http://playsense.nl/images/file/img_50ab921fa3afd.jpg

Het was gisteren paniek geblazen, Nuketown 2025 werd namelijk plotseling verwijderd uit de online multiplayer van Black Ops II. Mensen die de game vooruit hadden besteld via een pre-order kregen een exclusieve code om deze genoemde map te downloaden. Het feit dat dit dan opeens weer van hun werd afgenomen werd uiteraard niet op prijs gesteld.

Wat nu alleen gebeurd is wellicht de meest trieste actie die we sinds tijden in de gameindustrie hebben gezien. Een developer van de game roept namelijk op om een ‘retweet-actie’ te starten zodat de map terug gebracht kan worden. Professioneel, toch? Nee dus, het feit dat de Game Design Director van de game hier toe oproept is heel apart.

Het zou ongeveer hetzelfde zijn als Kojima een retweet actie start tegen Konami om een bepaald level in Metal Gear Solid te houden. Ontwikkelaars horen immers de macht te hebben en de vrijheid van hoe de game in elkaar zit en dat lijkt bij Activision allesbehalve het geval te zijn.

Je mag er uiteraard van vinden wat je zelf wilt maar op deze manier te werk gaan is nou niet echt ideaal. De map zelf is overigens alweer gedeeltelijk terug in onder andere de Moshpit-playlist. Voor de rest zul je nog altijd verbonden zijn aan een custom game wil je bijvoorbeeld team deathmatch of deathmatch spelen op de genoemde map.