Een paar dagen geleden had Famitsu een handjevol details over Lightning Returns gepubliceerd. Vandaag brengen we jullie het vervolg van de bevindingen van het magazine. Een leuke vernieuwing is de verandering van de manier waarop je zult reizen. Je zal te voet tussen continenten kunnen hoppen, of, als je haast hebt, via de snellere monorail.

  • Je kan je lopend of met de snelle monorail van continent naar continent begeven. Het wordt de “open world” connectie genoemd.
  • Het eerste waar Square Enix aan dacht was de map functie, maar de nummers zijn nu gereguleerd.
  • Square kijkt er naar uit om te zien hoe ieder continent er uiteindelijk uit zal komen te zien en hoe ze verbonden zijn met elkaar.
  • In Lightning Returns is een dag 24 uur. In Final Fantasy XIII was een dag 26 uur, maar als de tijd stopte was er 2 uur verloren.
  • Wat gebeurt er als een poort sluit door de tijd terwijl je in een gevecht zit met een sterke vijand, sluit het na het gevecht? Verstrijkt de tijd tijdens gevechten?
  • Als je je best doet, is het mogelijk om het tijdslimiet verder op te rekken dan 13 dagen, maar hoe je dat doet is nog een geheim.
  • De game’s testers hebben het spel uitgespeeld in 2 tot 4 dagen.
  • Hoelang je erover doet om de game uit te spelen hangt veel af van de manier waarop jij speelt.
  • De diverse eindes verschillen niet al te veel van elkaar, afhankelijk van de tijd die je erover doet om het uit te spelen. Er zijn echter veel dingen die je niet zal zien als je het spel één keer uitspeelt binnen het tijdslimiet. Deze variaties kan je als speler zijnde naar uitkijken.
  • Gevechten worden gestart wanneer je op een bijbehorende knop drukt. Gevechten die op deze manier beginnen zullen er voor zorgen dat je goed op de “ATB” bar let.
  • Door het instellen van vaardigheden zullen de gevechten meer aanvoelen als een actiegame in plaats van dat je alleen een commando invoert en wacht totdat die word uitgevoerd, wat kenmerkend voor de FF XIII-serie is.

Het laatste punt is waarschijnlijk nog de grootste verandering, omdat ze door de gameplay te veranderen ook meteen de volledige spelervaring meenemen. Het lijkt er dus op dat Lightning Returns ontzettend veel zal verschillen van de eerdere delen. Je zou zelfs kunnen stellen dat we een totaal andere game voorgeschoteld krijgen, alleen met dezelfde schone dame in de hoofdrol.

Al deze veranderingen zijn niet niks, wat vind jij ervan? Wij hebben een sterk vermoeden dat ze er misschien wel eens voor zouden kunnen zorgen dat Lightning Returns zich bij de grote Final Fantasy titels zal scharen.