Forum

Topic: PS4 Remote play via internet

Anoniem's avatar

Ik weet niet of er iemand anders die hier last van heeft, want ik zie op psx-sense hier geen artikel over. Misschien is het probleem niet erg groot, maar heb te maken met de volgende isseu:

Ik ben een gelukkige eigenaar van een PS4 en een PSvita. Natuurlijk wil deze twee koppelen aan elkaar via remote play want dit is de feature waar ik het meest op heb gewacht. Vooral toen ik achter kwam dat je via internet op afstand je playstation kan opstarten en een game kan spelen werd ik verliefd op het apparaat. Op internet zie je veel mensen dit doen en het loopt ook nog eens soepel. Dit wil ik ook!!!

Als eerst heb ik remote play thuis opgestart. Dit ging prima en het werkt vloeiend als boter. Daarna wilde ik ook proberen via internet, dus ben naar mijn neefje gegaan om het te proberen. Dit lukte dus niet! Ik kreeg eerst een foutmelding maar nadat ik de PS4 via ethernet had aangesloten, vond ie mijn PS4, zette hij em aan, maar op mijn PSvita ging hij terug naar de remote play menu. Dus geen PS4 beeld op mijn PSvita.

Alle instellingen gecheckt, dubbel gecheckt en het werkte nog steeds niet! Via internet naar de manuals van PS4 gekeken en verschillende forums bezocht om het probleem aan te pakken maar helaas werkt het voor mij nog steeds niet. Ik heb zelfs de instellingen in mijn modum veranderd, maar tevergeefs werkte dit ook niet.

Dus ben ik naar de bron van alles gegaan: Playstation Klantenservice. Eerste keer dat ik belde kreeg ik een meid/vrouw aan de telefoon die minder wist dan mij. Die zij dat ik iets in de energiebesparing instellingen moest veranderen, dit had ik gedaan en het werkte wederom niet. Tweede keer kwam een kerel aan de telefoon die het probleem ook niet kende, dus hebben ze het op kantoor via internet geprobeerd en het lukte door de PSvita direct te laten koppelen. Toen ik zei dat ik dit ook had geprobeerd, zei de klantenservice dat ze een foutmelding moeten krijgen willen hier iets aan doen. Het probleem is juist dat ik niks krijg: geen beeld en geen foutmelding. Ik heb zelf thuis een download snelheid van ongeveer 8 MB, kan het hieraan liggen?

Mijn vraag is of er nog meer mensen hiermee zitten en of ze al een oplossing hebben. Ik ga er vanuit dat het echt niet moeilijk moet zijn en toegankelijk voor iedereen is!
Ben benieuwd naar jullie reacties hierop.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

11 reacties

  1. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Ik krijg remote play ook voor een meter werkend op een andere router. Ligt gewoon aan Sony

  2. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Bij mij werkt het gewoon hoor alleen moet je een flinke internet verbinding hebben.
    Als je maar 8Mbps down hebt heb je hoog uit maar 1Mbps up dit is lang niet genoeg
    Ik heb 20Mbps down en 4Mbps up en als ik bij mijn broertje ben die heeft ongeveer het zelfde werkt het maar veel lag.
    Maar als ik bij mijn moeder thuis probeer heb ik het zelfde als wat jij hebt PS4 gaat aan en ps vita gaat naar remote play menu.
    Mijn ma heeft 9Mbps down en 1Mbps up.

  3. 70 XP
    Oxigel's avatar

    Mijn laatste gedachte was dus ook de internet verbinding. Ik wil het heel graag laten werken dus binnenkort naar een hoger snelheid. Wilde het toch al eerder doen, nu heb ik een reden. Maar toch zit het niet helemaal lekker en denk dat het ook iets is waar sony moet verbeteren.

  4. 387 XP
    Freddy198824's avatar

    Mijn laatste gedachte was dus ook de internet verbinding. Ik wil het heel graag laten werken dus binnenkort naar een hoger snelheid. Wilde het toch al eerder doen, nu heb ik een reden. Maar toch zit het niet helemaal lekker en denk dat het ook iets is waar sony moet verbeteren.

    Agh met een paar maande gaat alles beter zijn de meeste bugs er uit en kan je pas echt genieten.

  5. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Het werkt perfect via internet, ik vermoed dat jij op NAT type 3 zit, het enige wat je doen om dit te veranderen zijn de volgende instellingen checken:

    Om te kijken op welk NAT-type je nu zit test je bij Instellingen-> Netwerk je internet-verbinding, staat hier NAT-type 3 probeer dan het volgende:

    – Instellingen -> PSN -> Activeren als je primaire PS4 (dit zorgtdat je PS4 via internet bereikbaar is via Remote Play, essentiële stap)
    – Zorg dat je op NAT-type 2 zit (dit kan door je ps4 vanuit je modem/router in uPNP te gooien of DMZ)
    – Forward in zowel je router als modem de volgende poorten: 9295 (TCP) en 9296 + 9297 (UDP)

    Wat voor internet provider heb je en welk type modem. Gebruik je hiernaast ook nog een router? Zo ja welke.

    Met bovenstaande informatie kan ik je beter helpen.

  6. 70 XP
    Oxigel's avatar

    Je bent super!

    – Ik heb de PS4 al ingesteld als primaire PS4.
    – De NAT type ben ik de vorige tegengekomen, ik geloof dat ie al op NATtype 2 staat. Ik ga dit straks thuis nogmaals checken.
    – In mijn modem heb ik uPNP ingeschakeld, weet even niet wat DMZ is?
    – De forward verhaal ben ik gaan kijken in mijn modem, maar werd er eigenlijk niet veel wijs uit. dus hebn de poorten 9295 (TCP) en 9296 +9297 (UDP) niet kunnen forwarden.

    Mijn internet provider is momenteel online en type modem is Huawei HG655d

    Het werkt perfect via internet, ik vermoed dat jij op NAT type 3 zit, het enige wat je doen om dit te veranderen zijn de volgende instellingen checken:

    Om te kijken op welk NAT-type je nu zit test je bij Instellingen-> Netwerk je internet-verbinding, staat hier NAT-type 3 probeer dan het volgende:

    – Instellingen -> PSN -> Activeren als je primaire PS4 (dit zorgtdat je PS4 via internet bereikbaar is via Remote Play, essentiële stap)
    – Zorg dat je op NAT-type 2 zit (dit kan door je ps4 vanuit je modem/router in uPNP te gooien of DMZ)
    – Forward in zowel je router als modem de volgende poorten: 9295 (TCP) en 9296 + 9297 (UDP)

    Wat voor internet provider heb je en welk type modem. Gebruik je hiernaast ook nog een router? Zo ja welke.

    Met bovenstaande informatie kan ik je beter helpen.

    Je bent super!

    – Ik heb de PS4 al ingesteld als primaire PS4.
    – De NAT type ben ik de vorige tegengekomen, ik geloof dat ie al op NATtype 2 staat. Ik ga dit straks thuis nogmaals checken.
    – In mijn modem heb ik uPNP ingeschakeld, weet even niet wat DMZ is?
    – De forward verhaal ben ik gaan kijken in mijn modem, maar werd er eigenlijk niet veel wijs uit. dus hebn de poorten 9295 (TCP) en 9296 +9297 (UDP) niet kunnen forwarden.

    Mijn internet provider is momenteel online en type modem is Huawei HG655d

  7. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Je kan ook poorten range 9294~9304 forwarden.

    http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Huawei/HG655d/defaultguide.htm

    En DMZ vind je op jouw modem hier:

    http://oi42.tinypic.com/2z5ngw0.jpg

    Op de DMZ pagina typ je als dmz gewoon het ip adres van je ps4 in.

  8. 70 XP
    Oxigel's avatar

    Bedankt voor je tip..Ik heb de ip adres van de PS4 ingetoetst en DMZ ingeschakeld. Maar portforward lukt mij niet omdat de tabblad port mapping er niet is. Ik heb alleen ALG en DMZ, tabbladen port mapping en port triggering heb ik niet.

    Moet ik de modem updaten misschien?

    Ik ga vanavond met DMZ ingeschakeld remote play proberen. Kijken of het nu wel lukt. Ik

    Ik heb trouwens bij algemeen wel een SIP poort met nummer 5060. Misschien moet ik die veranderen?

  9. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    Laat het maar weten. en niet aan die poort komen die je noemde

  10. 70 XP
    Oxigel's avatar

    Net even geprobeerd.

    Ik heb dus DMZ ingeschakeld en zit op NAT type NAT 2. Ik zat op een netwerk met 20 mb down en ongeveer 5 mb up en vreemd genoeg gaf hij dit keer een melding dat de verbindingsnelheid van de PS vita laag was.

    Ik heb alleen de port forward niet kunnen uitproberen, maar kom steeds meer tot de conclusie dat mijn eigen internet snelheid gewoonweg niet voldoende of instabiel is.

  11. 1150 XP
    DarkElement's avatar

    5 mb up is wel erg weinig inderdaad.