Forum

Topic: Games delen via Playstation Network/Store?

Anoniem's avatar

Ik zit met een vraag beste gamers!

Ik wil een 2e Playstation 4 kopen om met meer vrienden thuis te kunnen gamen.
Het liefst koop ik deze spellen niet dubbel.
Ik vraag mij af of het mogelijk is als ik mijn account op 2 Playstation 4 zet en via de Store de games digitaal koop als download, ik met 2 playstations tegelijk deze game kan spelen terwijl ik het spel maar 1x heb gekocht?

Idee is dat de aankoop via 1 account te doen, en daarna met een sub account op de 2e playstation de games te starten.

(ik weet dat ik op de ps3 de call of duty mappacks zo wel kon delen)

Kan iemand mij het antwoord geven 🙂
Alvast bedankt!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

34 reacties

  1. 169 XP
    Bobby Peru's avatar

    Volgens mij kan het, maar om online tegen elkaar te spelen heb je waarschijnlijk wel 2 accounts nodig (waarvan er 1 het spel gekocht heeft).
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik vond dit:
    http://www.gamefaqs.com/ps4/691087-playstation-4/answers/378243-how-do-multi-accounts-amp-game-sharing-work-on-different

  2. 787 XP
    I_Eat_Noobsz's avatar

    Dat is mogelijk. En in jou geval ook geheel legaal.
    Jij bent namelijk eigenaar van de 2 PS4’s.

  3. 184 XP
    ninodz9's avatar

    Ja dat kan gewoon. doe het samen met een vriend en we kunnen ook samen online spelen.

  4. 344 XP
    Metalrobin's avatar

    Thnx voor jullie reactie. Maar moet wel 2x PS Plus steeds aangeschaffen zeker?

  5. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Als je met beide tegelijk online wil, wel ja.

  6. 2 XP
    Lachnat's avatar

    Als je een 2e account aanmaakt op je primaire ps4 dan kan dat 2e account online omdat jij psplus hebt. Dit werkt alleen op je primaire ps4.

    Kwam ik achter toen ik een 2e ps4 kocht het 2e account kon op die 2e ps4 niet meer online omdat die geen plus had. Terwijl hij wel online kon op de 1e ps4 omdat die mijn primaire ps4 is en ik plus heb.

  7. 8381 XP
    7th-son's avatar

    Als je met beide tegelijk online wil, wel ja.

    Je hoeft maar 1x plus te hebben, net als de games die je digitaal hebt ook maar 1x nodig hebt.
    Je zet de account waar je plus en de digitale games op hebt op jou ps4, die stel je NIET in als primair.
    Je kunt wel gewoon online gamen en alles downloaden zolang je op dat account bent ingelogt.
    Op de andere ps4 zet je een sub account en het account waar je plus op hebt. En op de ps4 stel je je account in als primair.
    Zo hoef jw niet ingelogt te zijn en kun je alles downloaden en online gamen.

    Op deze manier kun je alleen niet je savegames automatisch laten uploaden en dergelijke op de ps4 waar het account niet als primair is ingesteld

  8. 1556 XP
    Mithrandir's avatar

    Je hoeft maar 1x plus te hebben, net als de games die je digitaal hebt ook maar 1x nodig hebt.
    Je zet de account waar je plus en de digitale games op hebt op jou ps4, die stel je NIET in als primair.
    Je kunt wel gewoon online gamen en alles downloaden zolang je op dat account bent ingelogt.
    Op de andere ps4 zet je een sub account en het account waar je plus op hebt. En op de ps4 stel je je account in als primair.
    Zo hoef jw niet ingelogt te zijn en kun je alles downloaden en online gamen.

    Op deze manier kun je alleen niet je savegames automatisch laten uploaden en dergelijke op de ps4 waar het account niet als primair is ingesteld

    I stand corrected. Ja kan inderdaad met één account op twee PS4s ingelogd zijn, 1x primary account, en 1x guest account.

  9. 344 XP
    Metalrobin's avatar

    Je hoeft maar 1x plus te hebben, net als de games die je digitaal hebt ook maar 1x nodig hebt.
    Je zet de account waar je plus en de digitale games op hebt op jou ps4, die stel je NIET in als primair.
    Je kunt wel gewoon online gamen en alles downloaden zolang je op dat account bent ingelogt.
    Op de andere ps4 zet je een sub account en het account waar je plus op hebt. En op de ps4 stel je je account in als primair.
    Zo hoef jw niet ingelogt te zijn en kun je alles downloaden en online gamen.

    Op deze manier kun je alleen niet je savegames automatisch laten uploaden en dergelijke op de ps4 waar het account niet als primair is ingesteld

    2e Playstation is inmiddels binnen maar snap er nog weinig van. Maak ik een Sub account aan via de sony website of gewoon een quest? Als ik met mijn hoofd account inlog wordt ik op de andere playstation uitgelogd. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of ik een nieuw account op een nieuw email adres moet aanmaken. Hoor graag van je! Thnx

  10. 8381 XP
    7th-son's avatar

    2e Playstation is inmiddels binnen maar snap er nog weinig van. Maak ik een Sub account aan via de sony website of gewoon een quest? Als ik met mijn hoofd account inlog wordt ik op de andere playstation uitgelogd. Het is mij ook niet helemaal duidelijk of ik een nieuw account op een nieuw email adres moet aanmaken. Hoor graag van je! Thnx

    Nieuw account maken, met een ander email adres. Je mag maar 1 psn account per email adres aanmaken.
    Op de ps4 waar je met je hoofdaccoubt op speelt moet je niet instellen als primair
    De ps4 waar je het subaccount op zet moet je je hoofdaccount als primair instellen

  11. 344 XP
    Metalrobin's avatar

    Nieuw account maken, met een ander email adres. Je mag maar 1 psn account per email adres aanmaken.
    Op de ps4 waar je met je hoofdaccoubt op speelt moet je niet instellen als primair
    De ps4 waar je het subaccount op zet moet je je hoofdaccount als primair instellen

    Thnx voor je uitleg, games downloaden op het 2e systeem is gelukt. Laatste vraag, moet ik wel PSN Plus aanschaffen voor het 2e account? Kan nu namelijk niet online.

  12. 8381 XP
    7th-son's avatar

    Thnx voor je uitleg, games downloaden op het 2e systeem is gelukt. Laatste vraag, moet ik wel PSN Plus aanschaffen voor het 2e account? Kan nu namelijk niet online.

    Naar mijn ervaring niet. Maar als je je account al op meerdere ps4’s hebt staan, zou dat misschien voor wat problemen kunnen zorgen.
    Ik kon zelf altijdbwel gewoon online gamen op de manier dat ik aan gaf

  13. 344 XP
    Metalrobin's avatar

    Naar mijn ervaring niet. Maar als je je account al op meerdere ps4’s hebt staan, zou dat misschien voor wat problemen kunnen zorgen.
    Ik kon zelf altijdbwel gewoon online gamen op de manier dat ik aan gaf

    Online lukt nu ook zonder plus. Denk dat de licenties een nachtje verwerkt moesten worden.
    Werkt super zo. Dank voor alle uitleg. Goed weekend

  14. Anoniem -
    178.85.12..xxx's avatar

    Hallo, kan ik als ik 1 game heb op dvd rom. bijvoorbeeld GTA 5. Deze wel op 2 playstations 4 gebruiken. Ik heb namelijk een tweede ps4 gekocht voor de kids. Maar vraag mij af of ik die games dubbel moet hebben aangezien ik ze niet digitaal gekocht heb maar gewoon op dvd

  15. 15 XP
    kawaiilean's avatar

    @178.85.12..xxx: nee dat kan niet

  16. Anoniem -
    52.90.69.xxx's avatar

    Beste gamers,

    Ik heb een vraag. Ik heb al een tijdje een ps4 met een daarop een psn plus account. Nu heb ik een extra PlayStation 4 gekocht daarop een nieuw psn account op geactiveerd. Nu is mijn vraag hoe kan ik tussen deze 2 ps4 gedownloade games delen. Ik begrijp het niet zo goed tussen primaire ps4. (Wat is daar het nut van)

    Wie kan en wil mij helpen?

  17. 4 XP
    Leroynobel's avatar

    Beste gamers, Ik heb een vraag. Ik heb al een tijdje een ps4 met een daarop een psn plus account. Nu heb ik een extra PlayStation 4 gekocht daarop een nieuw psn account op geactiveerd. Nu is mijn vraag hoe kan ik tussen deze 2 ps4 gedownloade games delen. Ik begrijp het niet zo goed tussen primaire ps4. (Wat is daar het nut van) Wie kan en wil mij helpen?

  18. Anoniem -
    62.145.200..xxx's avatar

    @Leroynobel:

    (veranderen van primaire playstation: instellingen -> psn/account beheer -> activeren als je primaire ps4 -> deactiveren of activeren)

    stap 1 deactiveer op je eerste ps dat het je primaire ps is voor dat account.
    stap 2 log daarna in met het account van je eerste ps in op je tweede ps.
    stap 3 stel in dat je tweede ps je primaire ps is voor het account van je eerste ps
    stap 4 alle games die in de playstation store zijn gekocht kunnen gedownload worden door : bibliotheek -> gekocht -> kies het gewenste spel -> downloaden

    werkt het nogsteeds niet klik dan op licenties herstellen dat staat onder ”activeren als je primaire ps4”

  19. Anoniem -
    213.10.181..xxx's avatar

    @52.90.69.xxx: (veranderen van primaire playstation: instellingen -> psn/account beheer -> activeren als je primaire ps4 -> deactiveren of activeren)

    stap 1 deactiveer op je eerste ps dat het je primaire ps is voor dat account.
    stap 2 log daarna in met het account van je eerste ps in op je tweede ps.
    stap 3 stel in dat je tweede ps je primaire ps is voor het account van je eerste ps
    stap 4 alle games die in de playstation store zijn gekocht kunnen gedownload worden door : bibliotheek -> gekocht -> kies het gewenste spel -> downloaden

    werkt het nogsteeds niet klik dan op licenties herstellen dat staat onder ”activeren als je primaire ps4”

  20. Anoniem -
    144.76.14.xxx's avatar

    Hai, ik heb een vraagje..
    ik heb op 1 playstation 2 accounts, maar ik wil graag ook op dat andere account dezelfde game spelen die in de ps store heb gekocht. Hoe moet ik dat doen?

  21. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    @144.76.14.xxx: Dit kan gewoon zolang het account waar je de game gekocht op hebt als primair staat ingesteld.

  22. Anoniem -
    31.161.191..xxx's avatar

    Ik heb ook even een vraagje. Onze zoons hebben allebei een ps4 en willen straks Fifa 18 online kopen om zo allebei te kunnen spelen. Als hun dit spel delen via account kunnen ze dan wel allebei hun pakketten openen? Want ze willen het uitgebreide spel waar ze elke week pakketen kunnen openen. Wij doen het niet als er maar 1 de pakketen kan openen. Alvast bedankt

  23. 8381 XP
    7th-son's avatar

    @31.161.191..xxx: Ik weet niet hoe dat in zn werk gaat met Fifa, dan zal ik je een vervolg vraag moeten stellen.

    Moet je zo’n pakket downlioaden? dan kan het niet.
    Is dat pakket gratis beschikbaar in-game, en is het gebonden aan je account? dan kan het hoogstwaarschijnlijk wel.

  24. Anoniem -
    31.201.2..xxx's avatar

    Ik heb fifa18 gekocht op de playstationstore gekocht maar het download niet op de uitgift dag weet iemand hoe dat komt

  25. Anoniem -
    212.127.152..xxx's avatar

    Ik heb een vraag ik heb FIFA 18 op mijn ps gekocht in de ps store maar op mijn 2e acc krijg ik geen toegang tot FIFA 18

  26. Anoniem -
    2a02:a442:4129:100:e0e0:8bd6:1a2d:e.xxx's avatar

    Ja dat gaat want als je gewoon op het zelfde account inlogd dan krijg je al je games weer terug

  27. Anoniem -
    89.200.35.xxx's avatar

    Ik en een maat willen COD WWII halen, 2 verschillende online accounts. 2 ps4’s. Ik weet dat we allebei kunnen gamen met 1 spel, maar weet iemand of dan alleen de primaire ps4 de trophy’s krijgt of beide?

  28. 8381 XP
    7th-son's avatar

    @89.200.35.xxx: allebei
    degene waar de ps4 als primair staat ingesteld heeft ook nog de automatische savegame upload, de ander niet..

  29. Anoniem -
    84.241.201..xxx's avatar

    @7th-son: kun je dan ook samen gamen online?

  30. 8381 XP
    7th-son's avatar

    @84.241.201..xxx: Ja, zolang je niet op hetzelfde account zit ingelogt wel.

  31. Anoniem -
    85.144.15.xxx's avatar

    Hallo, Ik heb cod ww2 online gekocht. En mijn broertje heeft het overgedowload. Mag dat wel. Hoop dat er geen online blok komt.

  32. Anoniem -
    213.49.5.xxx's avatar

    Ja je moet je acc geven aan het ander apparaat en dan daar inloggen als je daar bent ga naar bibliotheek en download de spellen als er een slot komt moet je de 2de ps4 activeren

  33. Anoniem -
    94.214.225.xxx's avatar

    @kawaiilean:
    Dat meen je niet. Dus als je 2 ps4 in huis neemt dan moet je de dvd games dubbel.aanschaffen…?? Dat is kak. Ik wilde er 1 bij nml…Onze tweeling vaak ruzie met spellen zoals nfs en gta idd dus dacht ook dan 2 erbij kunnen ze gamen op binnen netwerk maar dat kan dus niet…

  34. 1 XP
    sambal040's avatar

    Ik heb een vraag. Ik heb mijn fifa18 enzo met een vriend van mij gedeeld. Zo ook dus mijn psplus. Alleen ik wil dit deactiveren, is dat ook mogelijk?