Forum

Topic: Spam?

Anoniem's avatar

Beste,

Ik word elke keer omgeleid naar een of andere neppe Facebook pagina over het winnen van een iPhone 6S wanneer ik de website benader. Dit zowel op mobiel als op mijn desktop.

Wellicht ergens een beveiligingslek? Ik heb eventueel een screenshot mochten jullie die graag willen hebben.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Bijzonder, misschien via een advertentie, de server wordt regelmatig gescand en ook alle adware externe scans zijn positief. Heb ’t zelf ook nog niet meegemaakt en zit behoorlijk veel op PSX 😉

  2. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    @M4GN3T: Ik krijg wel eens zon pagina van whatsapp verlopen. Sinds de app geen last er meer van maar was er zeker wel

  3. 196 XP
    lancolot's avatar

    @Wesley_PS: de adware is een kwestie van adware op de website of device, een advertentie kan pop-ups geven bij gebruikers, probeer eens een adwarecleaningapp en avast te installeren op je device en doe een scan. Het kan zomaar zijn dat een andere app advertentie pusht naar de browser.

  4. 196 XP
    lancolot's avatar

    @M4GN3T: Magnet kan jij naar de volgende persoon kijken: Randallei Hij is namelijk in een comment aan het spammen in het Russisch of iets in die richting.

  5. 126 XP
    doobieters's avatar

    Ik heb zelf ook last als ik via een Android telefoon naar de website ga. Ik krijg dezelfde melding als Wesley_PS dat whatsapp verlopen zou zijn. Dit is de enige website waarbij ik deze specifieke spam te zien krijg dus dat ligt echt niet aan het device.

  6. 1283 XP
    Shavir's avatar

    Probeer eens Malwarebytes anti-malware. En in het vervolg een beetje voorzichtig met internetporno he. ;p

  7. 567 XP
    Everlienne's avatar

    Ik had het zelfde probleem in de maand december, spam (reclame) en kon niets anders dan de app afsluiten, opnieuw psn app opstarten werkte niet, zelfs mobiel opnieuw opstarten Was geen oplossing. Maar het lijkt dat het nu wel helemaal opgelost te zijn. Ik weet niet als jullie er wat aan gedaan hebben of dat het uit zich zelf Is opgelost wat niet waarschijnlijk klinkt maar ik ben er blij mee.

  8. 567 XP
    Everlienne's avatar

    HELP…Nou oké ik heb te vroeg gejuicht, werd net gefeliciteerd ik ben een gelukkige winnaar moet wel even binnen 5 min clicken om naar hun website tegaan om mijn prijs te innen. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Psx app is de enigste waar ik dit probleem zich tot nu toe voor doet.

    1* Ligt het nu aan de app of aan mijn mobiel?
    2* kan ik hier zelf wat tegen doen zo ja wat?
    Misschien iemand me aan kan raden wat ik kan doen in dit geval?

  9. 567 XP
    Everlienne's avatar

    @Everlienne: gelukkig was er iemand zo lief en heeft me een tip op de forum gegeven.

    Wat voor mij heeft gewerkt Is
    * telefoon instellingen
    * apps
    * psx-sense app
    * cache geheugen wissen

    Ik Had steeds een iPhone gewonnen maar “helaas” nu niet meer ;). Gaat al een maand goed!

  10. 293 XP
    Kappie1977's avatar

    Hè vreemd, ik heb dit ook opeens. Alleen via de psx-sense app op IPhone. Afsluiten app en opnieuw opstarten helpt. Via browser en andere apps etc geen last van. Alleen de officiële PSX-SENSE app. De adware apps kunnen niets vinden, dus denk dat het echt aan de app ligt.

  11. 567 XP
    Everlienne's avatar

    @Kappie1977:
    Heb je mijn oplossingen al geprobeerd? (zie boven) gaat nog steeds goed sinds ik de cache geheugen gewist heb van psx sense app in de instellingen van mijn mobiel. Had precies het zelfde probleem als jij namelijk. Dacht eerst ook dat het aan de app lag omdat het alleen bij psx sense app gebeurde.

  12. 293 XP
    Kappie1977's avatar

    @Everlienne: probleem is dat ik op mijn iPhone cache niet kan legen (niet met jou stappen)

  13. 567 XP
    Everlienne's avatar

    @Kappie1977: oke dat wist ik niet heb zelf een Android maar heb wel even gegoogled en inderdaad jij hebt gelijk er zit in de meeste gevallen dus geen mogelijkheid om cache geheugen te wissen bij een iPhone en Is dan als enigste mogelijk om dan de app in het geheel te verwijderen en op nieuw de app te installeren. Heb je dat ook al geprobeerd?

    Hoop dat je er wat aan hebt.

  14. 293 XP
    Kappie1977's avatar

    @Everlienne: Thanks ga ik vandaag proberen.