Pas later in de ontwikkeling van Metal Gear Rising: Revengeance is besloten om stealth terug te brengen in deze hack-and-slash game in het Metal Gear universum. Platinum games’ Atsushi Inaba heeft dit aangegeven in een interview met Shacknews.com.
In dit interview gaf hij aan dat de game in de eerste instantie een game zou zijn dat rondom Raiden zou draaien met pure hack-and-slash gameplay. Later in de ontwikkeling dachten de ontwikkelaars dat de game voor de spelers te snel zou vervelen. Daarom is besloten om het concept aan te passen en er meer stealth gameplay aan toe te voegen. Daarnaast zijn er meerdere routes om je doel te halen, zodat de speler de flexibiliteit heeft om te beslissen hoe hij of zij het wil aanpakken.
Past een stealth concept volgens jou in een hack & slash game? Metal Gear Rising: Revengeance ligt begin 2013 in de winkels.
In een game als GOW niet denk ik maar bij n game als deze zou het wel mogen vind ik.
Het zou mij eigenlijk niks verbazen als er ”stealth” zou worden toegevoegd aan een Metal Gear Solid game, want dat is echt HET kenmerk van MGS games.
Ik vraag mij wel af of je het ergens midden in de storyline unlockt of het weer een reward wordt door op een bepaald manier het spel uit te spelen.
Nu maar wachten of er in een Hack ’n Slash game als dit ( Dus met schietwapens) een ”Bandana” zal zijn.
@SerenCrux:
Het is geen Metal Gear Solid hé, maar Metal Gear Rising, dat zich afspeeld in het zelfde universum. Zo ver ik uit de informatie omtrent de interviews heb begrepen, zijn er in de game meerdere paden om bij je doel uit te komen. Dit interpreteer ik als dat je zelf de keuze kan maken hoe je bij je doel wilt komen, door een boel enemies te verslaan of om meer een voorzichtige aanpak te nemen om bij je doel te komen.
@VinnieWalker:
Ja klopt, maar ik bedoelde eigenlijk een deel van de ”Metal Gear” series. Ik had ”Solid” weg moeten halen.
Hideo Kojima is hier ook alweer de Producer, vandaar de Metal Gear series in plaats van Metal Gear Solid.
Over de keuzes die je in de game moet maken doet me weer denken aan de stijl van Hideo Kojima, bijvoorbeeld jouw vijand killen met een Tranquilizer gun zodat je zijn camouflage kunt krijgen of hem gewoon wild weg killen met een machine gun.
Goede ouwe tijden 🙂
Gelukkig dat Hideo Kojima zich toch ging bemoeien met dit spel, anders had het echt een flop geworden. Ik kan me ook echt goed voorstellen dat dit een idee van hem is.
En nu deze game toch een hack&slash is, mogen ze van mij helemaal los gaan met een Co-op functie xD.
@SerenCrux: Metal gear Rising werd in eerste instantie toch ook een stealth/action game met in de hoofdrol Raiden?
alleen omdat er geen vooruitgang in het maken van de game, hebben ze het uit handen gedaan aan Platium Games.
Toen zou het inderdaad hack & slash worden.
Ben blij dat ze dan toch nog wat stealth toevoegen!
Goed idee wat mij betreft. 😀