS3 er op geregistreerd staat

  12. 966 XP
    Timutz's avatar

    Ik heb het ook gehad en heb mijn ps3 toen laten maken voor 50,- vervolgens had ik al mijn savefiles nog gewoon

  13. 173 XP
    FouadtjuhMaster's avatar

    alles staat nog op je PS3, ik heb 2 keer YLOD gehad, en gewoon alle savedata’s, demo’s enzo erop.

  14. Anoniem -
    40.77.167.xxx's avatar

    Ik heb een PS3 waarbij Minecraft maar met een controller werkt ook al heb ik vandaag nog een nieuwe gekocht maar ik weet niet of ik bij een nieuwe CD de bestanden kwijt ben

  15. 7 XP
    romanze7's avatar

    Bestaat er dan een andere manier om je save files te behouden als je een YLOD hebt. Als Sony het YLOD-probleem herkent, moeten ze in mijn ogen maar een manier hebben om die bestanden te kunnen behouden.
    maxbet