Forum

Topic: Hackintosh mac os op (windows) pc

Anoniem's avatar

Beste,

Ik ben al een tijdje bezig in het gebied van apple, ik ben zelf er zo aan verslaafd dat ik wellicht een overweging maakt om een macbook te kopen. Nou voordat ik dat wil doen wil ik graag wat meer inkomen in het mac os, aangezien ik altijd jarenlang met windows hebt gewerkt. Dus voordat ik een dure aanschaf wil gaan doen wil ik het toch echt even testen. Nou is het mogelijk doormiddel van hackintosh mac os te draaien op een windows pc. Ik heb momenteel al de iboot en mac os cd zelf, alleen kwam ik op een probleem.

Wanneer ik m’n pc boot en start vanaf cd, kom ik in het scherm met ronde iconen om mac os, windows etc te selecteren. Wanneer ik mac os aanklikt, word de cd geladen. Echter zie ik nog het witte ( apple logo ) scherm maar dan schakelt mijn computer zich opnieuw op. Constant hetzelfde ;(

Ik hoop dat er hier wat mensen zijn die het weten/snappen waar ik het over hebt, het gaat btw over mac os X lion.

Alvast bedankt !

Met vriendelijke groeten,
Rowin

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

17 reacties

  1. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Hackintosh is zwaar illegaal, ik weet dus niet zeker of we je hierbij mogen helpen.

    Het is niet dat ik je een MacBook afraad, doe ik niet, want dat zijn echt de beste Laptops op Aarde, maar zelf vind ik Mac OS X niet meer zo goed werken als vroeger.
    Vroeger was het bij mij heel geliefd, omdat het prachtige uiterlijk combineerde met vrijheid in programmeertalen, zonder dat je het OS kapot kan krijgen.
    Maar nu is het tweede helaas steeds meer aan het wegvallen, en wordt je als ontwikkelaar gedwongen om Objective-C te gebruiken.
    Bovendien is er geen DVD Drive meer.

    Ik typ op dit moment vanaf een MacBook Pro, wat op Ubuntu Linux draait, wat weer meer vrijheid in programmeertalen geeft, en een lekker werkend, mooi uiterlijk.
    Alleen krijg ik Ubuntu veel sneller kapot dan Mac OS X.
    Ook handig om te weten, je kunt elke Windows versie vanaf XP op een MacBook draaien, houd dan wel weer rekening mee, dat Windows op een Mac net een tafel met 3 poten is, in plaats van 4.

  2. 202 XP
    askanan's avatar

    ik combineer al jaren een desktop windows/linux pc en een macbook pro laptop, als je echt OS X wil gebruike kan ik je enkel maar aanraden van effectief een mac te kopen want een gekraakte pc versie zal nooit zo vlot draaien als op een echt mac.

    het OS zelf is heel gemakkelijk te gebruike en je zal weinig tijd nodig hebbe om je weg te vinden, persoonlijk vind ik het een pak gebruiksvriendelijker dan windows, het is wel compleet anders dan de OS die je hebt op de ipad/phone/touch wat eigenlijk maar normaal is . Iets wat windows dacht beter te doen dan apple met hun W8 >.>

  3. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Hackintosh is legaal 😉 Aangezien je gewoon de mac os betaald via apple krijgt, en dus niet download. Als het goed is, en zo had ik het ook gelezen op andere site’s anders had ik dit topic niet geopend. Zo niet hoor ik dan anders graag en dan mijn excuses.

    Ik heb momenteel al een iphone, ipod en ipad. En vandaar ik ook erg zit te twijfelen over een macbook. Helaas is een macbook een heel stukje duurder dan de apparaten die ik al in bezit hebt. Nou moet ik ( ja moet ) windows kunnen draaien, het is voor mijn school aangezien windows een verplicht gedeelte is. Nou kan dat via bootcamp als ik het goed hebt, maar omdat het zoveel geld is wil ik echt een juiste keuze maken en dus niet na 2 weken het OS doorhebben en de leukig heid er dus eigenlijk af is.

    Ik snap dat mac os op een windows pc NOOIT zo lekker/vlot zal draaien op een orginele apple computer, maar dat verwacht ik er ook niet van en zal het daarvoor ook niet gaan gebruiken. Dit is echt alleen maar voor het uitproberen op langere termijn, met in m’n achterhoofd dat het wat beter zal werken op een orginele apple computer. Wanneer ik de keuze gemaakt hebt, ben ik er ook van overtuigd dat het mac os niet lang op m’n windows pc zal laten staan, maar het is gewoon de drempel waar ik over heen moet om het allemaal zeker te weten aangezien het heel wat geld is om een verkeerde keuze te maken.

  4. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Het kan niet specifiek op elke windows computer. Heeft te maken met de grafische kaart die je computer heeft en is niet altijd compatible.
    Gewoon vmware of iets dergelijks gebruiken als je het wilt testen. Heb zelf een macbook pro sinds een maandje geleden gekocht. Hele investering maar je zal er zeker blij mee zijn! Tevens kan je inderdaad bootcamp gebruiken maar ik zelf gebruik Parallels desktop for mac met windows 7, 8 & Ubuntu.

    http://www.youtube.com/watch?v=q-6DmLEObMA&feature=player_embedded

    Binnen 2 weken zal je echt het OS niet doorhebben maar waarom wil je eigenlijk een Mac?
    Als je het alleen doet om het systeem te verkennen zou ik gewoon een virtual machine gebruiken…

  5. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Het OS heb je juist snel door.
    Zoals ik zei, je kunt Windows via BootCamp draaien, maar Apple geeft er geen flikker om, en zal die niet net zo bugvrij draaien, als op een Windows PC.
    Windows is bij ons ook verplicht, vooral vanwege Direct X, Visual Studio, etc., en ik heb iemand in mijn klas met een MacBook Pro, die steeds Windows draait.
    Maar nogmaals, Windows draaien op een MacBook is net zo stabiel als een tafel met 3 poten, in plaats van 4.

  6. 253 XP
    lauwie's avatar

    Een hele tijd terug wou ik ook een hackintosh maar kwam er al snel achter dat dat niet op mijn pc kon. Als je zelf een pc bouwt kun je er rekening mee houden (vooral het moederbord!). Als je een kant en klare pc koopt word het hem waarschijnlijk niet. Ik raad je deze site’s aan:
    http://www.kakewalk.se/
    http://tonymacx86.blogspot.nl/2011/10/unibeast-install-mac-os-x-lion-using.html
    http://www.macbreaker.com/2012/04/4-cheap-hackintosh-builds-worth-your.html
    http://www.customac.nl/contents/nl/d2.html

    Veel succes in ieder geval

  7. Redacteur - 74 XP
    UltraDogg's avatar

    Als je me kunt vertellen welke hardware je precies hebt dan kan ik je zo vertellen of een hackintosh mogelijk is en hoe je dit het beste kunt doen. Heb zelf ook een Hackintosh en heb er vrij veel ervaring mee ;).

  8. 1374 XP
    rva_96's avatar

    De grootste reden waarom ik een mac zou willen, is dat ik van het probleem volle windows af wil. Ik heb iedere dag wel problemen, m’n computer is nog niet opgestart en ik krijg al pop ups dat volledige stations niet werken etc. Ik ben het gewoon een beetje beu aan ’t worden. Vandaag ook, ik start mn laptop, ik log in op skype en niets aan de hand. Maar ik start internet op en poef internet knalt eruit. Alles geprobeerd maar geen ene beweging/voortgang te zien.

    Ten 2de zou een mac vooral uitkomen, omdat ik ook in het bezit bent van een ipad, iphone en ipod. En hopelijk ooit ook nog is een apple tv.

    En ten 3de, ik ben gewoon heel benieuwd naar zowel de macbook zelf ( kwa design, want dat is stukke mooier dan de andere laptops ) maar ook naar het OS zelf. Ook vanwege de synchronisatie van andere apple producten, en het hoge contrast scherm.

    @UltraDogg Als je zou willen helpen heel graag 😀 Het is i3 530, 6 gb ram, 1 tb hdd, nvidea geforce gt320

  9. Redacteur - 74 XP
    UltraDogg's avatar

    De grootste reden waarom ik een mac zou willen, is dat ik van het probleem volle windows af wil. Ik heb iedere dag wel problemen, m’n computer is nog niet opgestart en ik krijg al pop ups dat volledige stations niet werken etc. Ik ben het gewoon een beetje beu aan ’t worden. Vandaag ook, ik start mn laptop, ik log in op skype en niets aan de hand. Maar ik start internet op en poef internet knalt eruit. Alles geprobeerd maar geen ene beweging/voortgang te zien.

    Ten 2de zou een mac vooral uitkomen, omdat ik ook in het bezit bent van een ipad, iphone en ipod. En hopelijk ooit ook nog is een apple tv.

    En ten 3de, ik ben gewoon heel benieuwd naar zowel de macbook zelf ( kwa design, want dat is stukke mooier dan de andere laptops ) maar ook naar het OS zelf. Ook vanwege de synchronisatie van andere apple producten, en het hoge contrast scherm.

    @UltraDogg Als je zou willen helpen heel graag 😀 Het is i3 530, 6 gb ram, 1 tb hdd, nvidea geforce gt320

    Sure, stuur me anders even een PM met je MSN-adres of Skype oid, dat praat wat makkelijker.

  10. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Als je zoveel problemen hebt met je PC, is je hardware hoogstwaarschijnlijk niet in orde.
    Windows heeft ook het probleem, dat het zichzelf steeds verder vol maakt, en dus steeds trager werkt.
    Op een Mac gebeurt dit in veel mindere maten.
    Wanneer ik op Windows na een half jaar heel traag ervaar, zie ik hetzelfde op mijn Mac, na 2 jaar.
    Linux heeft dit probleem helemaal niet, vandaar ook dat ik vooral Linux op mijn Macs draai.

  11. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Heel eerlijk gezegd is het slomer worden bij windows pc mij nog niet eens zo erg is opgevallen, maar dat komt misschien dat ik er dagelijks mee werkt en het langzamerhand met kleine stapjes achteruit gaat. Ik heb bytheway ook even geprobeerd op mn laptop maar precies hetzelfde verhaal. Je ziet het apple (witte) scherm en poof hij is uit en restart zich 🙁 ik begin er steeds minder zin in te krijgen, kom nauwelijks een stapje verder haha.

  12. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Sure, stuur me anders even een PM met je MSN-adres of Skype oid, dat praat wat makkelijker.

    Thanks 4 je hulp alvast, ik heb je pm gestuurd met mn skype naam. Ik zit nog steeds vast dat m’n computer zichzelf reboot na het opstarten van mac os. Dus wanneer dit scherm te voor schijn komt, schakelt de pc zichzelf uit : http://www.thinkbeats.com/wp-content/uploads/2011/03/mac-boot-splash-1-4-11.png

  13. 1374 XP
    rva_96's avatar

    Het probleem is helaas nog steeds niet opgelost 🙁 Het heeft niet met de hardware te maken, die wordt ondersteund. Ik heb hetzelfde geprobeerd op m’n laptop maar jammer genoeg hetzelfde effect. Heeft het dat misschien te maken met de iso van OS X lion ?

  14. 644 XP
    YamiHoshi.nl's avatar

    Zou ik ook niet zeggen, ooit Hackintosh voor de grap op een Fujitsu-Siemens geïnstalleerd, en ging niet verder dan het EFI scherm.
    Dezelfde ISO op een HP geprobeerd, en alles lukte in 1 keer.

  15. 2 XP
    ibovangeffen's avatar

    Ik weet niet of het nu nogsteeds een probleem is voor je maar wat je nodig hebt is een usb van 8 GB of groter, vervolgens moet je of via mavericks of gelijk yosemite erop zetten. Via mavericks zou ik doen door de niresh-mavericks.dmg te downloaden ( http://ibovangeffen.github.io/files/niresh-mavericks.torrent ) en vervolgens met win32diskimager ( http://sourceforge.net/projects/win32diskimager/ ) een bootable usb te maken. Ik weet niet welke boot flags je nodig hebt, moet je even googlen, dat verschilt per set-up, ook verschilt het systeem per pc, ik heb er zelf een iMac 13,2 van gemaakt. Vervolgens moet je je systeeem opnieuw opstarten met de usb, selecteer dan de drive waar osx op staat in de usb en boot die, maak dan met de clover efi bootloader de volgende installatie op je harde schijf (https://drive.google.com/file/d/0B3dzbjxlziYBX25OREhMX1NUaFE/view) als dat gedaan is kun je in osx met disk manager de usb formatten in hfs+, dan de yosemite install app downloaden en als laatste yosemite op de usb ‘branden’ met unibeast. Nadat de installatie is voltooid heb je als het goed is osx yosemite. Naar serials moet je zelf even googlen, dan moet je googlen op je type apple ( ik had dus iMac 13,2) en dan met de clover configurator het serial inserten. Dit doe je door de efi partitie te mounten en dan config.plist te openen.

  16. 2 XP
    ibovangeffen's avatar

    Ik weet niet of het nu nogsteeds een probleem is voor je maar wat je nodig hebt is een usb van 8 GB of groter, vervolgens moet je of via mavericks of gelijk yosemite erop zetten. Via mavericks zou ik doen door de niresh-mavericks.dmg te downloaden ( http://ibovangeffen.github.io/files/niresh-mavericks.torrent ) en vervolgens met win32diskimager ( http://sourceforge.net/projects/win32diskimager/ ) een bootable usb te maken. Ik weet niet welke boot flags je nodig hebt, moet je even googlen, dat verschilt per set-up, ook verschilt het systeem per pc, ik heb er zelf een iMac 13,2 van gemaakt. Vervolgens moet je je systeeem opnieuw opstarten met de usb, selecteer dan de drive waar osx op staat in de usb en boot die, maak dan met de clover efi bootloader de volgende installatie op je harde schijf (https://drive.google.com/file/d/0B3dzbjxlziYBX25OREhMX1NUaFE/view) als dat gedaan is kun je in osx met disk manager de usb formatten in hfs+, dan de yosemite install app downloaden en als laatste yosemite op de usb ‘branden’ met unibeast. Nadat de installatie is voltooid heb je als het goed is osx yosemite. Naar serials moet je zelf even googlen, dan moet je googlen op je type apple ( ik had dus iMac 13,2) en dan met de clover configurator het serial inserten. Dit doe je door de efi partitie te mounten en dan config.plist te openen.

    Ik lees nu net dat je computer zichzelf uitschakeld op het moment dat ie boot, probeer een de bootflag -v te gebruiken, dan gaat ie in verbose mode en laat ie alles zien wat ie doet. Als dat niet helpt probeer de -x bootflag, die boot je systeem in veilige modus, en daarna kun je ook nog een combinatie proberen van beide, anders is de single user mode nog een optie, de bootflag -s heb je hierbij nodig. Vervolgens krijg je een terminal, en daar moet je het volgende intypen: mount -uw / en als dat klaar is fsck -fy intypen, dan controleert de schijf op bootfouten. Meestal is het probleem al weg nadat je met de bootflag -x boot.

  17. Anoniem -
    84.80.146..xxx's avatar

    Werkt het ook voor Hackintosh?