Forum

Topic: Linx op PS3 Slim

Anoniem's avatar

Bij voorbaat excuses als dit tegen de regels is.

Ik wil graag een “media speler” bij de TV. Deze moet hoofdzakelijk films afspelen en deze kunnen downloaden. Een blue ray speler hierbij in is ook een leuke plus. Voor minder als 200 euro kan ik geen ander apparaat die dat zou kunnen. Ik hoef er niet op te kunnen gamen.

Nu heb ik natuurlijk zelf gezocht en ik kom her en der wel blogs tegen hoe het moet. Maar ik weet niet of die nog uptodate zijn en werken.

Dus de vraag.
Is het nog mogelijk om op een (nieuwe)ps3 slim linux te installeren?
Zoja, kan iemand me in de richting wijzen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 8864 XP
    7th-son's avatar

    het is niet meer mogelijk om linux op een ps3 te installeren

  2. 62 XP
    Gmike's avatar

    Heb je al eens gedacht aan een Raspberry Pi? Ik heb er zelf ook eentje, kan je gemakkelijk een mediaserver van maken, en je kan er gewoon een harde schijf op aansluiten.
    Draait gewoon gemakkelijk op debian.

    http://www.raspberrypi.org/

    Kost ook bijna niets!

  3. 3 XP
    janw's avatar

    Heb je al eens gedacht aan een Raspberry Pi? Ik heb er zelf ook eentje, kan je gemakkelijk een mediaserver van maken, en je kan er gewoon een harde schijf op aansluiten.
    Draait gewoon gemakkelijk op debian.

    http://www.raspberrypi.org/

    Kost ook bijna niets!

    Ik heb me verdiept in de Raspberry Pi.
    Enige vraag die ik nog heb: hoe snel/traag gaat inernetten/ browsen.

    Ik zag dat hij prima full HD films afspeelt.
    Is dat ook jouw ervaring? Of zijn er codex/file format geintjes
    Daarnaast een beetje torrents downloaden/seeden lijkt me geen probleem.

  4. 62 XP
    Gmike's avatar

    Voor de prijs die je ervoor betaalt moet je natuurlijk niet verwachten dat je gaat internetten aan de snelheid van een gigantische desktop, maar het gaat toch wel aardig.

    Tot op heden heb ik geen last gehad van codex/file format problemen.
    Je kan er in ieder geval gewoon RaspBMC op gooien, en zo heb je meteen een mediaserver met een leuke en mooie interface.
    Wat je ook kan doen is er inderdaad een torrent server van maken.
    Met zo’n ding zijn de mogelijkheden best eindeloos!

  5. 3 XP
    janw's avatar

    Voor de prijs die je ervoor betaalt moet je natuurlijk niet verwachten dat je gaat internetten aan de snelheid van een gigantische desktop, maar het gaat toch wel aardig.

    Natuurlijk hou ik er rekening mee voor dat geld, “wel aardig” klinkt mij als genoeg

    Tot op heden heb ik geen last gehad van codex/file format problemen.
    Je kan er in ieder geval gewoon RaspBMC op gooien, en zo heb je meteen een mediaserver met een leuke en mooie interface.
    Wat je ook kan doen is er inderdaad een torrent server van maken.
    Met zo’n ding zijn de mogelijkheden best eindeloos!

    Ik weet nog niet welke OS versie ik ga gebruiken, maar dat uitzoeken ben ik nerd genoeg voor 😉

    Bedankt voor je reactie.
    Case Closed

  6. 62 XP
    Gmike's avatar

    Ik zou nog wat onderzoek doen via youtube, dan zie je de snelheid van het internetten een beetje. 😀

    Maar de snelheid van het ding hangt vooral af van de snelheid van de SD kaart die je erin stopt.

    Hopelijk heb je er wat aan!