Forum

Topic: Waarom is The Last of Us niet nederlands gesproken?

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik was benieuwd waarom last of us niet nl gesproken is bij bijna alle exclusieve zijn de nl gesproken zoals uncharted enz. voor mij is het geen probleem kan goed engels maar voor mensen die niet goed engels kunnen is het wel leuker dat het nl gesproken is.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 636 XP
    klapper's avatar

    Hij is voor 18 jaar en ouder, en vrijwel iedereen die 18 jaar of ouder is kan engels spreken.
    En voor die paar die geen engels kunnen gaan ze het echt niet inspreken.
    Heb er zelf btw een enorme hekel aan als alles word ingesproken in games of films :p

  2. 168 XP
    MrSvenGame's avatar

    Gelukkig, ik haat het als games in het Nederlands gesproken worden (behalve bij games al lbp) en vaak moet je ook nog je hele ps3 in het engels zetten om de taal te wijzigen.

  3. 52 XP
    KiLLeR93ModE's avatar

    Maar waarom uncharted god of war allemaal nl

  4. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Nederlands gesproken games en films zijn vaak echt raar. 😛 Er zijn maar een paar games en films die NL gesproken zijn en leuk zijn.

    Nederland is maar een klein landje dus het is ook begrijpelijk dat alle games en films niet Nederlands ingesproken worden (gelukkig). Maar in NL spreekt toch zowat iedereen Engels, en dat word in de toekomstige jaren alleen maar beter omdat je nu op de basisschool in groep 3 ofzo al begint met Engels. 🙂

  5. 865 XP
    Sir. Nigell's avatar

    NL moet je niet willen in een game, dat past er niet bij ofzo iets, weet niet waarom, maar klinkt nergens naar. Al zou het prima zijn als je de taal zelf kan kiezen bij de instellingen, maar zou ook wel wat teveel werk zijn voor ontwikkelaars.

  6. 1992 XP
    elazzja's avatar

    Denk niet dat dat nog in het budget zat en of het eigenlijk ook wel nodig was. Een 18+ game zegt daarin niet zo veel want ik heb Resistance 2 helemaal in het Nederlands gespeeld, ook 18+. Ik vond het raar maar nadien vond ik het heel normaal. Deel 3 wel gewoon in het Engels gespeeld en dat was veel beter. Killzone heeft ook geen NL voice-overs denk ik en dat spel is in Amsterdam gemaakt.

  7. 904 XP
    CrazyFunkyStyle's avatar

    Zit toch ondertiteling bij?! En tegenwoordig de jongere kinderen kunnen al beter Engels door games, tv, school etc..

  8. 530 XP
    Wintermute's avatar

    – Het is idd, zoals mensen al posten, geen spel voor kinderen.
    – De engels voice cast is te awesome om te laten verkr*chten door Tony Neef en alle andere standaard voiceactors die we hier rijk zijn. (alle 6)

    Ik ben nu wel benieuwd naar God of War in het NL….
    For shits and giggles even zoeken op Youtube…

  9. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Hallo,

    Ik was benieuwd waarom last of us niet nl gesproken is bij bijna alle exclusieve zijn de nl gesproken zoals uncharted enz. voor mij is het geen probleem kan goed engels maar voor mensen die niet goed engels kunnen is het wel leuker dat het nl gesproken is.

    Game is vrij grof,denk niet dat ze dat in het Nederlands willen inspreken

  10. 52 XP
    KiLLeR93ModE's avatar

    Game is vrij grof,denk niet dat ze dat in het Nederlands willen inspreken

    Waarom Uncharted wel? ;p

  11. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Waarom Uncharted wel? ;p

    Uncharted is toch wel wat minder grof, de mensen met TLOU weten t wel

  12. 321 XP
    The_darknessking's avatar

    Je kunt wel de Nederlandse ondertiteling aanzetten in TLOU.
    Als het Nederlands gesproken zou zijn dan doet dat echt af aan de sfeer en geloofwaardigheid van een game. Alsof ze in Amerika Nederlands spreken. Als je het niet kunt verstaan in het Engels zet je gewoon lekker de ondertiteling in het Nederlands aan. Probleem opgelost.

  13. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Omdat dit gewoon echt zonde is slecht voor de jeugd ook nog eens. Ze leren juist goed engels te begrijpen door games waarom dit weghalen. Nederlands is gewoon een te klein publiek voor drijft alleen de kosten op. Wat mij betreft mogen ze alles in het engels doen.

  14. 2457 XP
    peyj's avatar

    Hij is voor 18 jaar en ouder, en vrijwel iedereen die 18 jaar of ouder is kan engels spreken.
    En voor die paar die geen engels kunnen gaan ze het echt niet inspreken.
    Heb er zelf btw een enorme hekel aan als alles word ingesproken in games of films :p

    Uncharted was toch ook in het Nederlands?

    Ik denk dat het de sfeer van de Last of Us te veel zou verpesten.

  15. 20 XP
    Markobus's avatar

    Er zijn genoeg mensen die niet goed Engels spreken en boven de 18 jaar zijn. Na mijn mening ligt het bij de Last of Us puur bij de motion capture van de gezichten van de acteurs. Bij Uncharted gebruiken ze dit natuurlijk ook. Maar bij The Last of Us gaat het om de beleving en de emotie die de acteurs laten zien. Dit word voor de meeste mensen een stuk minder als dit in cliché Nederlands word gesproken.

  16. 5399 XP
    PattyS3's avatar

    Er zijn genoeg mensen die niet goed Engels spreken en boven de 18 jaar zijn.

    Nederlanders spreken samen met een paar andere landen het beste Engels van alle niet Engels-sprekende landen in Europa. En dat word juist alleen nog maar beter omdat scholen in Nederland steeds eerder beginnen met het les geven in Engels. Daarnaast is Nederland een klein landje en is die groep dus verhoudingsgewijs nog kleiner.

    Het is de moeite dus niet waard voor de entertainment industrie. Films in de bios zijn daarom tegenwoordig ook bijna allemaal Engels gesproken en met NL ondertitels i.p.v. NL gesproken zoals je vroeger vaak zag.