Overmorgen breekt december alweer aan, de laatste maand van het jaar 2012. Nog eventjes doorknokken, met z’n allen eventjes 21 december overleven om tenslotte vol goede moed te beginnen aan 2013, een jaar vol met nieuwe en grote games!

Een titel waar veel mensen naar uitkijken is ongetwijfeld Dead Island: Riptide. Waar wij er allen van uitgingen dat deze game een daadwerkelijke sequel zal zijn, daar hebben wij vandaag ander nieuws over. Dead Island: Riptide wordt namelijk niet echt een sequel, maar meer een Dead Island 1.5 zoals we dat ook hebben gezien tussen Assassin’s Creed II en III met Brotherhood en Revelations.

Anthony Cardahi van ontwikkelaar Deep Silver heeft in een interview laten weten dat het verhaal van Riptide wel voortborduurt op het eerste deel – een vager interview dan deze zien we zelden -, maar dat de engine en belevenissen nagenoeg hetzelfde zullen zijn met uiteraard hier en daar een verbetering.

Voor de mensen die de eerste Dead Island game hebben gespeeld kan dit een domper zijn, want ondanks dat het eerste deel een leuke game was om te spelen, was de engine nou niet de meest indrukwekkende. Zo te horen zijn we na Riptide nog lang niet af van de Dead Island reeks, maar we wachten geduldig af.

Dead Island: Riptide is the next instalment in the Dead Island franchise but it is not the sequel to Dead Island. We wanted to provide more ‘Dead Island’ to players relatively fast and also to continue the story where we had left off, so it made sense to use the same – but improved – engine as Dead Island. The core mechanics are the same and a lot of things are familiar.”