Forum

Topic: [HELP] PS4 gestolen

Anoniem's avatar

Gisteravond is mijn PS4 gestolen. Ik ben nu bang dat de dieven mijn playstation-account om de een of andere manier misbruiken. Ik weet dat je je account kan blokkeren, maar ik wil niet al mijn progress, trofeeën etc verliezen, wat kan ik doen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

23 reacties

  1. 58 XP
    Imrolini's avatar

    Je kan via de webstore je wachtwoord veranderen.

    https://store.sonyentertainmentnetwork.com/

  2. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Meld je hier aan: https://account.sonyentertainmentnetwork.com/login.action

    En wijzig je wachtwoord!

  3. 263 XP
    mouser112's avatar

    Doe niets, meld het aan Sony en ze zullen je helpen de dieven te vinden. Ook heb je een serienummer en kunnen zij daarmee de ps4 opsporen en dat geef je door aan de politie. Succes, hou je taai!

  4. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    ja snel doorgeven hoop natuurlijk dat je snel je PS4 weer terug krijgt, Toch even de verzekering polis na checken,
    (of even bellen) … misschien krijg je het vergoed, wens je alle geluk toe, 😉

  5. 19 XP
    BrightLighton's avatar

    Doe niets, meld het aan Sony en ze zullen je helpen de dieven te vinden. Ook heb je een serienummer en kunnen zij daarmee de ps4 opsporen en dat geef je door aan de politie. Succes, hou je taai!

    Ik weet niet wat de serienummer van mijn PS4 is, is er een manier om dat te achterhalen?

  6. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik weet niet wat de serienummer van mijn PS4 is, is er een manier om dat te achterhalen?

    Op de doos denk ik (tenminste dat geld voor veel elektronische apparaten. En wellicht op je kassabon of factuur. Maar dit ligt eraan of de winkel het heeft genoteerd.

    Toch even snel opgezocht, dit moet je helpen 🙂 :
    http://faq.en.playstation.com/app/answers/detail/a_id/9537/~/ps4%E2%84%A2-serial-number-and-model-number

    Heel vervelend voor je! Ik weet niet waar die is gestolen, maar je kan proberen het op een verzekering te gooien.

  7. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Op de doos denk ik (tenminste dat geld voor veel elektronische apparaten. En wellicht op je kassabon of factuur. Maar dit ligt eraan of de winkel het heeft genoteerd.

    Toch even snel opgezocht, dit moet je helpen 🙂 :
    http://faq.en.playstation.com/app/answers/detail/a_id/9537/~/ps4%E2%84%A2-serial-number-and-model-number

    Heel vervelend voor je! Ik weet niet waar die is gestolen, maar je kan proberen het op een verzekering te gooien.

    Kassabon en factuur sowieso niet.

  8. 2457 XP
    peyj's avatar

    Kassabon en factuur sowieso niet. Doos betwijfel ik ook neem aan dat ze gewoon gedrukt worden met dezelfde barcode. Wellicht dat er een sticker is maar kan me niet herinneren dat ik er 1 zag op de mijne.

    Volgens de Playstation FAQ dus wel op de doos. Kassabon ligt aan de winkel. Toen ik bij Dixons werkte moesten wij wel van consoles het serienummer scannen en deze kwam ook op de bon. Alleen deden mijn collega’s dat nooit en als het druk is scan je zelf ook wel eens de verkeerde. Overige hardware en electronica artikelen hebben het ook op de doos. Waarom PS niet?

  9. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Ik weet niet wat de serienummer van mijn PS4 is, is er een manier om dat te achterhalen?

    Staat achterop je PS4, zit een sticker op naast de stroomstekker

  10. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Staat achterop je PS4, zit een sticker op naast de stroomstekker

    Z’n PS4 is gestolen, dus die gaat ie niet kunnen vinden achter op z’n console… daar heb je namelijk de console voor nodig natuurlijk.

    Als je de doos nog hebt, staat ie ook op de doos. Verder is er helaas geen andere manier om te achterhalen voor zover ik weet.

  11. 260 XP
    Erik026's avatar

    misschien dat je via de geschiedenis in je router het MAC adres van de ps4 kan achterhalen? mocht hij ooit verbinding maken met het internet kunnen ze hem zo vinden lijkt me.

  12. 57 XP
    ColdBurn's avatar

    Hoezo heb je geen bon/factuur? Olie dom dus

  13. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    Je serienummer kan je vinden als je inlogt op http://www.sonyentertainmentnetwork.com/nl-nl/home/

    -edit- excuus dit is niet meer waar, was op de oude site wel maar dat hebben ze nu dus verandert…

    probeer t op je doos

  14. Anoniem -
    107.150.59.xxx's avatar

    @BrightLighton: Mijn ps4 pro is laatst gestolen en ik heb geen serienummer op de bon staan. ik heb aangifte gedaan maar ik denk dat er niks uit gaat komen.

  15. 86 XP
    johnny31's avatar

    ps 4 deactiveren!

  16. Anoniem -
    93.115.95..xxx's avatar

    Daarom heb ik ook een wachtwoord op mn ps4 gezet bij het opstarten eerst wachtwoord geven anders niet gamen. Dingen als serie nummer ect altijd noteren en op een veilige plek bewaren. Als het dan gebeurd dat hij gestolen word hebben ze er niets aan

  17. 62 XP
    Kvdzee1gamer's avatar

    @93.115.95..xxx: ik heb ook een wachtwoord

  18. Anoniem -
    Anoniem-1948's avatar

    waar kan ik mijn serie nummer invullen om zo mijn gestolen ps4 terug te vinden

  19. Anoniem -
    Anoniem-9703's avatar

    Ken je een gestolen playstion 3 achter hallen

  20. Anoniem -
    Anoniem-7708's avatar

    Mijn controller is kwijt en ik weet niet waar het is

  21. 8830 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-7708: dan kun je beter een nieuwe kopen

  22. Anoniem -
    Anoniem-5809's avatar

    Nog nooit serienummers op de doos gezien. Batch & productnummer wel. Maar dat zijn geen serienummers.
    Batchnummer (of lotnummer) zijn bv alle PS4 gefabriceerd & afgewerkt op die datum in dat fabriek
    Productnummer is hetzelfde voor alle identieke ps-consoles, zou gauw er iets aan verandert tijdens productie, zij het hardwarematig of softwarematig, verandert het productnummer. Deze nummers staan vermeld op de doos.
    Met geen van beide ga je ver komen.

    Serienummer is uniek per console en staat nooit of te nimmer op een verpakking gedrukt, hooguit op een insert bij de gebruiksaanwijzing of heel misschien een sticker maar ik heb in al mijn jaren magazijnervaring nooit of te nimmer serienummers op verpakkingen gezien. Dat zou betekenen dat elke individuele console een unieke verpakking heeft en raad eens, dat gebeurt dus niet.

    Die experts hier moeten echt hun feiten eens checken en hun licht opsteken over hoe massaproductie van zoiets verloopt want er wordt hier belachelijk veel gebakken lucht verkocht.

  23. Anoniem -
    Anoniem-3919's avatar

    mijn controller is gestolen