Forum

Topic: PSX-Sense

Anoniem's avatar

Hey iedereen,

Als het goed is zit ik in de feedback sectie, dus ik wou hier even wat kwijt.

Ik ben lid van PS3-Sense sinds 20-01-2011 , ruim 4 jaar dus en heb de nodige veranderingen voorbij zien komen. PS3-sense is een site geweest waar ik altijd graag naar toe ging om het laatste nieuws voorbij te zien komen omdat de community en haar leiders er alles aan deden om de website net even dat beetje extra te geven. Nou is het de laatste tijd zo dat ik mij als langdurig lid benadeeld voel ten opzichte van mensen die niet eens de moeite willen nemen om een account aan te maken. Het nieuws wat gepost wordt vind ik meestal niet noemenswaardig en daar reageer ik dan ook niet op. PSX-Sense is na de fusie met PS-Focus een stuk commercieeler geworden doormiddel van advertenties, wat ik niet erg vind want de site moet natuurlijk onderhouden worden en de domeinregistratie en hosting (en de overige kosten) moeten natuurlijk betaald worden.

Ik ben terughoudend om naar PSX-Sense te gaan voor het laatste nieuws op Playstation gebied en ga de laatste tijd steeds vaker naar PS-Only en Insidegamer, om het gejank van de “IP-Adressen” niet te hoeven lezen. Er worden steeds meer artikelen gepost om de frontpage te vullen en het forum wordt totaal geen aandacht aan besteeds want : “We kunnen toch niet tegen Tweakers op” . Leden die zich zorgen maken over PSX-Sense worden aan de kant gezet, want de community is niet meer zo van belang als het ooit geweest is.

Er zijn 19 (!) afzonderlijke “nieuws” items alleen al over firmware 2.50, over GTA V zijn het (via de zoekfunctie) 46 pagina’s met 22 items per pagina komt dat op 1012.

Als ik het idee had dat ik hier de enige in was, dan had ik mijn mond gehouden, maar in mijn persoonlijke kring hoor ik steeds meer negativiteit over PSX-Sense, ik heb twee voorbeeldjes die ik in 5 minuten even onder nieuwsberichten vandaan heb getrokken.

Ghost-Fighter : Ik moet je eerlijk bekennen dat mij n interesse in PSX-Sense ook steeds meer af begint te nemen. Waarbij ik voorheen als eerste eigenlijk hier heen kwam voor nieuws of dergelijks, doe ik dit nu niet meer. Met name door de komkommer opvulling en de continue korreltjes zout en aannames.

M4GN3T : Sja dan zoek je een andere site, veel succes! Dit is een PlayStation-niche site en dus posten we meer over PlayStation dan een gewone gamesite. Ik ga ook niet naar een autoblog en zeuren dat ze minuscule details over een auto posten.

—-

Frank_1991 : Waar gaat het heen met PSX-Sense? Vroeger kwam er altijd leuk en nuttig nieuws. Tegenwoordig is het 80% RAG!

M4GN3T : Waar het heen gaan met PSX? Zoveel mogelijk mensen proberen te helpen door een breed scala een verschillende berichten te publiceren, maar niet elk bericht is voor iedereen, wat ontzettend logisch is. Als een bericht niet voor jou is, dan sla je hem over.

Ik weet het niet, de community maakt de site volgens mij. niet andersom. Als het puur om kliks/hits gaat van adverteerders, dan is dit geen playstation site meer, dan is dit niets meer dan een commercieele melkkoe. Iets waar we een hekel aan hebben bij game uitgevers, maar blijkbaar wel accepteren van een website.

Laatst sprak ik iemand aan die zich aangevallen voelde omdat hij werd aangesproken op zijn taalgebruik. Er werd iets gezegd in de trant van ” Ik kom niet uit nederland, en spreek de taal niet goed. Moet ik dan maar niets typen omdat JIJ hier de dienst uit maakt” waar ik op gereageerd heb met ” Misschien is het toch wel fijn als je een beetje fatsoenlijk nederlands kan typen. Het is net of je het expres doet. Als je geen commentaar accepteerd op je nederlands kan je inderdaad beter niet reageren.” Nadat ik deze reactie had gegeven heb ik een officieele waarschuwing gekregen omdat ik niet iemand mag aanspreken op zijn taalgebruik.

Het is niet zo dat ik PSX-Sense nu laat vallen ofzo, want het is nog steeds mijn favoriete playstation site. Alleen schaadt PSX-Sense voor mij zijn eigen reputatie.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik snap dat je wat frustratie kwijt wil, je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn… maar ik wil je wel even een belangrijke vraag stellen. Wat wil je hiermee bereiken?

    Waarom ik deze vraag stel is eigenlijk heel simpel, zoals alle dingen in het leven is het vrij eenvoudig om te klagen over iets maar met een oplossing komen is veel lastiger. Als ik dus ook jouw stukje lees, merk ik dat je je stoort aan een aantal zaken maar geen enkele oplossing biedt om ook maar iets van je frustraties weg te nemen.
    Hoe bot het ook klinkt, geeft M4GN3T (in misschien iets ongenuanceerde wijze) aan dat je altijd ergens anders kunt gaan kijken en niemand je verplicht om alle artikelen te lezen.

    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb zeker ook in het verleden flink wat frustraties geuit hier op de site… lees maar eens wat artikelen in deze sectie door en je zult het zien. Maar feit blijft wel dat PSX-Sense een nieuws site over Playstation is, wat dus inderdaad een niche-markt betreft…en hierdoor dus niet alles voor iedereen even boeiend en van belang is. De invulling aan de site is dan ook niet aan de community maar aan de redactie, echter als de community op een nette wijze aangeeft iets niet leuk te vinden of anders te willen kan dat gemeld worden. Maar net als met een advies, is niemand verplicht dat advies op te volgen.

    Uiteindelijk komt het er dus op neer dat wanneer de meeste mensen nieuws niet waardig vinden ze dit kunnen uiten op 2 verschillende wijzes: 1 het artikel niet lezen en links laten liggen of 2 op een heldere en beleefde wijze kenbaar maken dat ze het niet leuk/interessant vinden.
    Nu bij de 2e wijze is PSX-Sense echter in staat en het recht om je comment te verwijderen… wat natuurlijk deels als censuur gezien kan worden, maar wel volgens hun eigen regels is welke je accepteert op het moment dat je iets post.

    Vandaar dat ik dus maar even vraag aan je wat je nu wilt bereiken en hoe je dit wilt bereiken, want wellicht met een juiste bewoording kan dit kenbaar gemaakt worden zonder dat het direct waarschuwingen, bans of gesloten topics tot gevolg hebben.

  2. 518 XP
    recsto's avatar

    ik ben het gedeeltelijk met je eens. vind dat er ook teveel berichten op de site komen wat bijvoorbeeld meer dan logisch is. BV: “Activision bevestigt dat Treyarch aan de Call of Duty voor dit jaar werkt”. dit is maar een voorbeeld. dit hadden ze twee jaar geleden al aangekondigd. toen ze van 2 naar 3 jaar gingen. maar goed. ik zit zelf veel thuis. dus ook veel op twitter. dus 9/10 berichten heb ik al via twitter meegekregen. dus voordat ze op de site staan ben je een uur verder, dus hoef ik het niet meer te lezen.

    moet wel zeggen dat psx ook berichten plaats die leuk zijn, bijvoorbeeld; unboxings, glitches. dit zijn dingen die ik zelf niet zo heel snel ergens anders tegen kom. dus op dat vlak is psx weer een leuke toevoeging tussen alle (game)nieuws websites

  3. 257 XP
    iNSo's avatar

    ik ben het gedeeltelijk met je eens. vind dat er ook teveel berichten op de site komen wat bijvoorbeeld meer dan logisch is. BV: “Activision bevestigt dat Treyarch aan de Call of Duty voor dit jaar werkt”. dit is maar een voorbeeld. dit hadden ze twee jaar geleden al aangekondigd. toen ze van 2 naar 3 jaar gingen. maar goed. ik zit zelf veel thuis. dus ook veel op twitter. dus 9/10 berichten heb ik al via twitter meegekregen. dus voordat ze op de site staan ben je een uur verder, dus hoef ik het niet meer te lezen.

    moet wel zeggen dat psx ook berichten plaats die leuk zijn, bijvoorbeeld; unboxings, glitches. dit zijn dingen die ik zelf niet zo heel snel ergens anders tegen kom. dus op dat vlak is psx weer een leuke toevoeging tussen alle (game)nieuws websites

    Absoluut, dat is ook meteen de reden dat ik terug blijf komen op psx.

    Ik snap dat je wat frustratie kwijt wil, je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn… maar ik wil je wel even een belangrijke vraag stellen. Wat wil je hiermee bereiken…,

    Ik wil hier alleen mijn ongenoegen laten blijken, als ik niets zeg dan kan er ook niets mee gedaan worden. Een oplossing geef ik hier inderdaad niet, dit omdat ik geen recht heb op iemand te vertellen hoe hij zijn site moet runnen. Ik geef hier alleen mijn mening, wat daar wel of niet mee gedaan wordt is aan het bestuur.

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ik wil hier alleen mijn ongenoegen laten blijken, als ik niets zeg dan kan er ook niets mee gedaan worden. Een oplossing geef ik hier inderdaad niet, dit omdat ik geen recht heb op iemand te vertellen hoe hij zijn site moet runnen. Ik geef hier alleen mijn mening, wat daar wel of niet mee gedaan wordt is aan het bestuur.

    Ik snap dat je je ongenoegen wilt uiten, maar daar zal verder niets mee gedaan worden simpelweg omdat het jouw mening betreft en je het overlaat aan andere om er iets mee te doen. Zoals je zelf in je openingspost al aangeeft is de reactie van M4GN3T eenvoudig dat je je nieuws ook elders kunt zoeken of artikelen kunt negeren… dus als je het zo bekijkt gebeurd er verder niets anders dan dat jij je frustratie hebt kunnen uiten.
    Echter als je een oplossing voorstelt, is dat niet dat je iemand vertelt hoe die z’n site moet runnen maar simpelweg een voorstel, mogelijke oplossing over hoe het anders zou kunnen. Eigenlijk een soort vrijblijvend advies, maar het geeft wel aan dat je actief mee gedacht hebt om eventueel iets te verbeteren waar je je aan stoort.

    Voorbeeldje:
    Je zegt dat je steeds vaker naar andere sites gaat

    om het gejank van de “IP-Adressen” niet te hoeven lezen.

    Een mogelijk voorstel zou kunnen zijn om na te denken over een optie voor leden om anonieme comments niet te zien of in eerste instantie te verbergen.

    nou is dit natuurlijk een voorbeeld over een onderwerp waar al zoveel over gesproken is, maar het is een mogelijke oplossing waarbij het nog steeds aan het bestuur is of er iets meegedaan wordt of niet maar je wel laat zien dat je erover nagedacht hebt.
    Het bestuur houdt zich namelijk in eerste instantie bezig met het nieuws en content op de site te plaatsen, dat is hun eerste beweegreden en dus hun grootste prioriteit. Oplossingen bedenken voor problemen waar wat uitgesproken leden zich aan storen (en wellicht ook wat andere mensen die het niet melden) is minder van belang en is ook vaak de tijd niet voor.
    Dus als je een voorstel doet wat haalbaar zou zijn en al redelijk uitgewerkt is is het eenvoudiger voor het bestuur om dit op te pakken.

    Maar nogmaals, met alleen je frustratie uiten is de kans zeer klein dat er iets veranderd… een eventuele oplossing geven wat ook vrijblijvend is maakt de kans iets groter, maar kan hetzelfde resultaat hebben. Niet geschoten is altijd mis, dat ben ik met je eens hoor… het enige wat ik je mee wil geven is dat de kans dat er iets veranderd groter zou worden als je meedenkt aan een oplossing vergeleken met alleen je mening/frustraties uiten.

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Nou is het de laatste tijd zo dat ik mij als langdurig lid benadeeld voel ten opzichte van mensen die niet eens de moeite willen nemen om een account aan te maken

    Dit is denk ik het punt wat je nog het meeste irriteert, als je namelijk goed gaat kijken wie er lastig zijn is dit echt 50/50 tussen gasten en geregistreerde gebruikers. We modereren gasten ook nog eens veel strenger en hebben ook een blacklist met ‘beruchte’ IP-adressen die niet zomaar kunnen reageren, omdat in het verleden gebleken is dat zij niet serieus zijn. Bedenk ook dat als wij dit uitschakelen je wellicht het probleem tijdelijk oplost. Mensen die lastig willen zijn, zullen dit sowieso wel zijn, met of zonder account. Als ik mensen weer omdat ik vereis dat ze hun gegevens registreren dan weer ik ook een hele hoop nuttige comments die wel zorgen voor fijne reacties.

    Hier staan bijvoorbeeld genoeg nuttige ‘anonieme’ reacties:

    http://www.psx-sense.nl/188750/jouw-mening-een-metal-gear-zonder-inbreng-van-kojima-is-geen-metal-gear/
    http://www.psx-sense.nl/187079/jouw-mening-ik-vind-dlc-niks-toevoegen-een-game-moet-gelijk-compleet-zijn/
    http://www.psx-sense.nl/104531/playstation-2-games-in-de-playstation-store-wat-is-jouw-mening-hierover/
    http://www.psx-sense.nl/188803/review-battlefield-hardline/

    Waarom zou ik dit weg willen nemen? Ik vind reacties, ongeacht hoe je ze plaats, belangrijk als de inhoud ervan bijdraagt aan het artikel. Of je het met het artikel nu mee eens bent of niet, of je nu gast bent of niet, als een reactie inhoudelijk belangrijk is draagt dit bij aan de site. Ik heb er geen problemen mee dat sommige mensen niet die moeite nemen om te registeren, waarom jij wel?

    Er zijn 19 (!) afzonderlijke “nieuws” items alleen al over firmware 2.50, over GTA V zijn het (via de zoekfunctie) 46 pagina’s met 22 items per pagina komt dat op 1012.

    Wat zou het dom geweest zijn als we GTA V links hadden laten liggen. Het is de bestverkochte game ter wereld, logisch dat het meer aandacht krijgt. Ik ben er trots op dat we een game van groot formaat zo goed hebben gecovered. Firmware 2.50? Er komt een update van formaat uit voor het apparaat waar wij exclusief over schrijven, dat is toch ontzettend logisch? We zijn een PlayStation Site geen algemene gaming site.

    Ik ben terughoudend om naar PSX-Sense te gaan voor het laatste nieuws op Playstation gebied en ga de laatste tijd steeds vaker naar PS-Only en Insidegamer

    Grappig dat je ads aanhaalt en Insidegamer als beter voorbeeld noemt, bekijk het community forum daar eens. Het staat vol met geklaag. De site is kapot, er zijn teveel ads, berichten zijn te kort, de site is oud, te commercieel etc. etc. PSOnly? Ga je gang als dat meer je ding is en je liever 5 headlines per dag ziet. Die keuze is geheel aan jou en sta je vrij in, het is juist goed dat er alternatieven bestaan, zodat je kunt kiezen welke sites het beste bij je passen. Waar ik dan wel benieuwd naar ben is wat je zo goed vindt aan PSOnly wat je bij PSX-Sense mist? Want als ik dat niet weet zou ik die keuze niet kunnen begrijpen, wat ik wel heel graag wil, er is immers altijd ruimte voor verbetering.

    Er worden steeds meer artikelen gepost om de frontpage te vullen en het forum wordt totaal geen aandacht aan besteeds want : “We kunnen toch niet tegen Tweakers op” . Leden die zich zorgen maken over PSX-Sense worden aan de kant gezet, want de community is niet meer zo van belang als het ooit geweest is.

    Het is 2015 en forum’s zijn toch echt wel een beetje aan het afsterven. Er zijn vandaag de dag andere discussieplatformen zoals Twitter, Facebook, comments onder artikelen; vroeger was het forum de enige plek waar je dit fijn kon doen. Dat moet je ons niet kwalijk nemen, dat is gewoon een kwestie van tijden veranderen. Dit zie je overal terug en zelfs bij de bron, hoeveel forum scripts worden er vandaag de dag nog verkocht en ontwikkeld? Zeer weinig. We vullen de frontpage omdat we mensen willen bedienen met nieuws, niet om het maar te vullen.

    Ik weet het niet, de community maakt de site volgens mij. niet andersom. Als het puur om kliks/hits gaat van adverteerders, dan is dit geen playstation site meer, dan is dit niets meer dan een commercieele melkkoe. Iets waar we een hekel aan hebben bij game uitgevers, maar blijkbaar wel accepteren van een website.

    Dat vind ik wel een behoorlijke misopvatting, erg jammer. Wij zijn immers nog het minst commercieel van alle gamesites in Nederland omdat we veel formaten weigeren, juist op aandringen van de community. Ik heb IG of Gamer nog nooit zien luisteren naar de community dat bepaalde ads te irritant waren? Community niet belangrijk? Dacht het wel, dat maakt ons wie we zijn.

    Laatst sprak ik iemand aan die zich aangevallen voelde omdat hij werd aangesproken op zijn taalgebruik. Er werd iets gezegd in de trant van ” Ik kom niet uit nederland, en spreek de taal niet goed. Moet ik dan maar niets typen omdat JIJ hier de dienst uit maakt” waar ik op gereageerd heb met ” Misschien is het toch wel fijn als je een beetje fatsoenlijk nederlands kan typen. Het is net of je het expres doet. Als je geen commentaar accepteerd op je nederlands kan je inderdaad beter niet reageren.” Nadat ik deze reactie had gegeven heb ik een officieele waarschuwing gekregen omdat ik niet iemand mag aanspreken op zijn taalgebruik.

    Sorry, maar jij zit nou niet bepaald in de positie om iemand anders de les te lezen, iemand die jij niet kent, iemand die misschien dyslectisch is of wat dan ook, die ga je toch niet aanvallen? Dit is een PlayStation-site, dat soort comments doe je maar ergens anders. Want wanneer jij daarmee begint, gaat de hele comment-thread daarover, wat hebben bezoekers aan jou opmerking dat iemand beter Nederlands moeten leren terwijl zij op zoek zijn naar PlayStation gerelateerde info?

  6. 241 XP
    Squidward's avatar

    Ik vind PSX-Sense juist de beste site vanwege de hoeveelheid content. Ik kijk ook vaak op PS3life.nl, maar daar is het nieuwsaanbod aanzienlijk beperkter. Als ik na een uur weer op PSX-Sense kijk, staan er weer nieuwe berichten bij. Bij PS3life kan ik beter de volgende dag pas weer kijken.

    Aan de titel en de eerste regels zie ik al gauw of ik het bericht wil aanklikken om het hele artikel te lezen of niet.

    Waar ik het absoluut mee eens ben is het “gejank”.
    Alleen geldt dit niet alleen voor de IP’s, maar, zoals Magnet al aangeeft, ook voor veel geregistreerde gebruikers.

    Het begint een beetje een trend te worden dat de comments altijd de strekking hebben van “het is niet goed, of het deugt niet”. Kijk maar naar het gezeik over de remasters op PS4. In mijn ogen een hele logische beslissing van de uitgevers en Sony, vanwege de grote hoeveelheid “Playstationmaagden” Die krijgen nu de kans om hun gemiste klassiekers alsnog, maar dan in betere kwaliteit te spelen.

    Voor degenen die de originelen al uitgespeeld hebben een mooie kans om ze eens te herspelen. Heb je hier geen behoefte aan, koop je het niet.
    Dat PSX-Sense aandacht aan de remasters schenkt is ook logisch. Het zou juist kwalijk zijn als ze dat níet deden.

    De site zou er van opknappen als er eens wat minder gejankt wordt in de comments, maar dat is iets waar de redactie (helaas) geen invloed op heeft…

  7. 682 XP
    Playstation Fan's avatar

    Wat voor de een interessant is, is voor de ander oninteressant, ben met regelmaat hier op bezoek om News te checken
    Hoe dan ook, ga zo door met Vriendelijke Groeten

  8. Anoniem -
    68.180.228.xxx's avatar

    Is er iemand die weet waneer de ps plus beta van hitman live gaat en waar je hem kan dowloaden? Vind hem niet in de ps store

  9. 1283 XP
    Shavir's avatar

    Geen probleem met psx-sense. Vaak veel geklaag over niets. Over adds, over vreemde posters en blabla. Doe je ding en kijk niet naar een ander. Ik denk niet dat je de site bezoekt om te klagen over zijn werking en andere gebruikers.?