Forum

Topic: Ps3 of ps4 kopen?!

Anoniem's avatar

Hallo allemaal,

Ik ben zelf nieuw in de game wereld en ga binnenkort een console aanschaffen, ik weet alleen niet welke, de ps3 of de ps4? Ik heb vorige week een ps3 te leen gehad en vond deze geweldig. Ik speelde toen voornamelijk gta 5. Als ik een console aanschaf wil ik ook voornamelijk gta en gta online spelen, alleen weet ik niet voor welke console ik dit moet kopen. Ik vond zelfs gta san Andreas leuk dus dat Graphics verschil tussen ps3 en ps4 kan me niet enorm veel schelen. Ik hoop wel dat er voorlopig nog een aantal online updates uitkomen voor de ps3. Waarschijnlijk komt gta 6 pas rond 2018 dus voorlopig hou ik me wel zoet met 5 en andere games. Wat zouden jullie doen??

Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    Hallo allemaal,

    Ik ben zelf nieuw in de game wereld en ga binnenkort een console aanschaffen, ik weet alleen niet welke, de ps3 of de ps4? Ik heb vorige week een ps3 te leen gehad en vond deze geweldig. Ik speelde toen voornamelijk gta 5. Als ik een console aanschaf wil ik ook voornamelijk gta en gta online spelen, alleen weet ik niet voor welke console ik dit moet kopen. Ik vond zelfs gta san Andreas leuk dus dat Graphics verschil tussen ps3 en ps4 kan me niet enorm veel schelen. Ik hoop wel dat er voorlopig nog een aantal online updates uitkomen voor de ps3. Waarschijnlijk komt gta 6 pas rond 2018 dus voorlopig hou ik me wel zoet met 5 en andere games. Wat zouden jullie doen??

    Alvast bedankt!

    dan raad ik je aan de ps4 gta bundel te kopen

  2. 846 XP
    Dju-Dju's avatar

    Ps4 en evt een ps3 2ehands kopen

  3. 149 XP
    riinyosa's avatar

    Als het verschil in graphics jou niets uit maakt en je speelt enkel GTA V dan zou ik sowieso voor een 2e hands PS3 gaan. Die staan al op Marktplaats voor ongeveer € 150 en dan krijg je er met geluk nog een aantal games + een controller erbij. Kijk dan ook even voor een 2e hands exemplaar van GTA V voor de PS3 want die zijn ook wel te koop voor € 25. Al met al ben je met de aanschaf van een PS3 heel wat goedkoper uit.

    Wel even bedenken dat GTA V op de PS4 niet alleen heel anders oogt maar de nieuwste versie heeft ook een ubercoole first person modus.

  4. 57 XP
    ColdBurn's avatar

    Ja en ze stoppen ook met updates op ps3 uit te brengen als de Heist DLC zijn geweest. Ik zou voor ps4 gaan dan ben je zeker klaar en zonder spijt achteraf. Tevens laad tijden op ps3 is veeeel te lang met GTA.

  5. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Als je nieuw in de game wereld bent. Is de ps3 een goed begin. 100den games. En ook tal van blockbusters. De ps4 is natuurlijk het van het maar staat nog in zijn beginschoenen

    Aangezien je nieuw bent in de gamewereld adviseer ik je een ps3 te kopen en later een ps4

    Hier wat enkele blockbusters

    Assassin’s creed 1,2,revelations, 3, iv black flag,
    Call of duty MW 1,2,3, black ops, advanced warefare
    Borderlands 1,2, pre sequel
    Gta iv, TBOGT , latd, gta v
    Max Payne 3, midnight club la, red dead redemption
    Ghost recon future SOLDIER , splinter cell blacklist, RAINBOW SIX VEGAS 2
    SAINTS row 2,3,4
    Prototype 1,2
    Far cry 2,3,4
    Sleeping dogs, tomb raider 2012, just cause 2, HITMAN absolution, thief
    Medal of honor 2010, warfighter
    Battlefield 3, bad company 2, bf4
    Need for speed most wanted 2012, hot persuit
    Crysis 2 en 3
    Fallout New Vegas , 3, skyrim, dishonored, wolfenstein the New order
    EN ZOVELE SONY EXCLUSIVES+ zoveel meer thirt party’s

    B GAMES
    Sniper elite 2 en 3
    PAYDAY the Heist en 2
    Dead island
    Enz

    Kortom genoeg games voor je zoet te houden. De ps4 is gewoon de opvolger. En heeft dus tal van nieuwigheden. Ondanks dit is de ps3 een goed instapmodel. Ik raad je aan PS SLIM 300 GB te kopen en niet de superslim versies. Verder zijn er nog tal van psn games, en HD remakes(van de playstation 2), of ports.

    Met onder andere
    Alle gta’s
    Alle splinter cells
    Alle hitmans…

  6. 2 XP
    Wesselpersijn's avatar

    Als je nieuw in de game wereld bent. Is de ps3 een goed begin. 100den games. En ook tal van blockbusters. De ps4 is natuurlijk het van het maar staat nog in zijn beginschoenen

    Aangezien je nieuw bent in de gamewereld adviseer ik je een ps3 te kopen en later een ps4

    Hier wat enkele blockbusters

    Assassin’s creed 1,2,revelations, 3, iv black flag,
    Call of duty MW 1,2,3, black ops, advanced warefare
    Borderlands 1,2, pre sequel
    Gta iv, TBOGT , latd, gta v
    Max Payne 3, midnight club la, red dead redemption
    Ghost recon future SOLDIER , splinter cell blacklist, RAINBOW SIX VEGAS 2
    SAINTS row 2,3,4
    Prototype 1,2
    Far cry 2,3,4
    Sleeping dogs, tomb raider 2012, just cause 2, HITMAN absolution, thief
    Medal of honor 2010, warfighter
    Battlefield 3, bad company 2, bf4
    Need for speed most wanted 2012, hot persuit
    Crysis 2 en 3
    Fallout New Vegas , 3, skyrim, dishonored, wolfenstein the New order
    EN ZOVELE SONY EXCLUSIVES+ zoveel meer thirt party’s

    B GAMES
    Sniper elite 2 en 3
    PAYDAY the Heist en 2
    Dead island
    Enz

    Kortom genoeg games voor je zoet te houden. De ps4 is gewoon de opvolger. En heeft dus tal van nieuwigheden. Ondanks dit is de ps3 een goed instapmodel. Ik raad je aan PS SLIM 300 GB te kopen en niet de superslim versies. Verder zijn er nog tal van psn games, en HD remakes(van de playstation 2), of ports.

    Met onder andere
    Alle gta’s
    Alle splinter cells
    Alle hitmans…

    Bedankt! Alleen waarom niet de superslim?

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Bedankt! Alleen waarom niet de superslim?

    Agezien dat de console niet zo mooi is hoor ik dat deze ook wat meer geluid produceerd.

  8. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Agezien dat de console niet zo mooi is hoor ik dat deze ook wat meer geluid produceerd.

    De ps fat= prototype model/day one buyers
    SLIM VERSIE: is minder premium maar heeft alle nodige functionaliteiten. Is lichter en zuiniger heeft een betere finish

    SUPER SLIM: is gewoon bijna plastic, analoge disc drive met gleuf, veel minder premium. In Gamemania kan je makkelijk voor 200 een een ps slim 300 GB vinden… Je hebt nog een jaar garantie. Of je kiest gewoon eentje uit de zoveel zoekers online 🙂

  9. 8831 XP
    7th-son's avatar

    De ps fat= prototype model/day one buyers
    SLIM VERSIE: is minder premium maar heeft alle nodige functionaliteiten. Is lichter en zuiniger heeft een betere finish

    SUPER SLIM: is gewoon bijna plastic, analoge disc drive met gleuf, veel minder premium. In Gamemania kan je makkelijk voor 200 een een ps slim 300 GB vinden… Je hebt nog een jaar garantie. Of je kiest gewoon eentje uit de zoveel zoekers online 🙂

    Wat is een analoge disc drive?
    Volgens mij heeft de superslim geen gleuf maar een deksel die opzij geschoven word, en je dan de disc er zelf in moet drukken

  10. 996 XP
    BosnianBoss's avatar

    Wat is een analoge disc drive?
    Volgens mij heeft de superslim geen gleuf maar een deksel die opzij geschoven word, en je dan de disc er zelf in moet drukken

    klopt.

  11. 1870 XP
    R*forever's avatar

    Wat is een analoge disc drive?
    Volgens mij heeft de superslim geen gleuf maar een deksel die opzij geschoven word, en je dan de disc er zelf in moet drukken

    Dat bedoelde ik ook. Disc drive= slikt dvd’s, BLUE ray, dvd, enz. Bij de ps3 dus een blueraydisc drive


    Analoog betekent dan weer niet automatisch. Iets manueels of met een mechanisme zonder digitale output…

  12. 8831 XP
    7th-son's avatar

    Dat bedoelde ik ook. Disc drive= slikt dvd’s, BLUE ray, dvd, enz. Bij de ps3 dus een blueraydisc drive


    Analoog betekent dan weer niet automatisch. Iets manueels of met een mechanisme zonder digitale output…

    Laat maar, ik denk dat je in de war bent met manueel :p

  13. 2457 XP
    peyj's avatar

    Ik zou toch voor de PS4 gaan. Je kan nu goedkoop een PS3 kopen met games erbij. Maar het aanbod nieuwe games wordt minder en zal blijven verminderen. Rockstar heeft voor GTA V al aangegeven dat bepaalde updates alleen voor de PS4 komen omdat deze de capaciteit aankan. Daar heb je direct het voordeel van de PS4 het is de ‘current’ gen console en kan dus de nieuwste games veel beter aan. Mocht je nu een PS3 kopen dan ben je misschien wel een jaartje zoet, misschien 2. Maar op een gegeven moment komen er spellen uit die alleen op de PS4 komen en dan baal je wel dat je alsnog je portemonnee moet trekken voor een PS4. Vervolgens raak je je PS3 nooit meer aan.

    De PS3 heeft zeker voordelen! In aanschaf is het goedkoper, heeft momenteel een veel groter game aanbod. En er zijn momenteel nog genoeg mensen die een PS3 hebben. Maar zoals gezegd zal dit langzaam minder worden. Met name sommige online games zul je gaan merken dat de ervaring minder wordt. Minder mensen online, slechtere connectie etc. Met een PS4 ben je weer helemaal up to date en kan je de nieuwste games spelen. Ondanks dat het aanbod lager is voor de PS4 kan je je met GTA V zeker een tijdje vermaken :). Owjah, vergeet niet de first person modus voor GTAV die op de PS4 versie zit. Geeft je een hele nieuwe kijk op de game.

  14. 248 XP
    KingOfPop1981's avatar

    Zou ook voor de PS4 gaan. Voor dezelfde redenen die peyj hierboven aan geeft.

  15. 2105 XP
    da_teamkilla's avatar

    Ik sluit me aan bij riinyosa en r*forever, als je nieuw bent in de game wereld zou ik voor een PS3 gaan. Dit om de simpele reden dat er letterlijk duizenden games voor zijn uitgekomen die je nu zowel nieuw als gebruikt voor een prikkie op kan gaan halen. Zo kun je je op je gemak oriënteren op welke games en genres je aanspreken en kun je bovendien genieten van de vele hoge kwaliteit PS3 exclusives al zijn uitgekomen.

    Is geld echter geen probleem en maakt het je daarbovenop niet uit dat je misschien nog wel enkele jaren moet wachten voordat de echte toppers uitkomen, kun je natuurlijk ook voor de PS4 gaan. Voorlopig hebben we daar vooral veel “cross-gen” games die wel next-gen graphics hebben, maar qua gameplay vrijwel gelijk zijn aan de PS3 equivalenten. Dit is dus een aankoop die zich pas in de toekomst waar gaat maken als je nog geen last-gen console hebt gehad.

  16. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Sommige winkel-ketens kun je de console`s uitproberen 😉

  17. Anoniem -
    78.20.123..xxx's avatar

    ik zou voor ps3 gaan ! heb nu zelf een ps4 had en wil hem al weg doen na 1 dag !

  18. Anoniem -
    188.206.76.xxx's avatar

    Ps4 daar komen nog nieuwe games en gta5 woord nog geüpdatet