http://playsense.nl/images/file/img_50b3bb546918c.jpg

Op 27 november komt er een grote patch uit voor Battlefield 3, een game van ontwikkelaar DICE en uitgever Electronic Arts. In deze patch wordt, eindelijk maar toch, de input lag gefixt. Dit maakte de ontwikkelaar bekend op het Battlefield Blog.

Naast de input lag is ook de audio stabiliteit verbeterd op de PS3, iets wat er soms nog weleens uitknalde of rare kuren vertoonde. De fix voor de input lag is in weze een beetje aan de late kant, er waren zelfs genoeg PSX-Sense gebruikers die dit vorig jaar al wisten aan te geven. Vele mensen speelden de game zelfs in ‘SD’ in plaats van ‘HD’ om er geen last van te hebben.

If you have been experiencing “input lag” playing Battlefield 3 on PlayStation 3, we now believe we have significantly improved this situation for all players.

Patch notes

  • M416: First shot and horizontal recoil slightly increased. This should make the choice between M16 and M416 more interesting again.
  • L85A2: Slightly reduced horizontal recoil.
  • AUG: first shot recoil slightly to increase weapon controllability.
  • FAMAS: Slightly reduced horizontal recoil.
  • G53: Vertical recoil reduced to make this weapon more controllable.
  • QBZ-95B: Slightly reduced horizontal recoil.
  • LSAT: Hip accuracy has been increased to highlight the weapon’s role as a highly mobile LMG.
  • Type88 LMG: Recoil has been decreased to make it a viable option when compared to the M249.
  • M5K: Increased horizontal recoil and decreased vertical recoil to focus this weapon as a high damage, low control PDW.
  • UMP45: Decreased fully automatic fire to differentiate this weapon from the PP2000.
  • MP412: Increased its accuracy to better distinguish it from the .44 Magnum.
  • M26: Increased aimed accuracy to be in line with the other shotguns.