Forum

Topic: PS3 Sub-account naar PS4 Master-account

Anoniem's avatar

Balen, dacht ik even mijn ps3 sub-account met plus om te zetten naar een ps4 master-account. Maar dat gaat dus, zoals ik het nu gelezen heb, mooi niet door.

Op het eu blog las ik het volgende:
Can my child’s PS3 sub-account be changed to a master account on the PS4 system once they are past the age of 18?
Unfortunately, no. In this case, we would advise creating a new account. We apologize for the inconvenience.

Ik had op zijn minst verwacht dat dit wel mogelijk zou zijn. Ik had speciaal al plus afgesloten ter voorbereiding op de ps4. Natuurlijk kan ik gewoon op mijn sub-account blijven spelen, maar dan mis ik toch wat functie’s die ik met een master-account wel zou hebben.
Hier las ik het volgende over:
Is there a way to rename my Online ID on the PS4 system?
No. But the PS4 system does give you the option of allowing your friends to see your real name in addition to your Online ID. You can also choose to import your Facebook photo to be used as your PSN profile picture if you wish. Finally, sub account users cannot link their account with Social Network Services or use their real name or profile picture.

http://blog.eu.playstation.com/2013/10/30/playstation-4-the-ultimate-faq/

Dit is toch wel balen. Wat ik me afvraag is: Toen ik mijn sub-account aanmaakte was ik geen kind, betekent dit dan misschien dat ik het wel om kan zetten? Of is er toch een andere manier om dit voor elkaar te krijgen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. angelo-_-0475's avatar

    log in op sony entertaimond network op je pc en je kan het veranderen naar master account

  2. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    log in op sony entertaimond network op je pc en je kan het veranderen naar master account

    Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik dat doe?
    En moet ik inloggen op mijn masteraccount of het subaccount?
    Ik had al wel gekeken, maar kan het niet vinden waar ik dat dan moet doen.

  3. 169 XP
    Grav3D1gger's avatar

    Die gaat me geen antwoord meer geven zo te zien. Volgens mij is het ook niet mogelijk. Op het internet lees je genoeg mensen die om deze optie vragen. Vooral jongeren die nu volwassen zijn geworden (qua leeftijd) vragen om deze optie. Zij willen hun trophies en username niet opgeven, en willen wel gebruik kunnen maken van facebook, youtube, twitter, hun portemonnee zelf opwaarderen, hun echte naam gebruiken etc.

    Ook is er een probleem als je je nieuwe account koppelt aan je ps vita, je bent dan al je aankopen kwijt en toegang tot cross-buy titels. Koppel je je nieuwe account niet aan de ps vita, dan mis je dus remote play en toekomstige cross-buy titels.

    We zijn zelf verantwoordelijk voor onze sub-accounts zegt Sony, maar kunnen niets zelf aanpassen. Het enige wat gevraagd wordt is geef ons de mogelijkheid om volwassen subaccount houders om te zetten naar masteraccount houders.

    Ben je het hier mee eens dan kun je de volgende petitie invullen: http://www.change.org/petitions/sony-computer-entertainment-allow-psn-sub-accounts-to-be-upgraded-to-master-accounts#share

  4. 232 XP
    Bas's avatar

    Is dit niet wat je bedoelt?
    https://www.playstation.com/en-gb/get-help/help-library/my-account/parental-controls/what-to-do-when-a-sub-account-holder-reaches-18/