Forum

Topic: Content kopen in de Amerikaanse PlayStation Store

Anoniem's avatar

Content kopen in de Amerikaanse PlayStation Store

Waar wij Europeanen ons nog weleens aan willen ergeren, is het feit dat de Amerikaanse PlayStation Store veel meer content bevat dan de onze. Deze content loopt uiteen van demo’s tot video’s en van PSone games tot Qore. Natuurlijk kunnen we met behulp van deze tutorial een Amerikaans PSN-account maken, maar hier kunnen we enkel maar free content me downloaden. In deze tutorial gaan we je echter duidelijk maken hoe je geld, op jouw Amerikaanse PlayStation Network Account krijgt.

Benodigheden

Een Amerikaans PSN/Account
Internetverbinding
Geld
Een natuurlijk een PS3

1) Zorg er allereerst voor dat je een Amerikaans PSN-account hebt. Dit account moet in het bezit zijn van een bestaand mailadres en deze moet tevens een masteraccount zijn.

2) De betalingsmogelijkheden zijn in Amerika ietsje anders dan hier in Nederland. Zo kun je hier kiezen voor een creditcard of een PlayStation Network card. De ene Nederlandse of Belgische CreditCard wordt wel geaccepteerd, en de ander weer niet. Een andere betalingsmogelijkheid is de PlayStation Network Cards (ook wel tickets genoemd). Indien je dus in het bezit bent van een CC die in de US Store geaccepteerd wordt, hoef je geen PlayStation Network Cards aan te schaffen.

Deze cards zijn te koop in vele Amerikaanse winkels, maar ook op het almighty internet. Binnenkort krijgt de Amerikaanse PlayStation Store zelfs een PayPal betaal optie! Iets waar wij helaas alleen nog maar van kunnen dromen. Wat we dus gaan doen is zo’n kaartje importeren, hoe dit moet vind je in stap 3.

3) Er zijn verschillende webshops die deze PSN-cards verkopen, maar helaas moet je hier dan nog eens verzendskosten bijbetalen en is het soms lang wachten op je kaartje. Daarom zijn er enkele mensen op eBay die deze cards ook aanbieden, in een iets andere vorm. Wanneer je deze mensen namelijk betaalt kun je vragen om de code die op de kaart staat, deze code zorgt voor tegoed op je PSN-account, zo kun je via de email je PSN-card ontvangen in plaats van aan de deur.

Deze kaartjes zijn meestal in de vormen van 10, 20, 50 en 100 dollar te verkrijgen. De vraagprijs is meestal een paar dollar hoger dan de waarde van de kaart op eBay. Meestal is het overigens ook dezelfde gebruiker die deze kaartjes aanbiedt, en volgens de feedback is hij aardig te vertrouwen.

Natuurlijk hoef je de kaartjes niet persé via eBay te kopen en voldoen webshops als Play-Asia, hier kun je zelfs Japanse PlayStation Network cards kopen. Je zal bij vele webshops ook nu nog wel zien dat er meer Japanse Card aanbod is dan Amerikaanse, dit komt omdat de Amerikaanse kaartjes er nog niet zo heel erg lang zijn.

4) Nadat je een kaartje hebt aangeschaft op eBay of waar dan ook, is het tijd om deze in te wisselen. Meld je allereerst aan op je Amerikaanse PSN-account. Daarna ga je naar het icoon van het PlayStation Network en kies je voor Accountbeheer. Eenmaal aangekomen in Accountbeheer kies je voor de onderste optie, namelijk Transaction Management.

Op de pagina ‘Transaction Management’ kies je voor de 2e optie namelijk ‘Redeem PlayStation Network Card or Promotion Code’. Nu vul je hier je zojuist gekochte code in, in elk blokje gaan 4 nummers of cijfers (vandaar dat Sense niet paste in het laatste blokje op de foto :P). Een PSN-code kan er dus ongeveer zo uitzien ‘4BB2-AMB2-JX9D’. Nadat je dit gedaan hebt zal je in de PlayStation Store zien dat er, de door jouw gekochte tegoed, is bijgeschreven.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

22 reacties

  1. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    Ik heb een vraag. Ik zou graag de mappack vn cod 4 kopen. Ik heb een EU ps3 , maar speel altijd op een US account. Moet ik de mappack dan kopen via de EU store of US store?

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik heb een vraag. Ik zou graag de mappack vn cod 4 kopen. Ik heb een EU ps3 , maar speel altijd op een US account. Moet ik de mappack dan kopen via de EU store of US store?

    Dit ligt aan de regio van je CoD4 game. Komt deze uit Amerika? Koop dan de Amerikaanse Mappack, is het een EU-versie van CoD4? Koop dan de Europese Mappack.

  3. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    Aaahh het is een EU-versie. Bedankt!

  4. 1 XP
    efilwol's avatar

    ik kan gewoon betalen met mijn nederlandse creditcard hoor

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    ik kan gewoon betalen met mijn nederlandse creditcard hoor

    Dan ben je in mijn kringen één van de weinigen :P, ik hoor heel veel mensen klagen dat de CC niet geaccepteerd wordt. En dan nog, veel bezoekers op ps3-sense hebben niet eens een credit card, dus voor hen is het sowieso handig 🙂

  6. 266 XP
    clockthieve's avatar

    weer wat geleerd 😀

  7. 18 XP
    notsje's avatar

    ik kan ook gewoon betalen met mijn Belgische kredietkaart

  8. 35 XP
    ThymeS's avatar

    ik kan gewoon betalen met mijn nederlandse creditcard hoor

    Hier precies hetzelfde:tuffguy:

  9. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Goede tut!!

    Alleen laten ze die PSN cards hier ook maar eens uitbrengen, en anders alleen al de Paypal optie, ze laten ons hier in europa gewoon stikken.. Hoe kan ik bijvoorbeeld alle video content van GT5 Prologue kopen als ik geen tegoed kan krijgen? Lekker hoor Sony!

  10. 421 XP
    Rhox's avatar

    Sony gaat dit nog wel oplossen hoor, vermits ze nu wel (veel) mogelijk geld mislopen!
    Ik ga in ieder geval niet direct iemand betalen om dan per mail een code te krijgen…

  11. 42 XP
    SieS's avatar

    ik kan ook gewoon met mijn credit card content kopen uit de us store.
    misschien dat jullie het er toch even bij kunnen vermelden in het stukje tekst.
    want jullie zeggen wel dat bijna geen ps3-sense bezoekers een credit card hebben maar in dit tpoic is het al de helft wat er wel een heeft.

  12. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Azië en de US hebben PSN cards. Wanneer krijgt Europa ze nou eindelijk!!!

    Wij Willen PSN Cards!

    Mooie tut, btw :p. Handig 😀

  13. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    ik kan ook gewoon met mijn credit card content kopen uit de us store.
    misschien dat jullie het er toch even bij kunnen vermelden in het stukje tekst.
    want jullie zeggen wel dat bijna geen ps3-sense bezoekers een credit card hebben maar in dit tpoic is het al de helft wat er wel een heeft.

    Heb het even verandert inderdaad, wel zo handig :p

  14. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Dan maar betalen met PayPal via een US account als het er is want PayPal heb ik wel:D:p

  15. 23 XP
    Chillhound's avatar

    Voor paypal heb je toch ook en creditcard nodig 😀 Zie net dat het ook met bank gaat 😛

    Goede tut

  16. 304 XP
    Edwin's avatar

    Voor paypal heb je toch ook en creditcard nodig

    Nee voor Paypal heb je geen CC nodig, alleen een bankrekening (en je moet 18 jaar of ouder zijn).

  17. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    wat is paypal werkt visa card ook op psnstore

  18. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Nee voor Paypal heb je geen CC nodig, alleen een bankrekening (en je moet 18 jaar of ouder zijn).

    Thx Edwin, dacht wel dat je 18 moet zijn om een paypal aan te maken ^^

  19. 74 XP
    steven2610's avatar

    die pre paid kaarten moetten echt naar europa komen ASAP

  20. 132 XP
    sebacoraje's avatar

    Gedan met de het adres van mijn oma in de VS 🙂

  21. Anoniem -
    83.84.252..xxx's avatar

    Ik heb een vraag. Ik zou graag de mappack vn cod 4 kopen. Ik heb een EU ps3 , maar speel altijd op een US account. Moet ik de mappack dan kopen via de EU store of US store

  22. 268 XP
    Larsdemazz's avatar

    @83.84.252..xxx: Lijkt mij wel slim om via een EU account te doen. Dat is ook makkelijker. Waarom gebruik je eigenlijk een US account?