Forum

Topic: Ps4 op beamer aansluiten.

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de playstation 4.
Ik heb namelijk een beamer in een lokaal bij ons thuis waar we met kameraden altijd zitten om op de playstation 3 te spelen.
De vraag is of je met de ps 4 ook een beamer kunt aansluiten.
Heb op internet gezocht maar vind er niks van terug.
Weet er iemand daar iets meer over?

Alvast bedankt voor het reageren.

mvg

johnbrou

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

25 reacties

  1. 1064 XP
    jonas46's avatar

    Ik denk niet dat de ps4 problemen gaat geven. Ik zou zeggen probeer het zoals je het met de ps3 doet, en maak ons wijzer 🙂 !

  2. 393 XP
    Dj_Kramer's avatar

    ik denk dat het geen verschil maakt 3 of 4 het is gewoon met HDMI stekker neem ik aan.
    dan moet het toch gewoon kunnen.
    Beamer is gewoon een uit de kluiten gewassen scherm 😉

  3. 357 XP
    Mausie's avatar

    ik denk dat het geen verschil maakt 3 of 4 het is gewoon met HDMI stekker neem ik aan.
    dan moet het toch gewoon kunnen.
    Beamer is gewoon een uit de kluiten gewassen scherm 😉

    Dat dacht ik dus ok, Maarja niet zoveel verstand van.
    Zal het gewoon eens proberen, dan weet je het zo =$

  4. 62 XP
    Gamebusters's avatar

    Duw die hdmi kabel erin…zet je ps4….ren 20 stappen naar achter en kijk dan hoe die explodeert.

    Nee maar serieus, gewoon hdmi kabel erin duwen, stroom erin. Aanzetten en je kan gamen. is niks anders dan met een tv

  5. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Kan wel zijn dat je in je sound&screen settings eea moet aanpassen maar dat stelt nooit veel voor.
    Net wat Gamebusters zegt: Beamer is niet meer als een soort scherm, dus HDMI erin en gaan met die PS4

  6. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    Indien jouw beamer 1080p is zal het normaal gezien wel werken denk ik. Ik heb een monitor en die is niet full hd (max 1080i) en ik kan mijn PS4 niet er op aansluiten! Ik vind dit echt schandalig van SONY.

  7. 209 XP
    nyela's avatar

    Goedemiddag,

    Antwoord op uw vraag… ja het is mogelijk om u ps4 aan te sluiten op je beamer weet alleen niet of de ps4 op een 720p beamer aangesloten kan worden maar ik denk het wel. ik zelf ben in bezit van een full hd beamer van acer en mijn ps4 doet het prima hdmi erin en spelen maar.

  8. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    Goedemiddag,

    Antwoord op uw vraag… ja het is mogelijk om u ps4 aan te sluiten op je beamer weet alleen niet of de ps4 op een 720p beamer aangesloten kan worden maar ik denk het wel. ik zelf ben in bezit van een full hd beamer van acer en mijn ps4 doet het prima hdmi erin en spelen maar.

    Bij mij doet de ps4 het niet op een 720p monitor dus ik denk ook niet dat het bij een beamer met 720p zal lukken.

  9. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Ja je kan je ps4 gewoon aansluiten op je beamer. Met de afstandbediening van mijn beamer kan ik zelfs via mijn beamer de ps3 en 4 bedienen. Zal niet weten waarom de ps4 niet met een 720p scherm zal werken… probeer de aan/uit knop op je ps4 eens in te houden.

  10. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    Ja je kan je ps4 gewoon aansluiten op je beamer. Met de afstandbediening van mijn beamer kan ik zelfs via mijn beamer de ps3 en 4 bedienen. Zal niet weten waarom de ps4 niet met een 720p scherm zal werken… probeer de aan/uit knop op je ps4 eens in te houden.

    Ik heb het geprobeerd, resolutie wordt gereset op 480p, maar vervolgens kan ik geen andere resoluties kiezen in de instellingen. Ik heb op het internet gelezen dat meerdere personen dit probleem hebben. Of het een probleem is weet ik niet, ps4 ondersteunt het gwn niet. Hopelijk lossen ze het op met een update .

  11. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Welke beamer heb je dan? misschien is het zo dat je beamer 720×576 of 1280×800 enz is.
    Mijn ps4 werk ook op een 1440×900 monitor.

    Bij:
    -Instellingen
    -Geluid en Scherm
    -Instellingen Video-scherm
    kan ik het gewoon veranderen.

  12. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    Welke beamer heb je dan? misschien is het zo dat je beamer 720×576 of 1280×800 enz is.
    Mijn ps4 werk ook op een 1440×900 monitor.

    Bij:
    -Instellingen
    -Geluid en Scherm
    -Instellingen Video-scherm
    kan ik het gewoon veranderen.

    Ik heb geen beamer , maar heb het geprobeerd op mijn monitor. Ik kon op mijn monitor mijn ps3 aansluiten (720p) , maar mijn ps4 aansluiten op mijn monitor lukt gewoon niet. Ik kan het helemaal niet veranderen en ik heb net hetzelfde gedaan zoals jij.. ik vind dit heel raar.

  13. 80 XP
    johnbrou's avatar

    Ik ken er zelf niet zoveel van maar ik zelf heb een Nec NP400.
    Als ik mijn ps4 heb zal ik het eens proberen.
    Alvast bedankt voor de reactie’s.

  14. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    @TR Talha: Qua monitor heb ik gekozen voor een nieuwe (ilyama nog wat voor 250,- met 1 microseconde inputlag)..Maar gamevrienden van mij gamen op hun inmiddels 4 of 5 jaar oude BenQ Monitor en geen probleem…
    Ik denk dus eerder dat het aan jouw monitor ligt als aan de PS4…Succes ermee in elk geval

  15. 36 XP
    TR-Talha-38's avatar

    @TR Talha: Qua monitor heb ik gekozen voor een nieuwe (ilyama nog wat voor 250,- met 1 microseconde inputlag)..Maar gamevrienden van mij gamen op hun inmiddels 4 of 5 jaar oude BenQ Monitor en geen probleem…
    Ik denk dus eerder dat het aan jouw monitor ligt als aan de PS4…Succes ermee in elk geval

    Hmm kvin het alleszinds wel raar, want met mijn ps3 had ik geen probleem. Enig idee of hun monitors full hd zijn? Op het internet lees ik commentaren met dezelfde klachten als mij… maarjah binnenkort toch maar een nieuwe monitor aankopen.

  16. 61 XP
    HIGH RES 01's avatar

    Ik koos voor de Ilyama Prolite E2773HS..Voor 250,- bij CoolBlue
    1 MS reactietijd ingebouwde boxen, simpel menu en allerlei extra’s

  17. 1 XP
    Lars2104's avatar

    Goedeavond,
    even een vraagje ik ben afgelopen week ook overgestap op PS4. En mijn HD beamer werkt perfect alleen ik heb geen geluid.

    Met ps3 had ik een Sony audiovideo kabel na de versterker lopen. Bij PS4 heb ik alleen nog de AUX en Opticol out beschikaar.Maar ik kan dus nergens vinden of hiervoor en kabel bestaat Ben benieuwd of iemand me kan helpen 🙂

    Goedemiddag,

    Antwoord op uw vraag… ja het is mogelijk om u ps4 aan te sluiten op je beamer weet alleen niet of de ps4 op een 720p beamer aangesloten kan worden maar ik denk het wel. ik zelf ben in bezit van een full hd beamer van acer en mijn ps4 doet het prima hdmi erin en spelen maar.

  18. 1055 XP
    MCLERC's avatar

    Indien jouw beamer 1080p is zal het normaal gezien wel werken denk ik. Ik heb een monitor en die is niet full hd (max 1080i) en ik kan mijn PS4 niet er op aansluiten! Ik vind dit echt schandalig van SONY.

    Wat lol je. Het moet werken maar je moet je ps4 wel op 720p zetten dan 1080i is een ander signaal .

  19. 8830 XP
    7th-son's avatar

    Wat lol je. Het moet werken maar je moet je ps4 wel op 720p zetten dan 1080i is een ander signaal .

    Tv’s en beamers die 720p ondersteunen, ondersteunen ook 1080i
    1080p is een ander verhaal.

    Je ps4 instellen op de maximale resolutie van je beamer zou wel moeten werken daarentegen.

  20. 248 XP
    KingOfPop1981's avatar

    Goedeavond,
    even een vraagje ik ben afgelopen week ook overgestap op PS4. En mijn HD beamer werkt perfect alleen ik heb geen geluid.

    Met ps3 had ik een Sony audiovideo kabel na de versterker lopen. Bij PS4 heb ik alleen nog de AUX en Opticol out beschikaar.Maar ik kan dus nergens vinden of hiervoor en kabel bestaat Ben benieuwd of iemand me kan helpen 🙂

    De AUX aansluiting is voor de PS4 camera. Als je een receiver hebt met een optische ingang kan je een optische kabel kopen en die aansluiten voor het geluid.

  21. 1 XP
    jones's avatar

    Gentlemen, probleem met het aansluiten van de beamer!?
    Heb een ps4 en een beamer/projector nec v260, de beamer heeft geen hdmi maar een vga ingang dus heb k een converter gekocht. Heel mooi de converter werkt als het gaat om het aansluiten van laptopbeeld via hdmi naar vga van de beamer maar als ik de ps4 beeld via hadmi naar vga beamer wil uitzenden doet ie helemaal niks! Somebody pls help me??

  22. 8830 XP
    7th-son's avatar

    kijk even naar de resolutie die je beamer ondersteund, misschien is daar wat problemen mee? dan zou je dat moeten aanpassen in de ps4

  23. 1 XP
    esther's avatar

    Gentlemen, probleem met het aansluiten van de beamer!?
    Heb een ps4 en een beamer/projector nec v260, de beamer heeft geen hdmi maar een vga ingang dus heb k een converter gekocht. Heel mooi de converter werkt als het gaat om het aansluiten van laptopbeeld via hdmi naar vga van de beamer maar als ik de ps4 beeld via hadmi naar vga beamer wil uitzenden doet ie helemaal niks! Somebody pls help me??

    Wij hebben precies hetzelfde probleem. Heb je intussen een oplossing gevonden? Hoor het heel graag van je.

  24. 248 XP
    KingOfPop1981's avatar

    De NEC V260 heeft niet de juiste HDCP support. Dus welke converter je ook hebt, dit gaat niet werken. Beamer is simpelweg niet geschikt ervoor.

  25. Anoniem -
    2a02:1811:1417:9c00:7152:2311:ec2b:d.xxx's avatar

    @Lars2104: is het al gelukt?
    Wij hebben hetzelfde probleem ivm geluid