Forum

Topic: sony service?

Anoniem's avatar

Vorige week wou ik content op men ps3 activeren en dit ging niet, de reden was dat men ps3 systeem niet active stond, ik probeer deze te actieveren en dat lukt niet want er zijn blijkbaar al 3 active ps3 systemen op mijn account.

Op dat moment wist ik dat er al iets niets klopte en dat wss men account info gecomprimeerd was, ik veranderde dus men passwoord ging op de psn site en probeerde al die systemen te deactiveren. Omdat het onlangs nog was gedaan lukte diet niet dus belde ik psn ofdat zij dit wouden deactiveren en onderzoeken wie en hoe ze op men account geraakt zijn. na allerlei info te geven, naam,adres, gsm, ps serial zei de man dat ze zouden terugbellen.

Vandaag kreeg ik een telefoon terug dat zij dit blijkbaar niet kunnen(vooral niet willen) deactiveren endat ik gewoon maar 6 maand moest wachten eer ik die systemen kan verwijderen, hoe die mannen op men acc geraakt zijn(uniek paswoord, nooit op pc ingelogt en nooit gegevens uitgewisseld) laat hen blijkbaar koud, het is blijkbaar maar mijn probleem.

Ik dacht eerlijk na de sony visa kwestie dat ze op zen minst zo situaties serieus zou onderzoeken en op zen minst na al die id confirms de moeite doen om die pirate consoles eraf te smijten.

swat, de eerste keer in men leven dat ik beroep heb moeten doen op sony helpdesk en totaal niet geholpen, ik hoop dat andere mensen meer positieve ervaringen mee hebben, ik ga in ieder geval goed nadenken in de toekomst als ik nog eens een sony product koop en vooral of ik men visa gegevens zal doorgeven.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Vorige week wou ik content op men ps3 activeren en dit ging niet, de reden was dat men ps3 systeem niet active stond, ik probeer deze te actieveren en dat lukt niet want er zijn blijkbaar al 3 active ps3 systemen op mijn account.

    Op dat moment wist ik dat er al iets niets klopte en dat wss men account info gecomprimeerd was, ik veranderde dus men passwoord ging op de psn site en probeerde al die systemen te deactiveren. Omdat het onlangs nog was gedaan lukte diet niet dus belde ik psn ofdat zij dit wouden deactiveren en onderzoeken wie en hoe ze op men account geraakt zijn. na allerlei info te geven, naam,adres, gsm, ps serial zei de man dat ze zouden terugbellen.

    Vandaag kreeg ik een telefoon terug dat zij dit blijkbaar niet kunnen(vooral niet willen) deactiveren endat ik gewoon maar 6 maand moest wachten eer ik die systemen kan verwijderen, hoe die mannen op men acc geraakt zijn(uniek paswoord, nooit op pc ingelogt en nooit gegevens uitgewisseld) laat hen blijkbaar koud, het is blijkbaar maar mijn probleem.

    Ik dacht eerlijk na de sony visa kwestie dat ze op zen minst zo situaties serieus zou onderzoeken en op zen minst na al die id confirms de moeite doen om die pirate consoles eraf te smijten.

    swat, de eerste keer in men leven dat ik beroep heb moeten doen op sony helpdesk en totaal niet geholpen, ik hoop dat andere mensen meer positieve ervaringen mee hebben, ik ga in ieder geval goed nadenken in de toekomst als ik nog eens een sony product koop en vooral of ik men visa gegevens zal doorgeven.

    Waarom eigenlijk je Visa gebruiken je kan gewoon via de site met ideal opwaarderen vanaf 5 euro.

    Ik heb zelf nooit problemen gehad en als ze zo reageren moet je daar geen genoegen mee nemen. Bel nog een keer leg je situatie uit nogmaals en vraag wat voor oplossing ze je aanbieden dit is natuurlijk niet acceptabel.

    Ik heb zelf nog nooit problemen gehad met de helpdesk misschien heb ik mazzel. Niet geldige PSN codes, kapotte PS2/PS3 altijd netjes opgelost.

    Dit laat hen blijkbaar koud dan doe je zelf iets fout als je daar genoegen mee neemt. Ik zou bellen en er op hameren van wat er gebeurt is. Alleen de aanhouder wint knoop dat in je oren.

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Mag ik zeggen dat dit een wel erg vaag verhaal vind, en ik toch sterk vermoed dat je niet helemaal de waarheid vertelt? 3 consoles op je account geactiveerd (buiten je eigen console), en onlangs al alles een keer gedeactiveerd? Plus, je zegt dat je je username/password nooit gedeeld hebt, en TOCH zijn er anderen blijkbaar achter gekomen? Sorry, maar dat is allemaal wel heel erg ongeloofwaardig.
    Mijn ervaring: Als je console ‘gehacked’ is, of je PSN account door iemand gekaapt is, is dat 9 van de 10 keer doordat de getroffen persoon zijn account deelde met iemand anders, die achteraf toch minder betrouwbaar bleek te zijn dan gedacht…

  3. 202 XP
    askanan's avatar

    IK neem er geen genoegen mee, wees gerust, ik heb zo een sterk gevoel dat ze dit incident gewoon willen doodzwijgen, zou er opnieuw een lek zijn in hun psn beveiliging dan is dit een paar maand voor de ps4 extreem vervelend voor hen.

    men grootste ergernis in dit verhaal is dat ze niet eens optreden tegen de consoles die illigaal op men account zitten, in mijn ogen is dit alsof sony dit gewoon goedkeurt, 2 verschillende personen aan de lijn gehad en beide extreem arrogant, ik vraag vriendelijk wrm zij die consoles niet kunnen deactiveren en 1 van hen zei gewoon “je had de users agreement maar moeten lezen” en dit op een toon van ja het intereseert ons eigenlijk niet.

    ik heb al met vele klantendiensten in contact gestaan en nog nooit zo een slechte ervaring gehad, ik ben lid van een consumentenvereniging en ga in ieder geval mijn bevindingen doorgeven

    Mag ik zeggen dat dit een wel erg vaag verhaal vind, en ik toch sterk vermoed dat je niet helemaal de waarheid vertelt? 3 consoles op je account geactiveerd (buiten je eigen console), en onlangs al alles een keer gedeactiveerd? Plus, je zegt dat je je username/password nooit gedeeld hebt, en TOCH zijn er anderen blijkbaar achter gekomen? Sorry, maar dat is allemaal wel heel erg ongeloofwaardig.
    Mijn ervaring: Als je console ‘gehacked’ is, of je PSN account door iemand gekaapt is, is dat 9 van de 10 keer doordat de getroffen persoon zijn account deelde met iemand anders, die achteraf toch minder betrouwbaar bleek te zijn dan gedacht…

    hoezo vaag? ik vermelde toch duidelijk dat niemand anders men gegevens heeft, en volgens die kerel van de helpdesk waren de betreffende consoles in rusland, sry maar ik heb geen russen in men vriendenkring…

  4. 883 XP
    ShadowhunterrX's avatar

    Lol russen op een NL account. Dan zou je denken dat ze juist iets doen ! Dat ze dat gewoon tegen jou zeggen :P. Beetje raar allemaal.

  5. 2457 XP
    peyj's avatar

    Sony net als bijv. Apple dekken heel wat van dit soort dingen af in hun User Agreements. Bijvoorbeeld Sony heeft haar beleid aangepast na de grote lek.

    Een groepje hackers gaan geen random PSN account hacken, ze hadden er aanleiding voor moeten hebben. Misschien ergens iets met je Visa wat gekocht of toch ergens je PSN gegevens, bijvoorbeeld e-mailadres achtergelaten. Daarnaast hebben ze je wachtwoord wel heel makkelijk geraden als je een complex wachtwoord had. Ik denk dat je even goed je stappen moet herlopen en denken waar en je overal je gegevens hebt achtergelaten. Het kan natuurlijk ook een derde partij zijn waar je je gegevens hebt achtergelaten. Dat Sony moeilijk doet kan ik me iets bij voorstellen, zal me niks verbazen dat ze ook veel “valse” meldingen binnen krijgen. Daarnaast gaat Sony niet direct toegeven dat er iets mis is gegaan in hun systeem. Je hebt best kans dat ze het intern onderzoeken en jou tot die tijd aan het lijntje houden. Als ik jou was zou ik Sony blijven lastig vallen en goed nalopen waar ik mijn gegevens heb achtergelaten.

  6. 202 XP
    askanan's avatar

    het wachtwoord bestond uit 14 karakters en was een willikeurige combinatie van cijfers en letters zoals bv tyg56ryt32tr21re, ik vermoed dat zo dingen moeilijk te raden zijn. het probleem is dat er geen stappen zijn, wachtwoord is 1x eens ingevuld op msn ps3 een paar jaar geleden en sindsdien nooit gebruikt(remember optie) tot vorige week vrijdag had ik nog nooit op de psn site geweest zelfs(via pc)

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Sony net als bijv. Apple dekken heel wat van dit soort dingen af in hun User Agreements. Bijvoorbeeld Sony heeft haar beleid aangepast na de grote lek.

    Een groepje hackers gaan geen random PSN account hacken, ze hadden er aanleiding voor moeten hebben. Misschien ergens iets met je Visa wat gekocht of toch ergens je PSN gegevens, bijvoorbeeld e-mailadres achtergelaten. Daarnaast hebben ze je wachtwoord wel heel makkelijk geraden als je een complex wachtwoord had. Ik denk dat je even goed je stappen moet herlopen en denken waar en je overal je gegevens hebt achtergelaten. Het kan natuurlijk ook een derde partij zijn waar je je gegevens hebt achtergelaten. Dat Sony moeilijk doet kan ik me iets bij voorstellen, zal me niks verbazen dat ze ook veel “valse” meldingen binnen krijgen. Daarnaast gaat Sony niet direct toegeven dat er iets mis is gegaan in hun systeem. Je hebt best kans dat ze het intern onderzoeken en jou tot die tijd aan het lijntje houden. Als ik jou was zou ik Sony blijven lastig vallen en goed nalopen waar ik mijn gegevens heb achtergelaten.

    Het is ook gewoon beveiliging dat niet een willekeurig persoon effe je gegevens kan veranderen denk ik.

    Je hebt waarschijlijk toch ergens een spoor achter gelaten daar komen ze niet willekeurig achter.

  8. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    oplossing klik op deze link http://www.sonyentertainmentnetwork.com/nl-nl/home/

    dan ga je psn email en pw aanmelden nu zie je gegevens daar moet ergens consoles dat je alles kan delete met activeren.

    probeer dat is

  9. 496 XP
    T_inus's avatar

    oplossing klik op deze link http://www.sonyentertainmentnetwork.com/nl-nl/home/

    dan ga je psn email en pw aanmelden nu zie je gegevens daar moet ergens consoles dat je alles kan delete met activeren.

    probeer dat is

    Dat kan maar 1 keer in de 6 maanden en de topic opener geeft aan dat dit kort geleden al is gebeurd, dat gaat dus niet werken…

    Ik meen dat inderdaad ergens in voorwaarden staat dat Sony niet verantwoordelijk is voor onbevoegd gebruik van een account. Maar dat zou je eens na moeten zoeken. Ik ben een beetje bang dat het erg lastig word voor je om hier iets tegen te doen.

    Daarbij ga ik er vanuit dat Sony achter de schermen echt wel aan het kijken is wat er precies is gebeurd, ik zou het in ieder geval erg slecht vinden als dit niet zo is…..