Forum

Topic: Ik heb een vraag over de garantie van de ps4

Anoniem's avatar

Ik lees net in dat boekje dat bij de ps4 zit dat sony je 1 jaar garantie geeft vanaf de oorspronkelijke aankoop datum.
Maar ik heb hem gekocht bij wehkamp en daar staat Wehkamp geeft een jaar garantie op de door haar
geleverde artikelen, de op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie”.

dus als sony vanaf dag 1 garantie geeft en wehkamp ook dan heb je dus dubbele garantie waarom is dat ?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 1068 XP
    SkySurprise's avatar

    Ja, 1 jaar.
    Maar je hebt dus de optie om naar wehkamp te gaan of naar Sony.

  2. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Overigens mag ja na een jaar nog steeds aanspraak op garantie maken. Sony zegt dan wel 1 jaar, maar de Europeese richtlijn is 2 jaar, en Nederland heeft dat vertaald naar ‘een product dient deugdelijk te zijn’. Dat kan dus 2 jaar zijn, maar ook langer. Van een Playstation mag je verwachten dat die zeker een jaar of vijf meegaat. Al die tijd kan je dus aanspraak maken op garantie, al krijg je dan ws wel discussie.

    Bron: http://www.consuwijzer.nl/elektronica/garantie/wettelijke-garantieperiode-in-europa?cookie=ja.13863461643071065821925

  3. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    In Europa heb je 2 jaar

  4. 236 XP
    Dropy1983's avatar

    Oke bedankt voor de reacties maar vind het allemaal wel een beetje vaag, maar zo wel aan mij lichen 😀

  5. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    In Europa heb je 2 jaar

    lees mijn link even. Europa zegt 2 jaar, maar de interpretatie van de NL overheid naar nederlandse wet is anders, en spreekt alleen over een ‘deugdelijk product’.

  6. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    lees mijn link even. Europa zegt 2 jaar, maar de interpretatie van de NL overheid naar nederlandse wet is anders, en spreekt alleen over een ‘deugdelijk
    product’.

    Als je PS4 na 1.5 jaar er zomaar mee stopt heb je recht op een nieuwe

  7. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Waar staat dat.

  8. 361 XP
    Denders's avatar

    Waar staat dat.

    In de wet. Heb in elektronica zaak gewerkt vroeger en het is altijd minimaal 2 jaar. Ze kunnen in die boekjes zetten wat ze willen maar je hebt 2 jaar. Ze doen dit in de hoop dat slecht geinformeerde mensen geen aanspraak gaan maken op hun garantie.

  9. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    In de wet. Heb in elektronica zaak gewerkt vroeger en het is altijd minimaal 2 jaar. Ze kunnen in die boekjes zetten wat ze willen maar je hebt 2 jaar. Ze doen dit in de hoop dat slecht geinformeerde mensen geen aanspraak gaan maken op hun garantie.

    ^Dit dus

  10. Anoniem -
    83.84.74..xxx's avatar

    Hoe lang duurt het voordat je je playstation terug krijgt, na de garantie aanvraag zeg maar?

  11. Anoniem -
    Anoniem-7132's avatar

    Heeft de oude versie van de ps4 nu nog garantie want ik moet hem uitkuisen?