Er zijn voldoende fightinggames op de markt te vinden, de één wat beter dan de andere, maar voor ieder wat wils. Het is niet alsof Netherrealm een gat in de markt probeert op te vullen met Injustice, want die is er gewoon niet. Wat ze wel willen is meer content creëren dan ooit tevoren en voor een (nog) betere speelervaring zorgen.

Senior Producer van Netherrealm Studios, Adam Urbano, geeft aan dat zijn team genoeg geleerd heeft van de voorgaande games die op de markt zijn verschenen. Mortal Kombat scoorde in meerdere aspecten erg hoog, maar bleek vooral een tijdje na de launch wat tekortkomingen te hebben. In twee jaar tijd hebben ze voldoende informatie bij elkaar verzameld om ervoor te zorgen dat Injustice: Gods Among Us niet hetzelfde lot zal delen.

Zo is de netcode aangepast, waardoor je te allen tijden betere verbinding hebt met de servers. Ook minder lag, sneller matches vinden en dergelijke staan op de lijst van hoge prioriteit. Tevens zullen ze de compatability packs anders aan gaan pakken voor wanneer je downloadbare content aan je profiel had gekoppeld. Dit bleek niet altijd even feilloos te verlopen, dus ook hiervoor komt een ander en verbeterd systeem.

We also paid a lot of attention to the things we know we need to improve. We weren’t happy with how we handled ”compatibility packs” for DLC play, so we have a whole new system that ensures all players get the content they need.”

“We also spent two years focused on netplay, realizing that nothing matters more for network play than launching with solid, great fundamental netcode.”

Natuurlijk zullen ze ook fundamentele elementen overnemen die Mortal Kombat zo’n daverend succes maakten. 3D graphics in een 2D speelwereld is een voorbeeld van iets waar ze niet snel vanaf zullen stappen. Wees niet bang, fightingfans! Bij Netherrealm weten ze waar ze mee bezig zijn!

“We’re retaining a lot of the key features like the amazing 3D graphics set on a 2D fighting plane, the need for tournament-level depth, and the success of having a ton of content available for players of all experience levels.”