Forum

Topic: Backlog gaming

Anoniem's avatar

Met de PS4 op komst en de lading games die er afgelopen jaren uitgekomen zijn mis je altijd wat titels of kom je daar simpelweg niet aan toe en bouw je vaak een backlog op, de zogenoemde stapel games.

Sinds ik vanaf april dit jaar PSplus member geworden ben is mijn backlog massaal gegroeid, maar de meeste grote titles heb ik toch wel gespeeld. Bij zo’n playthrough speel ik dan vaak het verhaal en ga niet echt voor de collectibles, tenzij ik de game natuurlijk heel leuk vind.
Ondertussen heb ik denk ik zo’n kleine 20 games in m’n backlog waaronder:
– Ghostbusters
– Killzone HD (de remake van de ps2 versie)
– Demon’s Souls
– Spec Ops: the line
– Assassin’s Creed 3
– Maffia 2

Games die ik onlangs van m’n backlog af heb mogen halen:
– Beyond Good & Evil HD
– Little Big Planet 2 (story)

Welke games liggen er nog op jullie “backlog” stapel? En ben je ook nog van plan deze te spelen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Goeie vraag…! Zo even snel wat in me opkomt:

    Op disc:
    Dishonored (mee begonnen, en wil ik zeker nog afmaken)
    LA Noire (ook deze ga ik zeker nog ooit spelen)
    Ratchet & Clank Trilogy (tja… misschien)
    Skyrim (niet meer ben ik bang)

    Digitaal (via Plus en in principe alle 5 nog op m’n verlanglijstje om te spelen min of meer):
    Catherine
    Batman
    Hitman
    Remember Me
    MGS Revengeance

    Dit zijn ze niet allemaal, zeker niet van Plus, maar games die ik sowieso denk niet meer te gaan spelen, zie ik niet als backlog. Ik denk dat je niet alles van Plus moet willen spelen, want dan kom je écht gewoon tijd te kort! Zeker als je er vanaf het begin op geabonneerd bent… Wat een geweldige service is het eigenlijk hè.

    Ik denk dat er volgend jaar verschillende ‘gaatjes’ vallen tussen de PS4-releases die voor mij interessant zijn, en dan heb ik mooi tijd om de backlog weg te werken.
    “Bij zo’n playthrough speel ik dan vaak het verhaal en ga niet echt voor de collectibles, tenzij ik de game natuurlijk heel leuk vind.” Absolutely true. Anders schiet je geen steek op 😉

    Ik kan je aanraden om Spec Ops: The Line zeker nog te doen. Vrij kort, maar erg krachtig. Was ik erg van onder de indruk. Ook AC3 en Mafia 2 kan ik aanbevelen. Ghostbusters trouwens ook, grafisch niet geweldig, maar wel lachen.

    Wat vond jij van BYG&E HD?

  2. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Jij hebt ook behoorlijk wat grote titels nog liggen op je backlog stapel Vloetje, als je dan een gaatje vind om een game te spelen raad ik je zeker een playtrough van Catherine aan wat ook leuk en makkelijk oppakt voor een uurtje.

    Remember Me ben ik mee bezig, de game verrast me want hij zit eigenlijk best goed in elkaar nog ondanks dat het verhaal niet het sterkst is. Verder prorbeer ik wel alle PSplus titels een keer even om te beoordelen of het wat voor mij is of niet, waardoor ook veel games uit m’n lijst verdwenen zijn.

    Ghostbusters ben ik al 2x mee gestart, wil m ook zeker een keer afmaken maar is typisch zo’n game die keer op keer plaats moet maken voor de nieuwe games en dan weer vergeten wordt.

    Beyond Good & Evil was zeker leuk, het is echt zo’n platform game waarbij je met wat trial & error te maken hebt maar waarbij de gameplay eigenlijk zo eenvoudig is dat je toch doorgaat. Het verhaal is op zich leuk maar niet bijzonder hoogstaand te noemen en grafisch is en blijft het een remake, niet hoogstaand maar je bent wel blij dat je m niet als PS2 game speelt zeg maar. Ik heb wel op het eind ff zitten klooien in de boss fight, maar dat was eigenlijk niet eens zo erg.
    Voor een spotprijsje leuk om op te pikken maar verder raad ik je eerder aan R&C trilogy te spelen gezien je die hebt liggen.

  3. 1058 XP
    Vloetje's avatar

    Yep, zitten nog wel wat topgames tussen ja. Vooral van LA Noire en Dishonored vind ik het jammer dat ik ze nog niet gespeeld heb…
    Gamen is (af en toe lastige) keuzes maken…!! De laatste weken/maanden toch stiekem nog flink wat ‘afgerond’ voor de komst van de PS4:
    Tombraider / Spec Ops: The Line / GTA V / Assassin’s Creed 3 / Vanquish / Ratchet & Clank: Nexus / Puppeteer / Rain

    Bezig met Beyond: Two Souls en Tearaway.

    Oké, thanks voor de tips.
    Weet niet goed wat ik van Catherine moet verwachten, maar ik begrijp dat ik die wel ‘tussendoor’ kan doen.

    Ik probeer ook wel eens game om te kijken of het wat is ja. Is het niks, ruimte maken op de schijf en door met de volgende. Die 0% in m’n trophy-list kan me niet zoveel interesseren 😉

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik ken dat verhaal over lastige keuzes maken maar al te goed, erg herkenbaar zeg maar om toch nog wat games af te ronden…gezien ik geen PS4 heb bij launch heb ik wel iets meer tijd om dus nog het een en ander uit te spelen.

    Catherine is een game met een verhaal waarin je eigenlijk door je playtrough elke keer van gameplay heen en weer switcht tussen een verhaal element wat zich (zo goed als) afspeelt op 1 vaste locatie en een puzzle element. Het verhaal element bestaat voornamelijk uit keuzes maken aan de hand van de conversaties die je kunt doen in de game terwijl het puzzle element uit een zeer verslavend en simpel blokken schuif systeem bestaat. Alles draait zoals bij bijvoorbeeld infamous om je karma en het moraal.